חוגלה קימברלי מקפיאה את ייקור החיתולים
החברה תכננה להפחית את מספר החיתולים באריזות האגיס וטיטולים, ולהעלות את המחירים של חיתולי המבוגרים, אולם חזרה בה מכוונתה זו, במסגרת מלחמת החיתולים. במקביל, קימברלי קלארק העולמית מבהירה במכתב: חיתולי האגיס שתשווק מגה איכותיים פחות
חוגלה קימברלי נוקטת צעדי מנע לכניסת מגה לשוק החיתולים: היא מקפיאה העלאת מחירים שתוכננה לאוגוסט, ומציגה מכתב מקימברלי קלארק העולמית שגורס: החיתולים תוצרת טורקיה שמגה תשווק אינם שווים באיכותם לחיתולים המשווקים בישראל. ב-ynet פורסם היום (ד') כי רמי לוי ימכור מותג ישראלי חדש בשם "בייביסיטר" ב-35.99 שקל לאריזה, מחיר ששובר את מחירי השוק בישראל.
ב-30 ביוני, רשתות השיווק קיבלו מכתב מחוגלה קימברלי לפיו היא מקפיאה את כוונותיה להפחית את מספר החיתולים במארזים בעקבות "שינויים בקו".
ב-16 ביוני, החברה שלחה מכתב ובו פירוט עליות המחירים שהיא מתכננת. במכתב ההוא החברה הכריזה כי "לאחר מספר חודשים של התייקרויות חומרי הגלם בכלל וחומרי הגלם לייצור חיתולים ומגבונים בפרט, אנו נאלצים להעלות מחירים".
במכתב נאמר כי החברה מתכננת להפחית את מספר החיתולים במארזי האגיס כותנה אורגנית ב-6-4 חיתולים ובאריזות האגיס פרידום ומאריזות טיטולים התכוונה החברה להפחית שני חיתולים. זה אומר בפועל עליית מחיר של 10% בחיתולי האגיס כותנה אורגנית ו-5% בהאגיס פרידום. במארזים של חיתולי השקמה לא תוכננה הפחתת כמויות אלא עליית מחיר של 7%. גם את המגבונים תכננה לייקר ב-10%.
פריט | ספירה ישנה | ספירה חדשה |
האגיס כותנה אורגנית שלב 3 מידי | 62 | 58 |
האגיס כותנה אורגנית שלב 4 מקסי | 52 | 46 |
האגיס פרידום ג'וניור | 44 | 42 |
טיטולים מקסי | 48 | 46 |
טיטולים מיני | 72 | 6 |
במקביל, החברה מציגה מכתב רשמי מטעם קימברלי קלארק העולמית, בתגובה לכוונות מגה למכור חיתולי האגיס ב-50 שקל למארז, אותם תביא ארצה בייבוא מקביל מטורקיה. חיתולי האגיס של קימברלי קלארק מיוצרים לרוב בארץ, במפעל חוגלה, אם כי מפעם לפעם החברה ייבאה גם חיתולים מטורקיה. אך במכתבה, קימברלי קלארק העולמית מביעה תמיכה בנציגתה בארץ:
"אנו מודעים לכך שקמעונאי מישראל מייבא את האגיס ממפיץ בשוק אחר, ונכנסנו לדיונים עם הקמעונאי על הנושא", נאמר שם. "אנו מבינים שיש ההבדל באיכות של החיתולים המיובאים עשוי להטעות צרכנים, וזו הסיבה שהסבנו את תשומת ליבם של הצרכנים לנושא זה, באמצעות פרסום מודעות.
"חוגלה קימברלי היא אחד מיצרני החיתולים המובילים בעולם, ואנו גאים באיכות של מוצרינו. בשווקים העולמיים המגוונים שלנו יש הבדלי איכות, ומחירים שונים. בעוד שחיתולי האגיס בטורקיה מוערכים מאוד על-ידי צרכנים בשוק הזה, איכותם נמוכה לעומת איכות החיתולים הנמכרים בישראל. אנחנו מתנצלים על הבלבול, שלא קשור בשיווק שלנו. היו בטוחים שאנו עובדים קשה לבדוק את הסוגייה הזאת, כך שצרכנים בישראל יוכלו לדעת שהם מקבלים את האיכות לה התרגלו".