שתף קטע נבחר

באל על לא מחכים לבג"ץ: משיקים קו לאילת

חברת התעופה השיקה קו טיסות לאילת, למרות שטרם הוכרעו העתירות שהגישו ישראייר וארקיע נגד הפעלת הקו. בהתאם לאישור משרד התחבורה, תפעיל אל על שלוש טיסות יומיות, ולא יותר לה להטיס יותר מ-420 נוסעים ביממה

היום (א') בשעות הצהריים השיקה חברת התעופה אל על קו טיסות לאילת. החברה עשתה זאת למרות שבג"ץ עדיין לא הכריע סופית בעתירות שהגישו ישראייר וארקיע נגד הפעלת הקו לאילת.

 

 

במסיבת עיתונאים שקיימה היום החברה במטה אל על בנתב"ג, נמסר כי הטיסה הראשונה של אל על לאילת תמריא ב-1 באוגוסט מטרמינל 1 בנתב"ג. משם גם צפויות לצאת כל הטיסות של החברה לאילת, מאחר שנמל התעופה שדה דב לא יכול לקבל את מטוסי החברה.

 

בהתאם לאישור ולהגבלה שקיבלה החברה ממשרד התחבורה, תפעיל אל על שלוש טיסות יומיות וביממה לא יותר לה להטיס יותר מ-420 נוסעים. כמו כן היא תפעיל טיסת בוקר ביום שישי וטיסה במוצ"ש.

 

המחירים המוזלים שתציע החברה יהיו 99-299 שקל לכל כיוון (תלוי במועד ההזמנה), וכל הטיסות יבוצעו במטוסי בואינג 737. בשלב הראשון לא יוכשרו לטיסות מחלקת העסקים והמחלקה הראשונה.

 

בתקופת ההשקה תציע החברה מחירים מוזלים במיוחד: לתושבי המרכז יוצע כרטיס במחיר של 189 שקל לטיסה ברכישת כרטיסייה של 14 טיסות לטיסות באמצע שבוע. לתושבי אילת תוצע כרטיסייה כזו ב-149 שקל לכל טיסה. מחירה של טיסה לחיילים בשירות חובה יהיה בתקופת ההשקה 70 שקל לכל כיוון.

 

הערכות: 15 אלף נוסעים בשנה הראשונה

בחברה מתכוונים להפוך את היעד החדש לטיסת המשך לנוסעים ישראלים שירצו להמשיך לחו"ל ולתיירים שיגיעו לישראל במטוסי החברה לנתב"ג. באל על יציעו לתושבי אילת שיטוסו עם החברה לחו"ל, טיסות מאילת לנתב"ג בחינם.

 

"אילתי ישים את המזוודה שלו בשדה התעופה באילת ויראה אותה בנמל התעופה בניו יורק או בבנגקוק", הסביר סמנכ"ל המסחר של אל על, אלי כהן. "רמת המחירים יכולה להיות הרבה יותר נמוכה, אבל כרגע אנחנו לא עושים זאת. לפי ההערכה שלנו, יטוסו בקו 15 אלף נוסעים מינימום בשנת הפעילות הראשונה ובשנים שלאחר מכן מספרם יוכפל ואף ישולש. קיבלנו בקשות לטיסות הללו גם מקהילות יהודיות באוסטרליה ובארה"ב", אמר.

 

מנכ"ל החברה, אליעזר שקדי, העריך כי השקת הקו לאילת תטיב עם כולם - עם המדינה, עם אילת וגם עם החברות האחרות. לדבריו הקו החדש של החברה "יביא לתנופת תיירות אדירה לאילת. אנחנו מאוד רוצים לטוס יותר ממה שנותנים לנו היום, ואני משוכנע שנתפתח ונצליח בכך".

 

לשאלת ynet כיצד התקבלה ההחלטה כאשר בג"ץ טרם מסר סופית את ההחלטה בעתירה, אמר שקדי: "אנחנו מאמינים באופן שקול וענייני שהאמירה של בג"ץ מאפשרת לנו ללכת על המהלך הזה, והוא קשור להשקעה ולהיערכות מאוד גדולה מצידינו, וגם מצד רשות שדות התעופה. אנו מאמינים שההסתכלות של המדינה להסתכלות שלנו, שזה מהלך שהוא טוב לכולם, לכן אני מאמין שזה גם יתבטא בדיון הבא שיהיה בעוד מספר חודשים".

 

במהלך מסיבת העיתונאים בישרו נציגי אל על כי כבר ב-45 הדקות הראשונות מאז החלו להימכר הכרטיסים, בזמן מסיבת העיתונאים, נמכרו כבר 180 כרטיסים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
אליעזר שקדי מנכ"ל אל על
צילום: יונתן בלום
מטוס אל על
צילום: צביקה טישלר
מומלצים