שתף קטע נבחר

הנוסעים ישלמו: אל על מעלה מחירים

בגלל עליית מחירי הדלק, החברה מעלה את מחירי כרטיסי הטיסה. כרטיסים ליעדים קצרים ובינוניים יתייקרו ב-44 דולר לשני הכיוונים, וכרטיסים ליעדים ארוכים יתייקרו ב-90 דולר, החל מ-4 במרס

חברת התעופה אל על מייקרת את כרטיסי הטיסה. עליית המחירים תחול על כל הכרטיסים שיונפקו החל מ-4 במרס 2011, לטיסות שימריאו מ-1 באפריל 2011. כרטיסים דו כיווניים ליעדים קצרים ובינוניים יתייקרו ב-44 דולר, וכרטיסים דו כיווניים ליעדים רחוקים יתייקרו ב-90 דולר.

 

מאל על נמסר כי היא מעלה את המחירים בעקבות עליית מחירי הדלק הסילוני, ומדובר בייקור היטל הדלק. בחברה ציינו כי תוספת הדלק שמשלמים חברי המועדון ברכישת כרטיס בונוס, לא תשתנה.

 

הפעם האחרונה שאל על הודיעה על עליית מחירים לנוסעים היתה ב-26 בדצמבר 2010, אז כרטיסים שהונפקו החל מ-3 בינואר 2011, התייקרו ב-32-16 דולר, לשני הכיוונים. גם העלייה ההיא היתה בעקבות עליית מחירי הדלק הסילוני.

 

אל על: ההתפתחויות במזה"ת העלו את המחירים

אתמול פורסם ב-ynet כי בעקבות הזינוק במחירי הנפט, שוקולות חברות התעופה להעלות את היטל הדלק המגולם בכרטיסי הטיסה. זאת משום שהדלק מהווה כשליש מההוצאות שלהן, וכל התייקרות של דולר אחד במחיר חבית נפט משמעותו הוצאה שנתית נוספת של עשרות מיליוני דולרים לחברות התעופה. בחברת יונייטד איירליינס, למשל, תוספת של דולר במחיר חבית נפט מתבטאת בהוצאה נוספת של מאה מיליון דולר בשנה.

  

יו"ר יאט"א, הארגון הבינלאומי של חברת התעופה, ג'ובאני ביסיניאני, העריך בתחילת חודש פברואר כי מחירי הנפט יקבעו אם שנת 2011 תהיה שנה טובה לתעופה כפי שהיתה שנת 2010 והוסיף כי הזינוק במחיר הנפט עשוי להפסיק את 'החגיגה', כדבריו. ביסיניאני ציין כי כל דולר התייקרות של מחירי הנפט מהווים תוספת הוצאה שנתית של 1.6 מיליארד דולר לחברות התעופה.  

   

"צריך להבין שבשנה האחרונה מחירי הנפט זינקו בעשרות אחוזים", אמר ל-ynet בסוף השבוע אבי פרידמן, יו"ר פנל חברות התעופה הזרות ומנכ"ל חברת יונייטד איירליינס בישראל. "הערכה שלי היא שכל חברות התעופה בוחנות ועוקבות אחרי מחירי הנפט בעקבות האירועים בלוב ובמקומות אחרים. כי אם הנפט ימשיך לעלות, חברות התעופה יהיו חייבות לייקר את מחירים.  

 

"בשנה שעברה, מחיר חבית עמד על 64 דולר לחבית ואחר כך החל לעלות בעשרות אחוזים, מה שגורם לחברות התעופה הוצאות ניכרות. היום מחיר הנפט מהווה כ-35 אחוז מהוצאת של חברת התעופה וזה בהחלט משהו שהן לא יוכלו לעמוד בו אם המחיר ימשיך לזנק", אמר והוסיף כי ייקור המחירים ישפיע באופן מיידי על הצרכנים, בעיקר בארצות הברית. משום ששם כשמייקרים מחירים הציבור פשוט מפסיק לטוס.

   

דוד מימון, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על: "ההתפתחויות הגיאופוליטיות האחרונות במזרח התיכון השפיעו על מחירי הדלק הסילוני שהגיעו למחירי שיא. מגמה זו מחייבת אותנו להתאים עצמנו למחירים החדשים, ולהעלות את מחירי כרטיסי הטיסה. עם זאת, אנו פועלים נמרצות להמשיך להציע מגוון מחירים אטקרטיביים ללקוחותינו. כל הכרטיסים שיונפקו עד 4 במרס 2011 ייהנו מהמחירים הקיימים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
המחירים ממריאים
צילום: צביקה טישלר
מומלצים