שתף קטע נבחר

פלאפון הרגיזו את אפללו - הח"כ התחזה ללקוח

חבר הכנסת נעדר בשל מחלה מדיון על חוק המחייב את חברות הסלולר לחסום מסרונים לפי בקשה. כששמע כי פלאפון טענה בדיון שהיא מיישמת את החוק, לא התאפק, התקשר לשירות הלקוחות של החברה - והוכיח אחרת

זה הפך להיות אישי: ח"כ אלי אפללו יזם דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא יישום חוק המחייב את חברות הסלולר לחסום שידור וקליטה של מסרונים. בגלל מחלה נעדר אפללו מהדיון, אך קיבל דיווח טלפוני שוטף מחדר הוועדה. חבר הכנסת טען כי פלאפון לא מבצעת את החוק, אך סמנכ"ל החברה יוליה מרוז הכחישה את ההאשמה. למשמע הדברים החליט נבחר הציבור לעשות מעשה.

 

 

על פי החוק שאושר בכנסת לפני כחצי שנה, חברות הסלולר מחויבות להשמיע הודעה קולית שהמנוי חסום למי ששידר לו מסרון מכל חברה שהיא ללא גביית תשלום מיוחד. בדיון המעקב הראשון אחר יישום החוק עלה כי חברות אורנג' וסלקום מספקות את השירות לפי החוק, אך המצב לגבי פלאפון שנוי במחלוקת.

 

"אנחנו מיישמים את החוק כלשונו, החל מהיום הראשון שנכנס לתוקף לגבי כל מנוי שחתם על בקשת החסימה למכשיר שלו מבלי לבקש תשלום", אמרה סמנכ"ל החברה בתגובה להאשמה. "הייתה אמנם בעיה עם החברות האחרות בעניים ההודעה הקולית על כך שהמינוי חסום, אבל היום גם זה עובד אצל כולם".

 

לשמע הדברים ח"כ אפללו לא ישב בחיבוק ידיים. לדבריו, הוא מיהר לטלפן ממיטת חוליו לשירות הלוחות של פלאפון, גם הפעם מבלי להזדהות כחבר כנסת כפי שעשה בבדיקות האחרות.

 

"ביקשתי את השירות הזה על פי החוק ומי שענתה לי אמרה שהיא לא יודעת על מה אני מדבר", סיפר אפללו ל-ynet. "אמרתי לה שאני מקבל עכשיו מהכנסת דיווח ישיר של נציגת החברה שלכם שטוענת שנותנים את השירות הזה. הנציגה הלכה לדבר עם האחראי על התמיכה הטכני וחזרה עם התשובה שגם שם לא יודעים על איזה שירות מדובר. זה נשמע כאילו שהם מזלזלים בכנסת".

 

יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) אמר בתגובה כי הוא יצטרך לבדוק לעומק את הסתירה הזו. "אפללו אכן נשמע נרגז וזועם כשביקש ממני לקיים את דיון המעקב, אבל קשה לי להאמין שסמנכ"ל החברה תאמר דברים אחרים לפרוטוקול וצריך לבדוק שמא בהנהלת החברה לא מודעים למה שקורה בשטח", אמר שאמה-הכהן.

 

קודם לכן, סיכם יו"ר הוועדה את הדיון בנימה של שביעות רצון, אבל עם הערה לחברות הסלולר לחדד לציבור המינויים את דבר קיומו של השירות החדש. "צריך להביא בחשבון שהחוק התקבל רק לפני מספר חודשים ולחברות ניתנה תקופת מעבר להיערך ליישומו וזהו המעקב הראשון", אמר.

 

את הצורך לחדד את דבר קיומו של השירות הוא למד מנציג משרד התקשורת, דב נוי, על פי בדיקות שערך בשטח בעצמו.

נציג סלקום, דורי צ'יקו, תיאר בדיון בפרוטרוט איך עובד השירות החדש בין החברות, לדבריו, כל חברות הסלולר מתואמות היום אחרי תקופת ההיערכות כדי שכל חברה תעדכן את האחרות לגבי המנויים שנחסמו.

 

הוא סיפר כי אחת ליממה בשעת חצות כל חברה משדרת לאחרות קובץ מחשב עם פרטי המנויים שנחסמו. הוא ציין כי מדובר בכ-200 בקשות חסימה חדשות שמתקבלות מידי יום אצל כל החברות. עם זאת להערכתו, מבקשי החסימות מהווים יחסית רק "שבריר של אחוז" מכלל המנויים הרבים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: דודי ועקנין
ח"כ אלי אפללו
צילום: דודי ועקנין
מומלצים