שתף קטע נבחר
 

פרסום ב-2009: יותר פיננסים פחות סקס

לכבוד תחרות הקראייטיב קקטוס הזהב 2010, שאלנו שני בכירים מה נשתנה בשנה האחרונה בעולם הפרסום. טקס חלוקת הפרסים לזוכים בתחרות הוותיקה יהפוך השנה ל"פסטיבל" שיימתח על פני יום שלם

שלב השיפוט של תחרות הקריאייטיב קקטוס הזהב 2010 הסתיים היום (ג'). במהלך יומיים, דירגו כ-40 שופטים - מנהלי קראייטיב ממשרדי הפרסום ומנהלי קראייטיב עצמאיים, 695 עבודות שהוגשו לתחרות. 275 עבודות נבחרו כפיינליסטיות, שמתוכן, נבחרו היום העבודות שיקבלו פסלוני זהב, כסף וארד באירוע קקטוס הזהב 2010.

 

טקס הענקת הפרסים השנה ייערך ב-25 במאי במלון הילטון ת"א, ולראשונה, יימתח על פני יום שלם ל"פסטיבל קראייטיב". במהלך היום יערכו פאנלים בתחומי הקראייטיב ויופיעו מרצים מהעולם בתחום, ביניהם המעצב פיליפ סטארק ונשיא BBDO לשעבר, אלן רוזנשיין.

 

בין לבין יערכו טקסי הענקת פרסים לזוכים בתחרות קקטוס הזהב בתחומי הרדיו, טלוויזיה, אינטרנט, שילוט חוצות, עיתונות, ומדיה אחרת. השנה גם תיערך תחרות פרינט בין סטודנטים לפרסום, שתיקרא "קקטוס סטודנטים". טקס הענקת פרסי גראנד קקטוס יחתום את היום, ולאחריו תערך הופעה של להקה ומסיבה לכל תעשיית הפרסום והשיווק. לפסטיבל צפויים להגיע אנשי שיווק, פרסום, מדיה ותקשורת והכניסה אליו תעלה 400 שקל.

 

"זו תחרות ישראלית, בשפה העברית שמדברת בקוד התרבותי המקומי", אמר ל-ynet יגאל שמיר, יו"ר התחרות, ושותף וסמנכ"ל קריאייטיב בפרסום גליקמן נטלר סמסונוב, "והפרסים שמחולקים במסגרתה מאוד מוערכים בענף"

 

מה יחשוב עלינו חיזר לפי הפרסומות שמשדרים פה?

בשנה שעברה התחרות סבלה מבעיות של ניקוד נמוך ופקפוק באמינות השופטים. "מדובר בענף ששופט את עצמו ומכאן הבעייתיות", מסביר שמיר, "אבל השנה מספר השופטים עלה השנה מ-24 ל-40 בזכות אנשי קריאייטיב בכירים לשעבר, שאינם מועסקים במשרדים כמו רביב יצחקי, עפר אילן, ורד מוסנזון ורוני אפלבוים. ובנוסף, השיפוט שקוף למחצה, כך שביום מתן הפרסים כולם ידעו מי בחר במי, בעיקר כדי למנוע שמועות על חיסול חשבונות שליוו את הטקס בשנה שעברה. הכנסנו גם מנגנון התרעה מפני העתקות. מינינו מנהל מחלקת העתקות, שנכנס לאינטרנט ובודק האם פרסומות מסוימות הועתקו מחו"ל".

 

בישראל פועלים כ-60 משרדי פרסום, רובם ככולם בת"א. 37 מהם הגישו עבודות לתחרות. 2009, השנה הנשפטת, היתה לא פשוטה עבורם, משום שהענף סבל מהקפאה, תקציבים שקוצצו, אנשי מקצוע שפוטרו ומשכורות שלא עלו. "ענף הפרסום הוא נייר הלקמוס של המשק", אומר יגאל בראון - מנכ"ל הבצפר המכהן גם כמנכ"ל איגוד חברות הפרסום. "ולמרות שתקציב צפוף מביא לקריאיטיב חד יותר, חל מעבר מקריאייטיב לקידום מכירות והארד סייל. הקיצוצים היו גם בהוצאות מנקרות עיניים, כמו נסיעות לחו"ל של כל המשרד. אז אמנם לא חזרנו לחגוג, אבל יש איזון מסוים לעומת השנה שעברה".

 

מה המגמות בקראיטיב חוץ מהזליגה המתמשכת לאינטראקטיב? ובכן, לפי היגאלים: "ירידה בשימוש מניפולטיבי בסקס". שמיר מסביר: "חלה ירידה בזה לעומת שנים קודמות, כי הבינו שעדיף קריאייטיב טוב על מניפולציה גרועה. תופעה נוספת היא ששדה הקרב הקריאייטיבי עבר לתחום הפיננסי".

 

בר און: "שוק ההון הופרט והתחרות בו גדולה וזה מוביל לפרסום יותר גדול, יצירתי ומקצועי. אם הייתי חיזר שמגיע היום לכדור הארץ, והייתי צריך לומר מיהם תושבי ישראל לפי מפת הפרסום בה, הייתי מסיק שהם צרכנים אדירים והיסטריים של תקשורת: טלוויזיה, אינטרנט, סלולר; מנשנשים ושותים מדי פעם, עסוקים בחלק ניכר מהזמן שלהם בהשקעות פיננסיות, ופה ושם קונים דירה בקבוצת רכישה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים