שתף קטע נבחר

מה נשים מוכנות לעשות עבור מתנות? מסיבת תה

מאות נשים ברחבי הארץ ערכו בערב אחד מסיבות תה בבתיהן. הן שיווקו כך את מותג התה ליפטון, תמורת ערכת תה, ובילוי עם החברות הכי טובות. איך קורה שנשים פותחות את ביתן למותגים? צרכנים כמשווקים

בערב אחד, מאות נשים ברחבי הארץ ישבו סביב שולחנות עמוסים בקנקני חרסינה מהבילים, כריכונים, סקונס ושאר עוגיות. רק שרה פיילין חסרה היתה במסיבות התה האלה, שאורגנו על-ידי ליפטון. הנשים גויסו למשימת התה באמצעות אתר מבצעים בשם WOM, במסגרתה הן הסכימו לשווק מוצרים חדשים של המותג לחברותיהן, תמורת ערכת תה. התוצאה היתה מסיבות תה ססגוניות ומושקעות.

 

 

בחברה שמחו לגלות שנשים רבות הסכימו ברוחב לב, לפתוח את דלת ביתן ולאפשר למותג ממשק כה אינטימי עמן ועם חברותיהן הקרובות. כשהגענו למסיבות כדי לסקר את החוויה, הנשים ששו לקדם את המותג גם בפנינו. ומה הפלא? מי שתיבחר למארגנת המסיבה המוצלחת ביותר, תזכה בפרס: כרטיס טיסה לה ולחברותיה.

 

  

באירוע הזה, ליפטון הלכו על ז'אנר של שיווק חווייתי שעושה קאמבק: מסיבות בית. המסיבות הללו עלו לגדולה בשנות ה-50, אז חברת הכלים טפאוור החליטה לשווק כלים חינם לנשים שהפכו לשגרירות המותג. טפאוור בחרה בקפידה נשים שידועות כמארחות, והן הזמינו את השכנות להתנסות ולקנות. החברה עלתה על חולשה נשית ידועה: החיבה לאירוח ולמסיבות בנות.

 

ב-2010, מיקרוסופט השיקה כך את WINDOWS7, עם 40 אלף מסיבות בית שנערכו בו זמנית ברחבי העולם. וגם חברות כמו קראפט, סוני, נינטנדו, פורד, ווריזון ונסטלה נהגו באופן דומה.

 

גם המסיבות הארצישראליות אורגנו על-ידי נשים שחברותיהן נוהגות לעלות לרגל לביתן בגלל כישורי האירוח שלהן. ליפטון סיפקה את התה, הכלים, הכיבוד ומשחק קופסא נשי - הנשים עשו את שאר העבודה. שיטת השיווק הזאת מעוררת שתי תהיות: כיצד קורה שנשים מהיישוב מפרסמות כך מותג, והאם אנחנו היינו מסכימים לכך, תמורת המתנה המתאימה?

 

כיוון שליפטון אימצה את עמותת עלם, בנשיאות נאווה ברק, הנשים המשתתפות בפעילות הוזמנו גם הן לתרום עבור עלם. התרומות שלהן גויסו לטובת מרכזי "הפוך על הפוך" של העמותה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
קאפ אוף טי?
צילום: הילה ספאק
מומלצים