"אסם פרסמה את 'שטוחים' - אבל המוצר נעלם"
צרכנים מתלוננים - אסם העלתה פרסומות, שהציגו את "בייגלה שטוחים" החדש, אבל משום מה, לא ניתן להשיגו. אסם: "הורדנו את הפרסומת, כי אנו לא עומדים בביקושים. אפשר לקנות אותו ב-eBay ב-40 דולר". גם הסדרה החמוצה של כרמית חסרה
איפה לעזאזל "השטוחים"? צרכנים התלוננו ל-ynet כי צפו בפרסומת ל"בייגלה שטוּחים", חטיף חדש של אסם, וביקשו לקנות אותו, אך המוצר נעלם מהמדפים.
אמא לשני בנים סיפרה ל-ynet: "בני הקטן ראה שאסם מפרסמת את המוצר, וביקש שאקנה לו שקית. אולם מאז אני מחפשת אותו ברחבי בת ים - ואין, לא מוצאת. למה מפרסמים מוצר שלא קיים"?
צרכן אחר, כן זכה לטעום מהמוצר. "התוודעתי ל'שטוחים' בפרסומת ששודרה בטלוויזיה בה, ילד מחפש נואשות אחר המוצר. לא ידעתי אז כמה המציאות קרובה לסרטון. רכשתי שקית של שטוחים מפיצוציה קרובה, ואחרי שהתמכרתי, נואשתי מלמצוא את השקית הבאה.
"נכנסתי לשמונה פיצוציות, אך בכולן קיבלתי תשובה זהה - 'היו לנו שטוחים, נגמר'. באותו לילה, ויתרתי על התענוג. יום למחרת חשבתי לעצמי - אלך לסופר ואקנה כבר כמה חבילות. כמה טעיתי. יום אחרי כן, גם במגה בעיר וגם בשופרסל שלי התשובה היתה זהה - נגמר, תנסה בעוד יומיים".
לא עומדים בעומסי הייצור, אבל מוכרים אריזה ב-eBay
מקום אחד שבו כן אפשר לאתר בימים אלה את "בייגלה שטוחים", הוא eBay (איביי). מסתבר שבאסם לא נערכו לכאורה לייצור הולם, אבל משום מה, כן נערכו ליחסי ציבור שרוכבים על המחסור במוצר.
אסם העלו למכרז ב-eBay, אריזה של המוצר, כדי להעצים את אפקט הנדירות של המוצר. ההצעה הגבוהה ביותר עבורה, שהתקבלה עד כה במכירה הפומבית, עומדת על 40$, ואסם מסרה כי "תתרום את הכנסות המכירה".
באסם מסרו ל-ynet, כי המוצר אזל מפני שהחברה לא נערכה לביקוש: "אסם הורידה את הפרסומת לבייגלה שְטוּחִים חמישה ימים בלבד אחרי עלייתה לאוויר, ופחות מחודש לאחר ההשקה של המוצר, בעקבות הזמנות שיא וחוסר יכולת לעמוד בביקושים הגבוהים".
רחלי ירקוני-גולדשטיין, מנהלת שיווק חטיבת החטיפים באסם, מסרה כי "בכל התחזיות האופטימיות שלנו, לא העלנו בדעתנו כי הביקוש למוצר יהיה כל כך גדול בפרק זמן כל כך קצר. בימים האחרונים התקבלו באסם הזמנות שיא לשטוחים וראינו כי אנחנו לא עומדים בעומסי הייצור. לאחר התלבטות ארוכה החלטנו לעצור את הקמפיין ולחדש את המלאי מיידית".
אסם השיקה את בייגלה שטוחים בינואר 2011, כחלק ממהלך כולל בתחום הבייגלה בהיקף של יותר מ-30 מיליון שקל. לפי איילת צרפתי-רוזן, מנכ"לית חטיבת החטיפים באסם, "עד היום, אסם הייתה שחקן לא פעיל בקטגוריית הבייגלה. מדובר בשוק בעל פוטנציאל עסקי רחב, המוערך בכ-100 מיליון שקל בשנה, בה אסם אינה מובילת שוק".
איפה החמוצים של כרמית?
האם זה נוהג לפרסם מוצר גם אחרי שנוצר מחסור בו? אמא מתלוננת שגם הסדרה החמוצה של כרמית חסרה. "חיפשתי את המוצרים שכרמית מפרסמת בימים אלה, בעיקר את המרשמלו החמוץ, בחמישה סניפי AM:PM, בשני סניפי שופרסל בבן יהודה ובנורדאו בת"א, ובשני סניפי סופר באבא. ברוב המקומות לא ידעו במה מדובר, ובכלל יש מחסור במרשמלו".
מכרמית נמסר בתגובה: "בעקבות ההצלחה הגדולה של 'הסדרה החמוצה' של ממתקי הקסם של לני, אכן אזלו מהמדפים חלק מהמוצרים בחלק מהמקומות. אנו פועלים למלא את החוסרים בהקדם האפשרי.
"אנו מציעים לצרכנים לפנות למוקד השירות של כרמית בטלפון 1-800-447-854, ונשמח להפנות לסניף הקרוב בו נמצאים המוצרים. אנו מודים לקהל לקוחותינו על הביקוש הרב שתורם להצלחה של הסדרה".