שתף קטע נבחר

"באופטיקנה לא גילו לי ששילמתי אלף שקל יותר"

צרכנית טוענת שקנתה באחת מחנויות הרשת שני זוגות משקפיים וגילתה שהמוכרים לא אמרו לה שאותם דגמים עולים כאלף שקל פחות באתר האינטרנט של החברה. כשביקשה לבטל את הרכישה למחרת אמרו לה שאי אפשר, כי העדשות הוזמנו בהזמנה מיוחדת. אופטיקנה: "מדיניות המבצעים באתר אינה זהה למדיניות המבצעים בסניפי הרשת"

באופטיקנה יש שני מחירים לאותם זוגות משקפיים - אחד נמוך ואחד גבוה. צרכנית, ששילמה כמובן, מחיר גבוה, טוענת שבחנות לא טרחו לגלות לה את זה. ברשת המשקפיים יצאו במבצע באתר האינטרנט, שאינו תקף על זוגות המשקפיים הנמכרים בחנויות. עד כאן הכל בסדר, אבל לפי תלונת הצרכנית, בחנות עודדו אותה לרכוש שני זוגות משקפיים ב-2,297 שקל, כשבאתר האינטרנט של אותה חברה בדיוק, אותם דגמים עולים כ-1,000 שקל פחות, כך נתגלה לה מאוחר יותר. ליתר דיוק: מאוחר מדי.

 

"בחרתי מסגרת של גוצ'י שעולה בחנות 1,419 שקל",היא מספרת. "אמרו לי בחנות שבמסגרת מבצע אני זכאית להנהח של 20% על המסגרת, וכן למסגרת נוספת חינם. שמחתי, למרות שאינני זקוקה לשתי מסגרות, אבל כיוון שהשנייה ניתנת בחינם ודאי שאנצל את המבצע. כך קניתי מסגרת נוספת של קויה, מותג הבית של הרשת, שעלתה 999 שקל. לשתי המסגרות הזמנתי עדשות אופטיקה מתאימות, וכך הרכישה שלי הגיעה לסכום מכובד מאוד: 2297.20 שקל".

 

למחרת הרכישה, הצרכנית ביקשה להראות לחברתה את המסגרות שקנתה, ולשם כך הן גלשו לאתר האינטרנט של אופטיקנה.. "לתדהמתי גיליתי שהמסגרת של גוצ'י מתומחרת באתר ב-670 שקל בלבד (לעומת 1,419), והמסגרת של קויה עולה באתר 400 שקל, במקום 999 שקל. כלומר, אם החנות היתה משקפת את הכתוב באתר, הייתי יכולה להסתפק בזוג משקפיים אחד בעלות של 1100-1200 שקל בסך הכל. אבל בחנות אופטיקנה לא גילו לי שזרקתי יותר מאלף שקל".

 

אי אפשר להחליף משקפיים יום אחרי ההזמנה

עוד באותו יום, הצרכנית יצרה קשר עם החנות ועם שירות הלקוחות. "ביקשתי לבטל את ההזמנה והם הודיעו לי שזה לא אפשרי ושיחזרו אלי בנושא הפרשי המחירים. רק אחרי 6 ימים ממועד הפניה הראשונה שלי וכעבור 3 פניות אליהם, חזר אלי מנהל והסביר כי יש מבצע באתר, והוא לא קשור למבצע שבחנות. אני לא מבינה למה יום אחרי ההזמנה לא איפשרו לי לבטל אותה. אני לא מבינה למה היום, 4 שבועות אחרי הקנייה, לא מוכנים להוריד לי את המחיר למחיר המפורסם באתר, ומדוע קיבלתי עד כה רק זוג משקפיים אחד". 

 

אכן, לא ברור מדוע הרשת לא נענתה לבקשת הצרכנית לבטל את ההזמנה. נכון שסביר לצפות שמדיניות החזרת המוצרים של רשת מכובדת כאופטיקנה מוצגת בגלוי בחנות (לפי חוק הגנת הצרכן), ונראה כי המדיניות לגבי הזמנה מיוחדת ברשת זו: היא אי החזרה. אבל ברשתות נוהגים פעמים רבות לפני משורת הדין בשם השירותיות, וכאשר מדובר בבקשה צרכנית שאינה גחמתית. בשל הנסיבות שלעיל יכלה הרשת לבטל את ההזמנה ולו רק כגילוי של שירותיות,, ואם לא כך אז לכל הפחות למכור לצרכנית את הזוגות במחיר המבצע הנקוב באתר.

 

הסיטואציה הלא נעימה היתה נמנעת מראש, ואולי תימנע להבא, לו מי מהמוכרים ברשת היה מחזיק באינפורמציה לגבי מבצעי האינטרנט וחולק את המידע הזה עם הלקוחה. אין ספק שמותר לרשת שיהיו לה מבצעים נפרדים באתר ובחנויות, אבל נחמד היה מצידה להודיע על כך ללקוחות בחנות, כמחווה של גילוי נאות ושרות טוב.

 

מאופטיקנה מסרו בתגובה: "מדיניות המבצעים של אופטיקנה באתר אופטיקנה און ליין, אינה זהה למדיניות המבצעים בסניפי הרשת. יש מקרים בהם המבצע ממוקד לאתר, ומקרים אחרים שהמבצע ממוקד לסניפים ברחבי הארץ, כמו במקרה של המתלוננת.

 

"הקולקציה שמוצעת למכירה באתר האינטרנט, אינה זהה בהכרח לקולקציה המוצגת בחנויות. מחלקת שירות הלקוחות שלנו יצרה קשר במיידי עם הלקוחה, והבהירה את ההבדל בין המבצעים. המשקפיים שהזמינה הלקוחה הוכנו במיוחד עבורה, בהזמנה אישית ולכן לא ניתן לבטל את הזמנתה.

 

"באשר לטענתה של הלקוחה שטרם קיבלה את המוצר- ברכישת המוצר אנו מודיעים ללקוחות שקבלת המשקפיים תתרחש כשלושה שבועות לאחר הקנייה. הלקוחה פנתה וביקשה לעצור את ההזמנה לכן חל עיכוב נוסף, והמתלוננת צריכה לקבל את המשקפיים שהזמינה בימים הקרובים".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
אותם משקפיים בהפרש של אלף שקל?
צילום: שי נייברג
מומלצים