מלחמת החיתולים: מותג חדש "בייביסיטר" יימכר ב- 36 שקל
המותג, שמיוצר בקיבוץ עמיר, יימכר אצל רמי לוי, ויצרניו מייצאים אותו לרשתות גדולות בחו"ל. במקביל, קבוצת צרכנים קוראת לשלוח חיתולים לכנסת כמחאה על מחירם. גורם בתחום: "כמו בחלב, גם בחיתולים יש קרטל"
בעקבות מאבק הקוטג' כדאי לשים לב למלחמת המחירים שהחלה בשוק החיתולים: אחרי שמגה הכריזה אתמול שתמכור חיתולים ב-50 ש', מותג ישראלי חדש בשם "בייביסיטר" יימכר מהיום (ה') ב-35.99 שקל לאריזה, מחיר ששובר את מחירי השוק הגבוהים מאוד בישראל. במקביל, חוגלה קימברלי הודיעה שתקפיא את העלייה המתוכננת במחירי חיתולי האגיס. החברה תכננה להפחית את מספר החיתולים באריזות בקיץ, אך חזרה בה.
בעלי המפעל DPL שמייצר את המותג, עינב אדיב ברר וירון אדיב, טוענים: "מדובר במותג שאיכותו לא נופלת ממותגי הפרימיום בשוק. אנחנו מייצרים כבר 6 שנים חיתולים אקולוגיים למותגים הפרטיים של וולמרט, טסקו, ווילקו וקרפור".
גורם באחת הרשתות הקמעונאיות אמר ל-ynet שיהיה קשה מאוד למותג חדש לחדור לשוק. "שוק החיתולים כמו שוק החלב, נשלט על-ידי חברה אחת", אמר.
"70% מהשוק שייך לחוגלה קימברלי, עם המותגים האגיס וטיטולים. 24% נשלט על-ידי פמפרס. לכן המחירים בו גבוהים מאוד. רשת מגה נמצאת בסכסוך עם חוגלה קימברלי, ולכן העזה להתחיל בייבוא מקביל. אבל רוב הרשתות לא יפגעו במדף של שתי החברות".
רמי לוי מוכר כרגע חיתולים ב-38.90 ו-44.70 שקל, ככל הנראה בעקבות מחאת הקבוצה בפייסבוק "קונים פחות שוברים מחיר", שמבקשת מהצרכנים לשלוח חיתולים לכנסת. כמחאה נגד המחירים הגבוהים של מוצרי מזון לתינוקות וחיתולים.
"הורדתי מחירים עוד לפני מגה", הוא טוען "אם תהיה תחרות, מחיר המוצר ירד. למה שלא נעזור לזוגות הצעירים? החלטתי למכור את המותג הישראלי החדש ב-35.99 שקל אחרי בדיקות שערכנו וגילינו שהוא טוב בדיוק כמו האגיס ופמפרס".
"המוצר שלנו לא זול באיכות"
מפעל DPL לייצור חיתולים משתרע על שטח של 30 דונם בקיבוץ עמיר, ומעסיק 200 עובדים. חומרי הגלם לחיתולים מגיעים מאירופה, ולכן מחיר החיתולים תלוי במידת מה באירו. זו הפעם הראשונה שהמפעל יוצא במותג משלו, שיכלול גם מגבונים, שמיוצרים במפעל בקיסריה.
אריזות החיתולים הן בגדלים הסטנדרטיים הנהוגים בישראל, בשלבים 5-1, כשבאריזות בין 62 ל-40 חיתולים, כנהוג. רמי לוי הוא הראשון שהרים את הכפפה, וימכור את החיתולים.
"יש לנו מוצר ברמת איכות הכי גבוהה בעולם, שמאושר במכון התקנים הישראלי", טוענת עינב אדיב. "אנחנו מייצאים לשבדיה, וארה"ב ובריטניה. השקענו במכונה 25 מיליון שקל, יש לנו קו איכותי עם הטכנולוגיה הכי מתקדמת, שכוללת את האלסטיות ורמת הספיגה הכי גבוהה, והפד של החיתול דק במיוחד".
יש כבר חיתולים שנמכרים במחירים נמוכים.
"כן, רק שאלה חיתולים באיכות נמוכה. הם לא חיתולים מהשורה הראשונה כמו המוצר שלנו. אנחנו מוכרים גם את המותג של מקרו, ומותגים אחרים בשוק החרדי, אבל המוצר הזה הוא חדש לגמרי, אריזה חדשה, וטכנולוגיה חדשה לגמרי".
למה אין בארץ מותג פרטי בחיתולים?
ואכן, 36 ש' זה מחיר נמוך יחסית למחירים שנהוגים בשוק החיתולים הישראלי. חיתולי האגיס ופמפרס נמכרים בדרך כלל ב-70-62 שקל באמצע השבוע. מגה תמכור האגיס ב-50 שקל, אך בחוגלה קימברלי טוענים כי מדובר בחיתולים באיכות טובה פחות מזו שנמצאת כיום על המדף. החברה אף פרסמה מודעות בעיתונות שמבהירות א ההבדל בין האריזות שלה לאריזות האגיס שתייבא מגה.
בסופי שבוע, רשות המזון והפארם מוכרות חיתולים (שלפעמים גולשים גם לשבוע עצמו) במבצעי 2 ב-100 שקל או במבצעים דומים. לעיתים נדירות, ישנם מבצעים במסגרתם נמכרים חיתולים בפחות מ-45 שקל.
במבצעים האלה, רשתות השיווק והפארם מוכרות חיתולים במחירי הפסד, כדי למשוך הורים לחנויות. החברות מציעות לרשתות הנחות בקווי מוצר אחרים, תמורת עריכת מבצעים דווקא על מותגי החיתולים שלהן.
"ההורים צריכים לכתת את רגליהם אחרי מוצרים", אומרת עינב אדיב."ויש מוצר ישראלי, כחול לבן שיכול לפתור את זה. לא צריך הובלה מחו"ל, אנחנו מייצרים בארץ ויכולים להגיב מהר לתנאי השוק. אנחנו יכולים למכור לצרכן במחיר הכי נמוך, ושלא יצטרך לרוץ אחרי מבצעים. 50 שקל זה עדיין מחיר גבוה מדי לחיתולים. זה פיתרון של מוצר במחיר הטוב ביותר ובאיכות הטובה ביותר".
אתם מתמחים במותג פרטי. למה שלא תייצרו מותג פרטי לאחת הרשתות?
"אנחנו עושים מותג קטן בשם 'דרימס' לכמעט חינם, אבל בהיקף מצומצם. ניסינו ברשתות המזון והפארם הגדולות ומשום מה לא הצלחנו. לרשתות המובילות בעולם יש מותג פרטי, ובארץ - משום מה, אין. הרשתות מוכרות חיתולים במחירי הפסד, אבל כשהצענו לרשתות למכור את החיתולים שלנו ב-50 ש' ולהרוויח זה לא הלך. ניסינו גם לייצר מותג פרטי לרשתות, אבל מסיבות לא ברורות לא הצלחנו. הרי אנחנו מייצרים מותג פרטי לכל העולם, אז למה לא כאן?".