בקשה לייצוגית: סלקום מטעה בחבילת הגלישה
מנוי סלקום טוען כי קיבל הודעת SMS על ניצול מלוא חבילת הגלישה, כשבפועל ניצל רק 77% מחבילת הגלישה. לטענתו, שילם מדי חודש 20 ש' על יתרת החבילה שלא ניצל. סכום התביעה הייצוגית: 22.8 מיליון ש'
עורך דין הגיש אתמול (א') תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית בסך 22.8 מיליון שקל לבית-משפט מחוזי מרכז (פ"ת) נגד חברת סלקום בטענה שהיא מטעה את מנוייה בחבילות הגלישה.
הסכם פשרה בייצוגית נגד סלקום, פרטנר ופופיק >>
לטענת התובע, לירון פרמינגר, סלקום הודיעה לו ב-SMS על ניצול מלוא חבילת הגלישה למרות שכלל לא מיצה אותה ולמעשה ניצל רק 77% ממנה. לטענתו, הוא הפסיד כך 20 שקל, ולקוחות אחרים ודאי שהפסידו גם הם.
המבקש הנו לקוח עסקי של סלקום, שמיוצג על ידי עו"ד צביקה שטוירמן, ממשרד עוה"ד יוסיפוף, כהן, קורן, גרודברג ושות'. מאז דצמבר 2010 הוא מחזיק בסמארטפון. לטענתו, בשליחת ההודעה "החודש ניצלת את חבילת הגלישה. גלישה נוספת כרוכה בתוספת תשלום", סלקום נקטה בהטעיה מכוונת כלפיו כפרט וכלפי הקבוצה אותה הוא מייצג, לפי ס' 2 לחוק הגנת הצרכן. "סלקום בחרה בצורה יזומה להתעלם מהנתונים האמיתיים הנמצאים אצלה ובשליטתה ושלחה למבקש את הודעת המיצוי המטעה", נאמר בכתב הבקשה.
שהרי כיוון שהסתמך על הודעה זו, הלקוח נמנע משימוש בחבילת הגלישה, עד מחזור החיוב הבא, בלי שידע שנותרו לו 23% למיצוי החבילה. כך למעשה, הפסיד כסף. לטענתו, סלקום חייבה אותו בדמי שימוש חודשיים קבועים עבור רכישת אפשרות לגלישה בחבילת הבסיס של MB300 ושימוש ברשת הסלולר של הדור השלישי בעלות של 43 שקל בתוספת מע"מ לחודש "כדמי שימוש ברשת הדור השלישי" וזאת עבור רכישת אפשרות גלישה באמצעות ברשת האינטרנט הסלולרי אותה מספקת סלקום.
סכום התביעה הוערך לפי 1.14 מיליון מנויי דור שלישי, כפי שפורסם בדו"חות הכספיים של החברה, כשלכל מנוי נגרם אובדן הנאה מהשימוש בחבילה שרכש בסך של כ- 20 שקל.