הלקוח לא גנב - סופר פארם תפצה ב-3,000 ש'
צרכן שרכש ממתק בסופר פארם יצא מהחנות ונעצר על-ידי שומר שטען כי לא שילם עבור הממתק. בביהמ"ש הציג האיש את החשבונית, והרשת חויבה לפצותו על עגמת הנפש
סופר פארם תפצה לקוח על האשמת שווא. אדם רכש בסופר פארם ממתק, שילם עבורו ויצא מהחנות. לטענתו, לפתע אחז בו איש הביטחון של החנות, צעק לעברו כי גנב את הממתק, וכי הוא מזמין משטרה. לטענת התובע, מרוב בהלה, לא מצא באותו רגע את החשבונית המוכיחה כי שילם. בתביעה שהגיש לבית-המשפט לתביעות קטנות בירושלים, טען כי האירוע אשר נמשך כעשרים דקות, גרם להשפלתו וביזויו בפני בני משפחתו אשר היו עימו ובפני לקוחות החנות, ודרש פיצוי. בעת הדיון, הוצגה החשבונית ממנה עולה כי התובע אכן שילם עבור הממתק.
- "חשדו שגנבתי מהחנות ודרשו ממני 500 שקל"
- "במשביר חשדו בגיסתי כי היה לה כיסוי ראש"
- לקוחת סופר פארם תפוצה ב-5,000 שקל
בסופר פארם טענו מנגד, כי לו היה התובע מציג את גרסתו בפני השומר במקום, כל העניין היה נמנע. לטענתם, איש הביטחון מסר, כי הבחין בתובע בעת שהיה בחנות כשהוא לקוח את הממתק ומכניסו לשקית מבלי לשלם עבורו. השומר, כך טענו, ביקש מהתובע להציג בפניו את החשבונית, ומשזה סירב בגסות, אפשר לו לעזוב את המקום על מנת שלא לצור מהומה.
התובע חש מושפל ומבוזה
סגן נשיאת ביהמ"ש, השופט כרמי מוסק קיבל את התביעה, וקבע כי לא היה מקום לעצור את התובע ביציאה מהחנות.
"ברור" כתב השופט "כי הקב"ט שגה במעשיו שכן התובע שילם עבור החטיף. לא מובן לי כיצד לא ראה זאת הקב"ט אם שמר על קשר עין רציף עם התובע".
השופט פסק כי יש לקבל את טענות התובע כי חש מושפל ומבוזה עקב האירוע, אך עם זאת, מדובר באירוע קצר אשר כלל חילופי דברים קצרים. לפיכך, נקבע כי סופר פארם תשלם לתובע פיצוי כולל של 3,000 שקל בגין עגמת הנפש שנגרמה לו.
לעיון בפסק הדין
לאתר המשפט הישראלי פסק דין