במגזר החרדי מעדיפים את תנובה, אסם ובזק
בכנס מובילים של עיתון המבשר שנערך בהשתתפות בכירים במשק, הוצגו תוצאות סקר העדפות המגזר החרדי. מהסקר עולה שהחרדים מחתלים בהאגיס, מכבסים באריאל וגולשים באמצעות בזק בינלאומי. דבר אחד בטוח: הם כוח צרכני עולה
שלוש החברות המובילות במגזר החרדי הן אסם, תנובה ורשת המרכולים יש. כך עולה מסקר "מדד מובילים" שערך מכון דחף בראשותה של ד"ר מינה צמח, עבור העיתון החרדי "המבשר", של ח"כ מאיר פורוש. הנתונים נחשפו הערב (א'), בכנס "מובילים", שכינס העיתון במלון ליאונרדו סיטי טאוור בר"ג.
זו השנה השנייה שבה מתקיים הכנס שבו נחשפות החברות המובילות בקרב ציבור הצרכנים החרדי, ונבחנים הרגלי הצריכה של ציבור זה. באירוע השתתפו שר החוץ אביגדור ליברמן, שר התקשורת משה כחלון, שר התחבורה ישראל כץ, מנכ"ל בזק, יו"ר חברת הדואר, סמנכ"ל סמסונג העולמית, מנכ"ל משרד התמ"ת ואנשי עסקים רבים, ובהם רמי לוי וטוביה לוסקין מ"גבעות עולם".
החברות שבחר הציבור החרדי כאהובות ביותר, זכו בפרסי "מגבעת הזהב". בסקר השתתפו 607 נסקרים מקרב האוכלוסייה הבוגרת של הציבור החרדי.
"מדובר באוכלוסיה עם כוח קנייה אדיר"
גודלו של הציבור החרדי מוערך ב-700-750 אלף איש, ובשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בהרגלי הצריכה שלו. הדבר בא לידי ביטוי בהעדפת מותגים ובגידול משמעותי בהיקף הצריכה. השרים שהשתתפו באירוע התייחסו לכך בדבריהם.
"שנים שהסקטור החרדי היה האחרון שהתייחסו אליו" אמר השר כחלון בכנס. "המגזר החרדי כמעט לא היה בפוקוס. אולם בשנים האחרונות אנו רואים תנועה אדירה של עסקים ונותני השירותים לכיוון המגזר, משום שמדובר באוכלוסיה עם כוח קנייה אדיר".
כחלון ציין כי משרד התקשורות בהנהגתו מתייחס לתחרות בין שתי חברות, שנאבקות ומקיזות דם כדי להגיע למגזר החרדי. "בהתחלה היה לנו קושי גדול לשכנע את החברות לעבור לטלפונים כשרים. כיום התחרות היא מי יותר כשר. בהתחלה היה לנו קשה להשיג מחירים, אך כיום החברותץממתחרות ביניהן מי תוריד יותר את המחיר שנגבה מהצרכנים במגזר החרדי".
שר התחבורה ישראל כ"ץ בירך על קווי התחבורה הנפרדים לגברים ונשים, ואמר: "כמי שאינו חרדי, אני אומר: אתם הכור הגרעיני של העם היהודי".
מזון: תנובה מובילה בחלב, שטראוס בסלטים
מנחה הערב, קובי אריאלי, הציג את ממצאי "מדד המובילים", לפיו אין תחרות לפופולריות שגורפת תנובה במגזר. 81% ממשתתפי הסקר אמרו כי הם רוכשים מוצרי חלב של תנובה. 61% מהמגזר מעדיפים חטיפים מלוחים של אסם, ו-29% מעדיפים את הוופלים של אסם (לעומת 16% שמעדיפים את הוופלים של מן ו-15% שמעדיפים את ה"בפלות" של עלית).
חברת הסלטים המועדפת הן שטראוס (35%) ואחריה סלטי מיקי (32%). קוקה קולה הוא המשקה התוסס המועדף על משקי בית חרדים - לא פחות מ-38%, בהשוואה ל-15% שמעדיפים RC, ו-13% שמעדיפים פפסי קולה.
במוצרי המזון הקפואים מובילות זוגלובק וטבעול עם 38% מהנסקרים. ספרינג היא חברת המשקאות הלא מוגזים המובילה במגזר (37%). בסקציית היינות יש מוביל ברור: 50% מהציבור החרדי בחרו ביקבי כרמל.
היגיינה: אריאל והאגיס
רוב נשות המגזר (32%) מכבסות באבקת הכביסה אריאל. סנו היא חברת הטישו של המגזר עם 33%, וסולתם היא חברת הכלים המועדפת עם 57%. 48% מהמשתתפים בסקר אמרו כי האגיס היא חברת החיתולים הבכירה במגזר. טיטולים מדורגת אחריה עם 25%, ופמפרס מדורגת במקום השלישי עם 17%.
ברשתות המרכולים, נבחרה "יש" למובילה במגזר עם 26%, ואחריה מדורגת "ברכל" עם 18%. במקום השלישי מדורגות המכולות השכונתיות עם 13% ואחריהן רמי לוי, שופרסל ואחרות.
בזק, סלקום ובזק בינלאומי
חברת הטלפונים המובילה במגזר היא בזק אליה מחוברים 73% מהציבור. HOT עם 15%, ואורנג' (קווי) עם 4%. ספקית השיחות הבינ"ל של המגזר היא בזק בינ"ל עם 19% ואחריה 012 סמייל עם 18%.
סלקום מובילה בחברות הסלולריות שמספקות שירותים כשרים למגזר עם 47% מהציבור החרדי שעושה שימוש בשירותיה. אורנג' אחריה עם 26% , פלאפון עם 20% ומירס עם 7%. ל-24% יש מנוי בחברה סלולרית נוספת.
לרוב החרדים, 64% אין מכונית, אם כי רובם, 75%, מחזיקים דירה בבעלותם. ו-25% מהם משתמשים בכרטיס האשראי ויזה כאל, ורק 43% בישראכרט. הבנק המועדף עליהם הוא בנק לאומי 14% ואחריו בנק דיסקונט עם 18%. הבנק המועדף על המגזר לנטילת משכנתאות הוא מזרחי (30%). קופת החולים שהכי הרבה חרדים פוקדים אותה היא קופת-חולים מאוחדת (32%) ואחריה קופ"ח כללית עם 28%.
מעדיפים שומרי שבת
עוד עולה מהסקר, שהמגזר בהחלט מעדיף לרכוש מוצרים ושירותים מעוסקים ומנותני שירות שומרי שבת. לשאלה: "כאשר אתם עומדים בפני רכישת מוצרים או שירותים, עד כמה תתאמצו לרכוש אותם מחנות או מנותני שירות שהם שומרי שבת"? 82% ענו שיתאמצו מאוד (10-8 בסקאלה שבין 1 ל-10). 78% אמרו שבשום אופן לא יקנו בחנות או אצל נותן שירותים שלא שומר שבת.