שתף קטע נבחר

הסיוט ברחוב האשל: הפסקות חשמל בשיא החום

עשרות משפחות במרכז רמת גן נאלצות להתמודד כבר עשרה ימים עם תקלות חוזרות ונשנות, ועם שעות ללא מכשירי חשמל. בחברת החשמל מודעים לבעיה, וטוענים כי עומס החום רק מגביר אותה: "יימצא פתרון, אך הוא לא יהיה מיידי"

בשיא החום של חודש אוגוסט, נאלצים תושבים במרכז רמת גן להתמודד עם הפסקות חשמל חוזרות ונשנות. בעשרת הימים האחרונים פקדו הפסקות חשמל כמעט מדי יום למשך כמה שעות את הרחובות האשל, הרא"ה ומבוא-נתן והשביתו את סדר יומן של עשרות משפחות אשר נותרו ללא משק בית מתפקד ובעיקר - ללא מזגן.

 

 

ביום שלישי פקדה הפסקת חשמל את האזור במשך שבע שעות רצופות, מהשעה 14:00 ועד ל-21:00, עד שצוות של חברת החשמל תיקן את התקלה. אמש (ד'), שוב החלה ההפסקה ב-20:15 וכאשר מספר תושבים צילצלו למוקד שירות הלקוחות של חברת החשמל, חלקם ניתקלו בניתוק וחלקם נענו בתשובה לקונית: "צוות יגיע בתוך שעתיים לתקן את התקלה".

 

שגיא, תושב הרחוב אמר ל-ynet: "זו החברה היחידה שאתה מתקשר אליה ואין עם מי לדבר, אין אף מנהל". מעוז, גם הוא תושב ברחוב האשל, סיפר כי התקשר לחברת החשמל והתשובה שקיבל היתה, כי הוא יכול לשלוח פקס אשר ייענה תוך 21 יום.

 

נזק לרמקולים ולמחשב

ככל הידוע, חלה תקלה בקו מתח גבוה בפינת הרחובות האשל והרא"ה המשפיעה על מספר רחובות באיזור. בשבוע שעבר נשלח צוות לראשונה לתקן את התקלה, והחשמל הופסק למשך מספר שעות. מספר ימים אחר כך חלו הפסקות חשמל ממושכות מדי יום לסירוגין, כאשר השיא הגיע עם הפסקת חשמל של שבע שעות.

 

גם ביום שישי בערב הופסק החשמל. אחד התושבים מספר כי ההפסקה גרמה לנזק במחשבו, ואילו אחר טוען כי אירע נזק לרמקולים באולפנו הביתי. 

 

תושבת הרחוב תיאודורה אמרה כי "חברת החשמל חייבת לתת לנו מענה. אם הם יודעים שיש תקלה שחוזרת כל יום כבר יותר משבוע - מצידי שישימו פה ניידת ברחוב שתטפל בזה. לא ייתכן שבישראל של 2010 נאלצים אזרחים להישאר ללא חשמל, ללא אפשרות לצנן את ביתם". היא הוסיפה: "יש פה נשים בהריון, תינוקות קטנים ואנשים מבוגרים".

 

"התנהגות הלקוחות יכולה לסייע"

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "מחוז דן של החברה ער לבעיה בקו. בעקבות התקלות, החברה כבר טיפלה בחלק מהבעיה, והיא תיתן לאזור מענה עם רגישות יתר. המחוז מתחקר את הבעיה וייתן לה פיתרון, אבל כיוון שמדובר בבעיה יותר עמוקה, הפתרון לא יהיה מיידי".

 

עוד נמסר מחברת החשמל, כי עומס החום מגביר את חומרת התקלה. "כל קווי החשמל, לא רק הקו הזה, עמוסים מאד בימים האלה, והדבר משפיע על ההתנהגות שלהם. התנהגות הלקוחות יכולה לסייע: לא להעמיס על הקווים בשעות החמות מאד, בין 12:00 ל-17:00, כפי שאנחנו מבקשים מכלל הציבור, ולהשתדל להסיט לשעות הבוקר או הערב את השימוש במכשירי חשמל עתירי אנרגיה כמו מדיחי כלים, תנורי אפיה ומכונות כביסה. בנוסף, מומלץ להפעיל ואת המזגנים בטמפרטורה של כ-25 מעלות. כיוון שכל מעלה שמורידים מוסיפה 5% לצריכת החשמל של המזגן".


פורסם לראשונה 18/08/2010 23:22

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים