האם נצליח למכור את ישראל לצרפתים?
תלמידי בית הספר למקצועות הפרסום "הבצפר" יצאו לפסטיבל קאן כדי להשתתף בתחרות פרסום ויראלי במסגרתה הכינו סרטוני פרסומת שמנסים לעשות את הבלתי אפשרי: לשווק את ישראל. רגע לפני ששופטי קאן יתנו את הכרעתם: הגידו אתם את דעתכם - איזה סרטון מייצג את ישראל הכי טוב?
מה יותר קל: לדפוק את הראש בקיר או שרוצה לשווק בימים האלה את מדינת ישראל כמוצר נחשק? ב"בצפר", בית הספר למקצועות הפרסום, החליטו להתעלם באלגנטיות מהתשובה המתבקשת לשאלה שלעיל.
מורי הבצפר החליטו לרתום את תלמידיהם לתחרות, שמתקיימת בימים אלה ממש, במסגרת פסטיבל קאן. במסגרתה, מתחרים שלושה סרטוני פרסום ויראליים שהכינו הסטודנטים הישראלים, ונבחרו מתוך חמישה בסך הכל, מול סרטים דומים של תלמידי בית הספר הצרפתי לפרסום ISCOM. כל הסרטונים אמורים לקדם מטרה אחת סיזיפית: את התיירות לישראל. לשם כך גוייסו אחמדינג'אד, שמככב בסרטונים בכפיפה אחת עם דובי גל וגוליית. רגע לפני שבקאן בוחרים בסרטון הזוכה, אנחנו מציגים את הסרטונים לשיפוטם של גולשי ynet. אז איזה סרטון הכי אפקטיבי בעיניכם ומייצג את ישראל הכי טוב?
"אנחנו בכמה רמות מעל הצרפתים"
לפני שתצפו בסרטונים, כדאי שתדעו איך הם באו לעולם. הכל התחיל מיוזמה של קרן ישראל צרפת, שהחליטה להרים במסגרת פסטיבל הסרטים, אירוע לקידום הפרסום והתרבות הישראלית. לפני כחודש קיבלו הסטודנטים משני בתי הספר, הישראלי והצרפתי, בריף להכנת סרטון פרסום ויראלי, לקידום התיירות מצרפת לישראל.
"כל שנה אנחנו מקיימים פרויקט גמר, במסגרתו הסטודנטים שלנו מפיקים סרטים אמיתיים ללקוחות אמיתיים", מספרת ורד בטש, מנהלת "הבצפר". "השנה קיבלנו הזדמנות יוצאת דופן: ליצור סרטוני פרסומת ויראליים שיקדמו את התיירות הישראלית בצרפת. כך נפלה בחיקנו הזדמנות גם לשפר את התדמית הישראלית בעולם וגם לנצח את הצרפתים, כי למרות שעדיין לא הוכרז הזוכה, אנחנו בכמה רמות מעל הסטודנטים הצרפתים".
על הפרויקט עבדו מספר מסלולים בבצפר: מסלול הפלנינג לתובנות בריף, מסלול הקופיריינטינג לכתיבת תסריטים, ומסלול ההפקה, בשיתוף במאים מצטיינים מהחוג לקולנוע של אוניברסיטת ת"א. הופקו חמישה סרטים, בסיוע ברודקאסט, JCSוגרוויטי, מתוכם נבחרו שלושה על-ידי צוות של שישה אנשי קריאטיב בכירים. שלושת הסרטים הפיינליסטים מ"הבצפר" ומבית הספר הצרפתי יישפטו בקאן ע"י צוות של פרסומאים צרפתים ואנשי משרד התיירות, אלה יבחרו בימים הקרובים את הסרט הזוכה שישמש את משרד התיירות בקמפיין שלו בצרפת. הצוות הזוכה יקבל גם פרס כספי של 3,000 אירו.
"נתנו לסטודנטים תקציב קטן להשכרת ציוד בלבד", מספרת בטש. "ואת כל שאר התקציב הם היו צריכים לגייס בעצמם: שחקנים, מאפרים, ארט, אישורים. השנה התוצאה היא ייחודית, בינלאומית. סרטון ויראלי זה לא סרט פרסומת. זה משהו שיש בו טוויסט והוא חייב לתפוס. אנחנו לא מראים בסרטונים את מצדה, אלא סרטונים כמו הסרטון שבעצם אומר בהפוך על הפוך: אל תבוא לישראל כי יש פה יותר מדי בלגן".
אתם לא חוששים שיזרקו עליכם עגבניות רק כשישמעו שאתם מישראל?
"אנחנו מביאים פאן. זה משהו שונה. ובימים הנוראים האלה, אולי הוא גם יעזור לתדמית הבינלאומית של ישראל".
הסרטונים לשיפוטכם
בלוג - נשיקה צרפתית
תלמידי הפקה: רועי ראש, נטע זלצר, מיטל ארביב
בימוי: חלי הרדי
צלם: נגב גורדון
רעיון תסריט: תום חנני
חוף ים - ילדה
תלמידי הפקה: דניאל עמר, לארה רוזן, תמיר צבי, גיל פושטרוק, אור לוי
בימוי: עומר שוורץ
צלם: עודד אשכנזי
רעיון תסריט: קונסטנטין לאורי
שמפנייה
תלמידי הפקה: שני דדון, יוליה בולטוב, אסף בן דוד, סהר וייזל, ג'ני לכובסקי
בימוי: דפי פרבמן
צלם: דורון פרחי
גוליית
תלמידי הפקה: דיאנה גלסטיאן, אליס קרויטור, איתי אליעזר, תומר טנדלר, עדי זיו, ליאת אוליאל
בימוי: אבישי הר סיני
צלם: שקולניק אור
רעיון תסריט: לירן ספקטורובסקי
תייר מתלונן
תלמידי הפקה: ים חן, סימי סימן טוב, נוי שי
בימוי: מעיין כהן
צלם: נועם אליס
שחקן: דובי גל
רעיון תסריט: קובי לוי