שוק הנקניקים היבשים מתעורר: קבנוס בטעמים
אחרי שנים של התמקדות בפסטרמות, ואחרי משבר האריזות הפגומות, זוגלובק משיקה קבנוס עם צ'ילי, קבנוס עם בצל וקבנוס עם שום. המטרה: להתחרות בקבוקים ובצ'יטוס בקרב קהל יעד גברי חובב ספורט
<<רשת AM:PM משיקה מותג פרטי
כאילו לא די בריחות העזים דיים של נקניק הקבנוס, בזוגלובק השיקו סדרת קבנוס בטעמים, שתכלול קבנוס עם צ'ילי חריף, קבנוס עם בצל וקבנוס עם שום. בניגוד לעולם הפסטרמות, שם מנעד הטעמים רחב, הקבנוס בארץ לא ניחנו בחדשנות מטלטלת, ובזוגלובק מתכננים לשנות את פני התמונה.
כיוון שרוב צרכני הקבנוס הם בני המין הזכרי, מהלך ההשקה יגובה בחסויות בערוץ הספורט ובחסויות ספורט, בשווי 250 אלף שקל. "המטרה שלנו היא להתחרות בצ'יטוס, גרעינים וקבוקים, בקרב הקהל הגברי שאוהב לצפות בספורט לאכול חטיף מול הטלוויזיה", מסביר סמנכ"ל שיווק דניאל שבתאי, "זה אמנם חטיף יקר יותר, אך הוא מרחיב את הגבולות של העולמות האלה.
"קטגוריית הנקניקים היבשים היא קטגוריה רדומה, מבחינת חדשנות. זו הזדמנות מבחינתנו להגדיל את הקטגוריה כולה, מעבר לנתח שוק שלנו. אנחנו מצפים שאנשים שאוכלים קבנוס יצרכו יותר ממנו בעקבות הטעמים החדשים, ומקווים גם למשוך צרכנים חדשים שהטעמים החדשים יעניינו אותם".
בגלל הפגם באריזות: ירידה של 20% במכירות
הקבנוס הוא נקניק פולני, יבש מאוד ודק מאוד, ששייך לקטגוריית הנקניק היבש. המחיר המומלץ לקבנוס בטעמים, באריזת 135 גרם: 12-10 שקל. הקטגוריה כולה מגלגלת בשנה כ-70 מיליון שקל, וסגמנט הקבנוס מתוך הקטגוריה, גלגל כ-40 מיליון שקל ב-2010.
זוגלובק מובילה את הקטגוריה עם נתח שוק כספי של 46.5% מצטבר 2011 ומובילה גם את סגמנט הקבנוס עם נתח שוק כספי של 39.5% מצטבר 2011 (נתוני סטורנקסט כספי פברואר 2011). טירת צבי מחזיקה ב-22% מהשוק, יחיעם 16%, עוף טוב 13.3% ושופרסל 3.3%.
זוגלובק הוציאה לאחרונה נקניקיות מחומרים טבעיים בלבד, ונקניקים כשרים לקהל יוצאי חבר המדינות לשעבר, אך החברה גם ספגה ירידה במכירות, בעקבות איסוף אריזות פסטרמה פגומות מהמדפים. "ברבעון האחרון של 2010 היינו במומנטום ועקפנו את טירת צבי כשהגענו לנתח שוק של 35%. אבל בעקבות השבועות האחרונים, ירדנו ל-19%, 20%. זה טבעי, כי לא היו לנו מוצרים על המדף. הורדנו גם את המוצרים עם תאריכי התפוגה שלא נפגעו, כדי שהצרכנים לא יחושו מבולבלים, וזה תרם לפגיעה במכירות".