ב-2011: שיחה מבזק לסלולרי תעלה 14.74 אג'
אחרי הפחתת דמי הקישוריות, מחיר שיחה מטלפון קווי לסלולרי יצנח ב-58.4%, ומשפחה ממוצעת תחסוך כ-200 שקל בשנה. בזק פותחת חזית נוספת מול חברות הסלולר, ותציע חבילות דקות לסלולרי וקווי גם יחד, במחיר של 10-16 אג' לדקה. אבל משום מה, אנחנו עדיין מעדיפים לדבר בסלולרי מהבית
ב-1 בינואר 2011 יופחתו דמי הקישוריות, וחברות הסלולר בתגובה כבר הודיעו שהעלו או יעלו מחירים בשיעור ממוצע של 10%-5%. מחיר שיחה מטלפון קווי לסלולרי, לעומת זאת, יצנח ב-58.4%, ומשפחה ממוצעת יכולה לחסוך כך כ-200 שקל בשנה, גם אם לא תשנה את הרגלי השיחה שלה. שינוי הרגלי השיחה יביא לחיסכון של מאות שקלים, אבל משום מה, רובנו עדיין מדברים מהבית בסלולרי.
- המועצה לצרכנות קוראת לחרם על חברות הסלולר
- פלאפון מעלה תעריפים ב-30%-10%
- נסללה הדרך לכניסת מפעילים סלולריים נוספים
בחברת בזק מתכוונים להמשיך להילחם בהרגל הזה. החברה הכריזה היום (ב') כי בעקבות הפחתת דמי הקישוריות, מחיר שיחה מטלפון של בזק לטלפון סלולרי ירד ל-14.74 אגורות, לעומת 33.48 אגורות כיום.
שיחה | מבזק לסלולר | מבזק לקווי בשעות השיא | מבזק לקווי בשעות השפל | שיחה סלולרית |
מחיר לפני ירידת דמי הקישוריות | 34 אג' | 11.3 אג' | 4.6 אג' | 70-50 אג' (28 אג' במסלול הפרי פייד החדש של אורנג', בניצול מלא של החבילה, שרוב דקותיה הן בתוך הרשת) |
מחיר לאחר ירידת דמי הקישוריות | 15 אג' | 11.3 אג' | 4.6 אג' | 70-50 אג' (28 אג' במסלול הפרי פייד החדש של אורנג', בניצול מלא של החבילה, שרוב דקותיה הן בתוך הרשת) |
מבוסס על נתוני חברת בזק
החברה מתכננת להשיק קמפיין תקשורתי אגרסיבי, שיעודד לקוחות לדבר מטלפון קווי מהבית. יהיה זה קמפיין המשך ל"קמפיין הצעקות" של החברה, עמו יצאה לפני מספר שנים ("אז למה אתה לא מדבר מהבזק"??). הקמפיין ההוא, אגב, שבא בעקבות הפחתת מחיר השיחה בין סלולרי לקווי ב-9 אגורות, לא שינה את הרגלי הצרכנים, כך מודים בחברה.
"לכן גם היום קשה לנו להעריך האם הפחתת דמי הקישוריות תגרום לצרכנים לשנות את דפוסי השימוש שלהם", אמר סמנכ"ל השיווק של בזק, רן גוראון, "אבל הפעם מדובר בחיסכון משמעותי יותר. אנחנו לא מתכננים להעביר אלינו לקוחות חדשים, אלא לשנות הרגלים של לקוחות קיימים וזה קשה".
המתחרות שלה בטלפוניה קווית הן, בין היתר, HOT, אורנג', 013 נטוויז'ן, 012 סמייל, ו-018 אקספון. נראה שבזק פועלת גם בשמן. "אנחנו מבקשים לגרום לשינוי מול התחליפים, לא מול המתחרים", הסביר גוראון.
"המהלך הזה חשוב לנו, כי בזק היא מובילת שוק, וכן, אם לקוחות ישתמשו יותר בטלפון הקווי אנחנו גם נרוויח מזה, אבל הם ירוויחו יותר".
הסטת 30% מהשיחות לטלפון קווי תחסוך 2,300 ש' למשפחה
לפני בזק, החיסכון השנתי למשק הישראלי מהפחתת דמי הקישוריות יעמוד על כמיליארד שקל, בעקבות ההוזלה בדקת שיחה מטלפון קווי לנייד. כ-660 מיליון שקל, מכלל החיסכון, יגיע ללקוחות בזק, בלי שישנו את הרגלי השיחה שלהם ובלי שהחיסכון יגולגל לקופת בזק. מכון טלסקר מצא כי בחודש נובמבר האחרון, 60% מהשיחות מהבית נעשות באמצעות הטלפון הסלולרי, כש-15% מהשיחות לטלפון קווי מהבית, נעשות גם הן באמצעות טלפונים סלולריים.
לפי חישוב בזק, מוסדות ציבוריים יחסכו כ-2 מיליון שקל בשנה מהפחתת דמי הקישוריות, חברות עסקיות גדולות כ-750 אלף שקל בשנה, עסק בינוני יחסוך כ-5,000 שקל בשנה, ומשפחה ממוצעת המחזיקה בכשלושה טלפונים סלולריים, תחסוך כ-200 שקל בשנה.
בבזק חישבו ומצאו שאם 10% מהשיחות לסלולרי יוסטו לקווי, משק בית יחסוך כ-900 שקל בשנה. עסק בינוני יחסוך 6,500 שקל בשנה והמשק כולו: 2 מיליארד שקל. הסטת 30% מהשיחות מהסלולרי לקווי תביא לחיסכון של 2,300 שקל למשפחה ממוצעת בשנה, ושל כ-4 מיליארד שקל בהוצאות התקשורת של המשק כולו.
מסלולי הכל כלול - גם בקווי
בזק יוזמת מהלך נוסף כדי להחזיר את לקוחותיה לזרועות הטלפון הקווי שלהם. החברה ממתינה לאישור משרד התקשורת למסלולי "הכל כלול" - בנק דקות לשיחות לטלפונים ניידים ונייחים גם יחד. התמחור של המסלולים הותאם להפחתה בדמי הקישוריות.
בין היתר, בזק תציע מסלול שיעלה 50 שקל לחודש בחצי השנה הראשונה, ו-70 מהחודש השביעי להתחייבות. התשלום הוא על קו הטלפון ועל 300 דקות שיחה לכל היעדים, כלומר כ-16 אגורות לדקה בחצי השנה הראשונה, בניצול מלא של הדקות, ו-23 אגורות לדקה בשאר תקופת ההתחייבות.
בזק מציעה שתי חבילות נוספות: חבילה ב-65 שקל בחצי השנה הראשונה ו-80 שקל החל מחודש שביעי, עבור קו ו-600 דקות שיחה; וחבילה ב-75 שקל בחצי השנה הראשונה וב-90 שקל החל מהחודש השביעי, עבור קו ו-750 דקות.
בחבילה האחרונה, התשלום עבור החצי השנה הראשונה עומד על 10 אגורות לדקה, בניצול מלוא מכסת הדקות, ועל 12 אגורות בשאר תקופת ההתחייבות. אם מפחיתים מכך את עלות קו הטלפון, הנכלל בתשלום על כל המסלולים הללו, מדובר במחיר שמגיע לכ-5 אגורות בדקה.
ועם זאת, עוד חזון למועד אם בזק וחברות הטלפוניה הקווית יזכו לעלייה ברווחים בעקבות המהלכים הללו. נראה שהצרכנים התרגלו מאוד לנוחות שבשימוש במכשיר טלפון אחד ונייד, וימתקשים להיתזז בין הקווי לסלולרי, אפילו אם מדובר בחיסכון משמעותי, ועל אף הרתיעה מחברות הסלולר. שינוי הרגלים כזה חל בעיקר כשמדובר בתחליפים כמו סקייפ (Skype), כולל סקייפ ויה סמארטפון, באמצעותו עלות השיחה היא אפסית.