המהפכה של תנובה: קוטג' מתוק עם פירות ודבש
לאחר שנה וחצי של פיתוח סודי, תשיק תנובה סדרה של מעדני קוטג' באריזות אישיות. עוד בתפריט: קוטג' עם ממרח זיתים
לראשונה זה 55 שנה תנובה עורכת שינוי במוצר הדגל שלה - גבינת הקוטג'. ל"ממון" נודע כי בחודש הבא, לאחר שנה וחצי של פיתוח סודי, תצא סדרה חדשה של קוטג' עם תוספת מחית תות שדה וקוטג' תוספת סירופ דבש. הסדרה, שתיקרא נשנושי קוטג', תשווק באריזה אישית של 125 גרם ותכלול גם גרסה מלוחה - קוטג' עם טפנד זיתים.
מדובר במהלך נועז שבו לראשונה יוצב הקוטג' החדש לא במדף הגבינות הלבנות, אלא במדף מעדני החלב והיוגורטים בטעמי פירות.
הקוטג' הוא המוצר המזוהה ביותר עם תנובה. מכירות הקוטג' בישראל מסתכמות ב-600 מיליון שקל, מתוכם תופסת תנובה 73% מנתח השוק. הקוטג' מככב בקביעות ברשימת 20 מוצרי המזון הנמכרים ביותר בישראל במקום שני לאחר החלב.
על פי נתוני סטורנקס, מדובר במוצר המצוי ב-91% מהבתים בישראל. שטראוס, שנכנסה לראשונה לתחום הקוטג' לפני 7 שנים, תופסת רק 14% מהשוק וטרה - 13%.
אחת הסיבות להשקת הסדרה החדשה היא התחרות העזה בתחום החלב בישראל בין טרה שטראוס ותנובה, שבאה לידי ביטוי בשנה האחרונה גם במלחמת מחירים שגורמת לשחיקת רווחים. הסדרה החדשה מאפשרת לתנובה בידול מהקוטג' המתחרה, לצד גביית מחיר גבוה יותר מהצרכן עבור החדשנות. המוצר החדש יהיה יקר ב-7% עד 10% בהשוואה למחיר 100 גרם קוטג' רגיל. עם זאת, בשלב ההחדרה ניתן יהיה לרכוש מאגדת התנסות של שני גביעים במחיר זהה לזה של הקוטג' הלבן. בתנובה מקווים עוד כי ההשקה החדשה תגדיל את היקף צריכת הקוטג' בישראל.
השקת המוצר מתוכננת ל-9 בפברואר ותלווה בקמפיין רחב שידגיש את נשנושי הקוטג' כאלטרנטיבה לקינוח או למעדן חלב. ההשקה תכלול מהלך טעימות בכל רחבי הארץ, מרשתות שיווק ועד משרדים, תחנות רכבת ואוניברסיטאות.
בשנים האחרונות השקיעה תנובה מיליוני שקלים במיתוג מחדש של הקוטג' כמוצר המייצג את הבית הישראלי, תחת הסיסמה "לגדול בבית ישראלי," במטרה לגרום לצרכנים להזדהות עם ציור הבית המופיע על אריזת הקוטג'.
הקוטג' פותח בסוף שנות ה-50 על ידי ישראל שטאובר לאחר שהתוודע אליו בארה"ב, ומאז כמעט ולא השתנה טעמו.
"אנחנו משנים את כללי המשחק," אמרה ענת גרוס-שון, מנהלת חטיבת עסקים ושיווק בתשלובת החלב של תנובה. "הסדרה החדשה נועדה להגביר את הצריכה של הקוטג' ולהחדיר אותו גם כנשנוש בין הארוחות, ולא רק בארוחת בוקר או ערב. אנחנו פותחים קטגוריה חדשה ובכוונתנו להמשיך להרחיבה ולהפתיע בה".
הכתבה פורסמה הבוקר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"