שטראוס תשקיע 10 מיליון ד' בשוק המים הסיני
חברת הבת שלה, שטראוס מים, חתמה על הסכם עם קבוצת האייר (Haier) הסינית, למכירת מכונות טיהור מים לצרכן הסיני. השלמת העסקה מותנת בקבלת אישורים רגולטוריים בסין. ומה לגבי איכות השירות בארץ? עפרה שטראוס: "גם בארץ אנחנו מחוייבים לשירות טוב יותר. הצרכן הישראלי לא ייפגע"
שטראוס נכנסת לשוק הסיני. החברה הודיעה היום (א') כי חברת הבת שלה שטראוס מים (באמצעות חברת בת שהוקמה בהונג קונג), חתמה על הסכם עם קבוצת האייר הסינית, להקמת מיזם מים משותף בסין, שיעסוק בשיווק, מכירה ושירות של מוצרי טיהור וסינון מים בסין. האייר היא המותג מספר 1 בסין במוצרי צריכה חשמליים לבית.
שטראוס מתכננת לשווק בסין מטהרי מים המבוססים על טכנולוגיות חדשות מבית תמי 4 (אותה רכשה שטראוס), שהותאמו לסין, ופועלים בטכנולוגיה המכונה maze, ופותחה על-ידי מקימי תמי 4 במכון וייצמן ובאוניברסיטה העברית. לראשונה, היא תעשה שימוש בחו"ל של לוגו שטראוס, שכבר פעילה בשוק הסיני מזה חמש-שש שנים, אך לא תחת המיתוג "שטראוס".
המיזם, שייקרא Haier- Strauss Water, יהיה בבעלות משותפת ושווה של שטראוס מים הונג קונג והאייר. כל אחד מהצדדים התחייב להשקיע סך של 10 מיליון דולר לצורך הקמה ותפעול של המיזם המשותף. יו"ר הדירקטוריון ומנהל הכספים של המיזם המשותף ימונו על ידי שטראוס מים, ומנכ"ל המיזם המשותף ימונה על ידי האייר. בדירקטוריון המיזם המשותף שלושה נציגים לכל צד.
בשטראוס מסרו כי השלמת העסקה מותנית בקבלת האישורים הנדרשים והשלמת הסכמים נלווים,שצפויים להתקבל ולהיחתם עד סוף השנה. אולם העבר מלמד כי חברות כמו סופר פארם לא קיבלו את האישורים המתאימים כדי להתפרס בכל המדינה, וגם אסם לא הצליחה למכור במבה בסין עקב בעיות רגולטוריות.
למוצר שישווק בסין יקראו The Water Maker ובשונה ממוצרי תמי 4 בארץ, הוא מתקן נייד שאינו מחובר לצנרת הבית הביתית ואינו תלוי בחשמל. הסיבה: ישנם מקומות בסין בהם החשמל לא רציף ומערכת העברת המים אינה סדירה.
שטראוס כבר מוכרת מטהרי מים בבריטניה, ולחברה יש מסורת של שיתופי פעולה בחו"ל, בין היתר, שיתוף הפעולה עם פפסיקו שהוליד את מפעלי סברה בוירג'יניה, שמייצרים חומוס לאמריקנים. בהינתן האישורים הרגולטוריים הנדרשים, שטראוס תשתמש במערך חנויות האייר שפרוסות ברחבי סין, ובלמעלה מ-10,000 נקודות השירות שלה, באמצעותן תוכל החברה המשותפת לספק שירות לצרכנים.
כיום ארה"ב היא השוק הצרכני הגדול ביותר בעולם, אולם עד 2030, סין תהפוך לשוק הצרכני הגדול בעולם ותהווה יותר משליש מהשוק הצרכני בעולם. כיום יש בה מספר שחקנים בשוק מסנני המים, ושטראוס תצטרך להכניס לשוק מוצר ייחודי ומובדל.
תגברנו את שירות הלקוחות בארץ ב-30%
"זהו יום מרגש לקבוצת שטראוס המממשת אבן דרך נוספת בהתרחבות הגלובלית שלה תוך השקה של פעילות בינלאומית בתחום המים, בארץ שבה יש צורך אמיתי במי שתייה בטוחים ומטוהרים", אמרה עופרה שטראוס יו"ר קבוצת שטראוס. "המטרה שלנו היא שבסין יוכלו לשתות מים שבטוחים לבריאות. זה אתגר חדש וגדול לקבוצה שלנו ואני משוכנעת שהניסיון שלנו בכניסה לשווקים חדשים ובעיקר בניהול שותפויות יהווה מפתח להצלחת המהלך".
האם תשווקו את המוצרים לאזורים בהם מי הברז לא טובים לשתייה?
"בסין כמו בישראל, יש בעיה של תדמית לא טובה למי הברז. לכן נשווק אותם לאזורים בהם מי השתייה הםב איכות טובה, אך יכולים להיות באיכות טובה יותר".
אם כך, ואם המטרה היא מים טובים לכל סיני, למה שלא תעבדו עם ממשלת סין?
"יש חברות כמו מקורות שעובדות עם ממשלת סין. אבל מבחינתינו, אנחנו רוצים להחזיר את האמון של הצרכנים הסיניים במים בלי להיכנס להם לצנרת. אנחנו מציעים תוספת".
המהלך הזה מתחולל לנוכח תלונות רבות של צרכנים על השירות שניתן לאחרונה בתמי 4. מה יש לך לומר לצרכנים?
"תמי 4 נמצאת בשליש מהבתים בישראל. השקנו לפני מספר חודשים מכונה חדשה, אנחנו מתחייבים לשירות טוב יותר, ולטכנולוגיה טובה יותר שתספק מים קרים וחמים טובים וטעימים יותר. הצרכן הישראלי לא ייפגע".
גדי לסין נשיא ומנכ"ל הקבוצה מסר: "היה קיץ חם עם ביקוש שיא למים. היו תקופות בהן לא יכולת למצוא טכנאי מזגנים אחד פנוי. תגברנו את שירות הלקוחות ב-30% יותר כוח אדם. הצרכן הישראלי חשוב לנו והפעילות בסין לא תבוע על חשבונו. זה יביא לשדרוג המוצריםב ארץ ולמבחר יותר אטרקטיבי".