התעודות של הלוחם נעלמו. אורנג' אחראית?
חייל בודד הגיע למרכז שירות של אורנג' ונציגה ביקשה ממנו להגיש לה כרטיס אשראי, תעודת חוגר ותעודת לוחם. כרטיס האשראי חזר אליו, שתי התעודות האחרות נעלמו, הוא הועמד למשפט בצבא ולא פוצה. האם לאורנג' אחריות לאובדן, כיוון שאירע בזמן שהתעודות היו ברשות הנציגה?
כשצרכן מגיע למרכזי שירות הוא מתבקש לשמור על רכושו, שכן האחריות על אובדנו בדרך כלל תהיה עליו, בגלל התנערות מראש של חברות לגבי אובדנים שכאלה. אבל מה לגבי אובדן שאירע בעת שהרכוש היה ברשות הנציגה?
חייל מסר לטענתו תעודת חוגר לנציגת שירות של אורנג' והתעודה נעלמה כלא היתה. גם אם התעודה לא הגיעה פיזית לידה של הנציגה, והונחה על שולחנה בלבד, היא עדיין היתה לכאורה ברשותה. במקרה כזה, האם מדובר באובדן בתוך המרכז, שהחברה אינה אחראית עליו, או שמא רכוש שהיה באחריותה של הנציגה, ועל כן החברה אחראית גם אחראית לאובדנו?
המקרה אירע ב-28 במרס. חייל בודד שמשרת כלוחם בצה"ל הגיע לאחד ממרכזי השירות של אורנג' בפ"ת. "כדי לקבל שרות הייתי צריך להביא לנציג את כרטיס האשראי, תעודת החוגר ותעודת לוחם לצילום", הוא מספר.
"האשראי חזר אליי אך שתי התעודות לא שבו. הם החלו לחפש אחריהן, אך לא הצליחו למצוא אותן. האחראית סרבה לשתף פעולה ואמרה לי שאין שם מנהל שאוכל לדבר איתו, ואפילו את השם שלה לא הסכימה לתת לי".
החייל אף טוען כי הנציגה הציעה לו שטר של 100 שקל, אולם באורנג' טוענים שהיא מצאה את השטר שם וחשבה שהוא שייך לו. כך או כך, התעודות לא נמצאו והחייל יצא מהמרכז בידיים ריקות מתעודות.
"אחרי האירוע, נשפטתי בצבא על רשלנות ואובדן מסמכים", הוא מספר, "וגם יצאתי בנזק, משום שאני צריך לשלם על הנסיעות שלי, וזה לא קל כשאתה חייל בודד. בנוסף, הוצאת תעודת לוחם חדשה זה הליך ארוך ולא פשוט. את תעודת הלוחם מקבלים רק אחרי שנתיים של שרות כלוחם וזו בעצם זכות שכנראה נגנבה ממני. האם ייתכן שהקורבן ישלם"?
מפרנטר נמסר בתגובה: "מדובר במקרה חריג ביותר של אובדן מסמכים בנסיבות שאינן ברורות. עם היוודע הדבר, נציגי החברה עשו את מירב המאמצים על מנת לסייע לו באיתור המסמכים אך לצערנו כל החיפושים עלו בתוהו.
אנו מצרים על אי הנוחות של הלקוח, נשמח להמשיך ולעמוד לרשותו ולסייע ככל שניתן".