רשת ויקטורי מגיעה לת"א: נוזיל את הסל ב-20%
סניף ראשון של רשת הסופרמרקטים ייפתח השבוע ברחוב אחד העם בעיר. בנוסף לקפה הפוך ב-5.90 שקלים, ויקטורי תציע סל מוצרי בסיס תל-אביבי שיהיה זול ב-35% מהמתחרים ויכלול מסטיקים, חיתולים, אבקות כביסה קטנות וקונדומים. מנכ"ל הרשת: "הרשתות האחרות בת"א מרוויחות יותר מדי"
"תוך 72 שעות נפתח את הסופר הזול ביותר בתל-אביב", הכריז היום אייל רביד מנכ"ל "ויקטורי רשת סופרמרקטים" בסניף החדש של הרשת שלו, ברחוב אחד העם 13, פינת אחוזת בית, סמוך לכלבו שלום.
"נחתוך את מחירי המזון בת"א ב-20%. נהיה זולים יותר משופרסל שלי, מגה בעיר, AM:PM, סופר באבא ושאר המתחרים בעיר, ותוך שנתיים נפתח ארבעה סניפים בת"א, כולל סניף שישתרע על שטח של 1,900 מ"ר וייפתח עד סוף 2011".
נראה כי הסניף באחד העם, שמשתרע על פני שטח של כ-1,000 מ"ר הוא ניצן ראשון במלחמה על כיסם של הצרכנים התל-אביביים, שהחלה ללבלב לאחרונה: גם רמי לוי הכריז השבוע שיפתח סניף ברחוב סלמה בעיר. בשולי ת"א פועלות רשתות זולות כמו רמי לוי, שופרסל שלי ומגה בול, אבל בלב העיר ישנם סניפים רבים של רשתות שונות, רובם יקרים בעשרות אחוזים לעומת חנויות מחוץ לעיר ואפילו מחנויות במרכזי ערים אחרות.
נמכור קפה הפוך ב-5.90 שקלים
רביד מבטיח להציע בחנות גם סל מצומצם של מוצרי בסיס תל אביביים, שיהיה זול בממוצע ב-35% משאר הרשתות. הסל הזה יכלול, בין היתר: קפה, אבקות כביסה קטנות, שמפו, חיתולים, מזון לתינוקות, דגני בוקר, דיאודורנטים, שתייה קרה, מסטיקים וקונדומים. "גם אני הייתי פעם רווק", אמר ל-ynet. "כדי לאזן, המחיר יהיה גבוה במוצרים אחרים כמו רטבים מיוחדים ומוצרים מתוחכמים. אבל בשאר המוצרים, כולל מוצרים טריים במעדניה, קצביה, והמאפים נהיה זולים ב-20% ומעלה.
"תוסיפי לזה את מוצרי המותג הפרטי שלנו, 'המותג', שזולים ב-25%-35%, ובוויקטורי אחוז החדירה של המותג הפרטי הוא 7.5%, שני רק לשופרסל. גם בסיגריות נהיה זולים: חפיסת מלבורו לייט עולה אצלנו 23 שקל ופקט מלבורו לייט עולה 220 שקל. בחנות יהיה בר קפה, ונמכור קפה הפוך זגפרדו ב-5.90 שקלים. איפה אפשר למצוא מחיר כזה בעיר"?
זה יהיה הסניף ה-16 של הרשת המשפחתית הזאת, שהשלימה לאחרונה הנפקה, אחרי גיוס 64 מיליון שקל, לפי שווי של 280 מיליון שקל. זו רשת דיסקאונט, כלומר כזאת שמצהירה כי היא מוכרת מוצרים במחירים נמוכים מהנהוג בשוק. היא מציעה כרטיס מועדון וכרטיס מועדון אשראי בשיתוף עם חברת ישראכרט. סך הכל בשני המועדונים חברים 50 אלף לקוחות.
"האסטרטגיה של החברה כוללת התרחבות באמצעות פתיחת סניפים נוספים במרכז הארץ בקצב של 4-2 בשנה", אמר רביד "ורכישה של מתחרים ותחומי פעילות משיקים".
קוטג' ב-5.49 ש'; האגיס ב-49.90 ש'
כדי לתקוע יתד בלב לבה של ת"א, רביד נלחם עם רשתות אחרות שגם הן חשקו במיקום הזה, בו שכן בעבר סניף של בנק לאומי שעבר למגדל שלום. לולא היה מצליח, יתכן שהיה נפתח שם עוד סניף של רשתות יקרות כמו "שופרסל אקספרס" או AMPM. "נלחמתי עם כל העולם" הוא מספר. "כולם בת"א מוכרים ברווח גבוה מאוד, אני אמכור ברווח נמוך יותר, ואני חי טוב מאוד עם הרווחיות שלי".
נהוג לומר שבגלל מחירי השכירות הגבוהים בעיר, יקר בת"א. בויקטורי יהיה זול כמו ברשתות שמחוץ לערים?
"לא, לא יהיה פה זול כמו ברשת דיסקאונט מחוץ לעיר אבל יהיה פה זול בהרבה. אני לא אמכור במחירים של תל אביב. לא בשביל זה פתחתי פה סופר. אעמוד בהתחייבות שלי, הרשתות האחרות מרוויחות יותר מדי. בדקתי סל מוצרים של 500 המוצרים הנמכרים ביותר, וראיתי שהמחיר שלו דומה בכל הרשתות בעיר, פלוס מינוס כמה אגורות, ומדובר במחיר גבוה מאוד".
כמה עולים פה קוטג' וגבינה לבנה?
"קוטג' ב-5.49 שקלים וגבינה לבנה ב-6.45 שקלים. אריזת האגיס עולה 49.90 שקל ומטרנה 54.90 שקל. אלה מחירים קבועים ללא מבצעים. אני חושב שאין עדיין תוצאות למחאת הקוטג' והממשלה צריכה לקבל החלטות. אני בעד מע"מ דיפרנציאלי ובעד שלא לפגוע ברפתנים ובחקלאים".
מי אחראי למחירי המזון הגבוהים - רשתות המזון או הספקים?
"הספקים. תנובה העלתה את מחיר הקוטג' ואנחנו נשארנו על אתו אחוז רווח. הרווחיות הגולמית שלי במוצרי חלב היא הנמוכה ביותר ועומדת על 20%. זו רווחיות נמוכה יותר מהרווחיות הגולמית בכל הרשת. אם הם מעלים מחירים, אני מעלה מחיר לצרכן, אך נשאר באותה רווחיות. יזמנו מבצעים אבל אני לא דון קישוט".
בניגוד לסופרים האחרים בעיר, בויקטורי אין משלוחים חינם. "אני לא מאמין בשירותי חינם", אומר רביד. "מה שעולה כסף צריך לשלם עליו. מי שמוכר לך משלוח בחינם צריך לממן את העלות שלו והוא עושה את זה בעקיפין דרך העלאת המחירים של המוצרים על המדף. אצלי גם כרטיס המועדון עולה כסף".
אין חניה באזור.
"יש שישה חניונים מסביב. הם אמנם בתשלום אבל זה משתלם. וחוץ מזה לאיזה תל אביבי יש אוטו? כולם מתנהלים באופניים ובטוסטוסים".