זכיינית סופר פארם הטעתה ונקנסה ב-45 אלף ש'
בית-משפט השלום בראשל"צ קבע שזכיינית הרשת בבת ים פרסמה במסגרת מבצע הנחה, מחירים קודמים גבוהים מאוד, ובכך יצרה רושם של הנחות גדולות. אולם בפועל, לא היתה כלל הנחה לעומת המחיר הקודם, ובחלק מהמוצרים, המחיר אף עלה
<< הלקוח לא גנב - סופר פארם תפצה ב-3,000 ש'
45 אלף ש' קנס לזכיינית סופר פארם שהטעתה צרכנים: חברת ג.פ.שפירא בע"מ - זכיינית הרשת בקניון בת ים - הורשעה בבית-משפט השלום בראשון-לציון בהטעיית צרכנים, ונקנסה ב-45 אלף שקל, משום שהודתה כי לא ציינה את המחיר הקודם המדויק במסגרת מבצעי הנחה, בניגוד לחוק הגנת הצרכן. החברה אף חתמה על התחייבות בסכום דומה, להימנע מהטעיה למשך 3 שנים.
מכתב האישום שהגישה תובעת התמ"ת עו"ד טלי קינן נגד הזכיינית, עולה כי דבר ההטעיה נתגלה בביקורת מחירים שנערכה על ידי מבקרת התמ"ת. במסגרת הביקורת, נבדק מחיר המכירה הנוכחי של מוצר, לעומת מחירו הקודם בתקופה של 21 יום לפני המבצע. התגלה כי הנאשמת הטעתה את הצרכנים לגבי מחירם הקודם של מוצרים שהיו במבצע הוזלה, וכן הטעתה אותם בעניין שיעור ההנחה שניתנה במסגרת המבצע.
מבצע משונה: המחיר נותר כשהיה, או למרבה החוצפה - עלה
בכתב התביעה נכתב כי הזכיינית פרסמה מחיר קודם גבוה במיוחד שלא היה בתוקף מעולם, כדי ליצור רושם של הנחה גדולה הנגזרת ממנו כביכול. אך בפועל, המחיר נשאר כשהיה קודם למבצע או למרבה החוצפה - היה גבוה יותר מהמחיר הקודם למבצע.
בתמ"ת טענו כי "בכך יצרה הנאשמת רושם של הנחה גדולה הניתנת לצרכנים במחיר המבצע, בעוד שבפועל נמצא בביקורת שלא הייתה שום הנחה במחיר, והמחיר לצרכן אף עלה בחלק מהמוצרים שנבדקו. הנאשמת פעלה במטרה לקדם את המכירות, ולהשפיע על בחירת הצרכנים בעת עריכת העסקה, ובכך מנעה מהצרכנים לבחור בחירה מושכלת.
"בית המשפט הדגיש את חומרת העבירות שבכתב האישום , שבעובדותיו הודתה הנאשמת ואת תפקידה החשוב של המערכת המשפטית בהטמעת נורמות צרכניות רצויות וסילוק נורמות מכירה פסולות.
הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת, עו"ד תמר פינקוס, מסרה כי "ביקורות בעסקים יערכו באופן שיגרתי כדי לגלות כל הטעיה המופעלת כלפי הצרכנים, והרשות תנקוט הליכים כנגד כל עוסק אשר יפר את חוק הגנת הצרכן".