גודל האותיות הקטנות במודעות: לפחות 2 מ"מ
תקנות חדשות שעליהן חתם שר התמ"ת מסדירות את הגודל המינימלי לאותיות בפרסומות מכל הסוגים, וגם בחוזים אחידים. האם כעת הצרכנים ישימו לב למה שמנסים להסתיר מהם?
מה יהיה גודלן של האותיות הקטנות ביותר המותרות לשימוש במודעות? 2 מילימטרים. כך קובעות תקנות חדשות שעליהן חתם שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר. סוף-סוף אמורה להיפסק תופעת האותיות הקטנות והמעצבנות בפרסומות מכל הסוגים - בעלונים דרך עיתונים ועד טלוויזיה.
הצעת החוק לגבי גודל מינימלי לאותיות הקטנות אמנם אושרה כבר בינואר ונכנסה לתוקף באמצע מרס, אך לא יושמה בפועל מכיוון שנותר לקבוע את גודל המינימום. הקביעה נותרה בידיו של שר התמ"ת, ומתברר שבנושא התקיימו דיונים לא מעטים בין סגנית השר אורית נוקד, האחראית על נושא צרכנות במשרד התמ"ת, ובין עו"ד יצחק קמחי, הממונה על הגנת הצרכן, עד שהתגבשה נוסחה המקובלת על שניהם וסוף סוף נקבע גודל אותיות.
רף המינימום הקטן ביותר עומד, כאמור, על 2 מ"מ. כמו כן, כאשר מדובר במידע המיועד לצרכן, יהיה הגודל המזערי המותר של האותיות לא פחות מ-30% מגודל האותיות הגדולות ביותר שבמידע, אך לא יותר מגודל האותיות המהוות את תוכן המודעה. ובכל מקרה לא פחות מ-2 מ"מ (למעט, כמובן, האותיות ל', ק', י' ואותיות סופיות).
מגבלת האותיות הקטנות תחול גם על חוזים אחידים שעליהם מחתימים את הצרכנים. גם בהם אסור לכלול אותיות הקטנות מ-2 מ"מ.
גודל האותיות, שנקבע אחרי מו"מ ממושך, אמור עתה להגיע לאישורה של ועדת הכלכלה, שצפויה לדון בו בהקדם. כעת נותרה השאלה, האם מגבלת גודל האותיות תסייע לצרכנים לשים לב למה שמנסים להסתיר מהם.
הכתבה התפרסמה הבוקר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"
אילוסטרציה
צילום: ablestock
מומלצים