צפי לפסח: מכירות רשתות השיווק יעלו בכ-20%
מנתוני לשכת המסחר עולה כי בדומה למגמה בתשע השנים האחרונות, צפוייה בפסח עלייה במכירות ברשתות המזון, ההלבשה, מוצרי חשמל לבית וכלי בית לעומת החודש הקודם
<< לקוחות שופרסל דיל בב"ש: חסרים פריטים במבצע
מכירות רשתות המזון, ההלבשה, מוצרי חשמל לבית וכלי הבית יעלו בפסח בכ-20% לעומת החודש הקודם, בדומה לממוצע בעשור האחרון, כך עולה עולה מסקירה שערך אגף כלכלה ומסים בלשכת המסחר תל אביב והמרכז לקראת חג הפסח, לגבי מדדי המכירות של הרשתות בשנים 2010-2002.
צפוייה עלייה של כ-18% ברכישת מזון, עלייה של כ-30% במכירת מוצרי הלבשה והנעלה, עלייה של כ-36% במכירת מוצרי חשמל לבית ועלייה של מעל 100% במכירת כלי בית.
מסקירה שנתית של נתוני פדיון כל רשתות השיווק, עולה כי הרווח העיקרי הוא ממכירות מזון. אלו מהוות כ-66% מסך הפדיון הכולל. לעומת זאת, מכירות הלבשה והנעלה מהוות כ-19% מפדיון רשתות השיווק; ופדיון המכירות של רהיטים, מוצרי חשמל וכלי בית מהווה כ-15% מתוך הפדיון הכולל.
כלכלני לשכת המסחר ציינו כי מסקירת נתוני העשור האחרון עולה כי לעומת גידולי הרכישות בחודש החג, בחודש שלאחריו נרשמות ירידות במכירות ברשתות השיווק: ירידה של כ-8.5% במכירת המזון, ירידה של כ-18% במכירת מוצרי הלבשה והנעלה, ירידה של כ-23% במכירת מוצרי חשמל לבית וירידה של כ-56% במכירת כלי בית ומטבח.
לדעתו של ראובן שליסל, יו"ר ענף המזון באיגוד לשכת המסחר "התחרות העזה בין רשתות השיווק ובין הרשתות הפרטיות תלך ותגבר, והיא תביא עימה מלחמת מחירים חריפה שאת הדיה אנו רואים כבר כעת בפרסומים השונים בתקשורת. כתוצאה מכך, הצרכן הישראלי ייהנה ממחירים תחרותיים מאוד. שליסל הוסיף כי יש לצפות לשינוי מגמה במחירי מוצרי המזון לאחר חג הפסח כתוצאה מעליית מחירי חומרי הגלם בעולם".
עלייה של 10% במכירת כלי בית
צילום: טל שחר
מומלצים