בצל המחאה: 0.7% ירידה בפדיון רשתות המזון
מנתוני הלמ"ס על פדיון רשתות השיווק בשלושת החודשים יוני-אוגוסט, עולה כי חלה ירידה במכירות רשתות המזון, לעומת עלייה של 0.3% במרס-מאי. בסך כל פדיון רשתות השיווק חלה עלייה של 2.1% בהמשך לעלייה של 1.7% במאי-מרס
המחאה או הקיץ עשו את שלהם - מכירות רשתות המזון ירדו בשלושת החודשים האחרונים. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (א') את פדיון רשתות השיווק בחודשים יוני-אוגוסט 2011.
לפי הנתונים, חלה ירידה של 0.7% במכירות רשתות המזון (במחירים קבועים), זאת לעומת עלייה של 0.3% בפדיון בחודשים מארס - מאי 2011. יתכן שלמחאה נגד רשתות המזון היה יד בכך, כמו גם לעליית המודעות למחירים הגבוהים. באפריל-יוני, ימי מחאת הקוטג', חלה עלייה בפדיון רשתות המזון בפדיון רשתות המזון של 8.5% לפי הלמ"ס.
בסך כל פדיון רשתות השיווק (רשתות בעלות יותר מ-3 חנויות) חלה עלייה של 2.1% ביוני-אוגוסט, זאת בהמשך לעלייה של 1.7% בשלושת החודשים מרס - מאי 2011.
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית וקטגוריית "שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.
נתונים אלה, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית, והם מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.