הודות למחאה: מי עדן דוחה העלאת מחירים ב-5%
עוד אפקט של מחאת הקוטג': חברת המים המינרליים תכננה להעלות מחירים של מוצרים נבחרים ב-1 ביולי, אך כמו אסם וזוגלובק, דחתה את הייקור, ככל הנראה בעקבות המחאה. ראשי קבוצת המחאה: "זה לא מספיק, הורידו מחירים"
מי עדן חזרה בה מהעלאת מחירים של 5%, הודות למחאת הקוטג'. החברה תכננה להעלות את מחירי בקבוקי המים מינרליים של 1.5 ו0.5 ליטר, ב-1 ביולי, אך לעת עתה, חזרה בה מכוונתה זו.
בשתיים מרשתות השיווק אמרו ל-ynet כי ספקים של החברה הודיעו להן על כוונה להעלות מחירים, אך עדיין לא הגישו לרשתות מחירונים. בעל בר חלבי באחר הקניונים אמר ל-ynet: "קיבלתי היום הודעה מספק של מי עדן, לפיה המחירים יעלו ב-5% ב-1 ביולי, לכן כדאי לי להצטייד במלאי עכשיו. זה קורה חודשיים שלושה אחרי שיפאורה העלו את מחירי המיצים".
ברשת שיווק אחרת אמרו ל-ynet כי במי עדן מסרו לרשת שהחברה חזרה בה מכוונתה להעלות מחירים. במי עדן אישרו ל-ynet את השעיית ההתייקרות ומסרו: "מי עדן שקלה להעלות מחירים, אך חזרה בה מכוונה זו".
בכך, מי עדן הולכת בעקבות זוגלובק ואסם שפרסמו בראשית יוני כי יעלו מחירים של מוצרים נבחרים ב-4% עד 10%, והשעו את העלאת המחירים, בעקבות המחאה, ובעקבות לחץ של רשתות השיווק. רמי לוי מייצג את הלך המחשבה הנפוץ ברשתות המזון: "אם מי עדן יעלו מחירים, לא נאשר את המחירון שלהם ולא נמכור אותם ברשת".
בקבוצת המחאה נגד מחירי גבינת הקוטג' , שחברים בה כבר למעלה מ-104 אלף תומכים, מסרו ל-ynet בתגובה: "הימנעות מהעלאת מחירים זה לא מספק בכלל. אם החברות האלה חושבות שמהלכים של אי העלאת מחירים ימנעו מהן ביקורת ציבורית, הן טועות. אנחנו קוראים לחברות לבחון הורדת מחירים מיידית".
נראה כי בימים אלו של מחאה הקוראת להוריד מחירים, יצרניות המזון שתכננו לייקר מוצרים חוששות מתגובת הציבור.
למרות שבמגה ובמחסני כמעט חינם דיווחו בשבוע שעבר על ירידה של כ-40% במכירות קוטג' וגבינה לבנה, בשופרסל מדווחים היום כי מכירות גבינת קוטג' וגבינה לבנה עלו עד כה ב-15% (כמותי) מאז תחילת המאבק, הודות למבצעים. גם אצל רמי לוי, כך הוא מדווח, עלו מכירות הגבינות ביום חמישי עלו ב-33%, הודות למבצעים.