פלאפון מצטרפת לסלקום: מעלה תעריפים בכ-4%
חברת הסלולר פלאפון צפויה להודיע בשבוע הבא ללקוחותיה על העלאת תעריפים בשיעור של 4.4% בממוצע. סלקום הודיעה מוקדם יותר על עלייה דומה שתכנס לתוקפה כבר בחודש הבא ונוגעת למאות אלפי לקוחות
שעות ספורות לאחר שסלקום הודיעה ללקוחותיה שאינם מצויים במסלולי התחייבות על העלאה צפויה בתעריפים, החל מחודש דצמבר הקרוב, מצטרפת גם המתחרה פלאפון, שצפויה לבשר ללקוחותיה על כך בשבוע הבא.
התעריפים יעלו, בדומה לחברות האחרות, רק ללקוחות שאינם מצויים בהתחייבות, ושיעור העלייה הממוצע יעמוד על כ-4.4%. ככל הנראה יתעדכנו המחירים החל מחודש ינואר 2011. בפלאפון אישרו כי החברה מתכוונת להעלות תעריפים בצורה מוגבלת, וכי עדכון בנושא יגיע ללקוחות בחשבוניות הנשלחות לבתיהם בימים אלו. חברת פרטנר העלתה חלק מתעריפיה ללקוחות שאינם בהתחייבות בחודש אוקטובר האחרון.
רוב לקוחות חברות הסלולר מצויים במסלולים הכוללים התחייבות לשנה וחצי (ללקוחות פרטיים) או לשלוש שנים (ללקוחות עסקיים), ומספר הלקוחות שיושפעו מעליית התעריפים נאמד במאות אלפים. לקוחות המצויים מול חברות הסלולר בהתחייבות אמנם אינם יכולים להתנתק ממנה בכל תקופת ההתחייבות ללא תשלום, אך משרד התקשורת אסר על החברות להעלות מחירים בתקופה זו.
עם זאת, החברות יכולות להעלות את המחירים ללקוחות שאינם מצויים בתקופת התחייבות, וללקוחות עסקיים, שהחוזים שנחתמו מולם מכילים אפשרות ל"עדכון" התעריפים מדי שנה בשיעור של עד 30%. עדכון תעריפים שכזה צפוי להתרחש בחודשים הקרובים מול הלקוחות העסקיים של כל החברות, והוא גם נסמך על הנחת חברות הסלולר כי המפעילים הוירטואליים, באם יחלו לפעול בישראל החל מהמחצית השנייה של שנת 2011, יפנו רק לקהל הלקוחות הפרטיים.
גלית אבישי, מנכ"לית ארגון אמון הציבור, מסרה בתגובה: "בעולם שבו אין תחרות - גם אין בושה. באותה נשימה יד אחת בחברת סלקום מחלקת דיבידנדים במאות מליונים ש"ח לאחר רבעון מוצלח ועלייה בהכנסות, בעוד היד השנייה מעלה מחירים על חשבון מאות אלפי אנשים בישראל. יתרה מכך, חברת סלקום הגישה לאחרונה בג"ץ שמטרתו היא אחת: פגיעה קשה בציבור. ארגון אמון הציבור שוקל להצטרף לבג"ץ בכדי למנוע מחברות הסלולר לסכל את הורדת דמי הקישוריות – מהלך חשוב שיחסוך כסף רב".