התאוששות? נתח השוק של תנובה עלה בכ-1%
מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי ynet עולה כי נתח השוק הכספי של החברה בשוק החלב, מוצרי מדף ומעדניה, עלה בשבוע שלפני ראש השנה משפל של 53.4% ל-54.3%. לפני החרם תנובה החזיקה בנתח שוק של 56%
רגע לפני ראש השנה ולמרות החרם, נתח השוק של תנובה עלה, בזכות המבצעים. מנתוני חברת המחקר סטורנקסט, שהגיעו לידי ynet, עולה כי נתח השוק הכספי של תנובה בשוק מוצרי החלב - מדף ומעדנייה, התאושש בשבוע שלפני החג ב-0.9%.
בשבוע זה, טרם התפטרותה של יו"ר תנובה זהבית כהן, והודעת החברה על הוזלת מעדני חלב, גבינות לבנות וצהובות, החברה היתה שרויה בשיאם של מבצעים עמוקים.
נתח השוק של תנובה במוצרים אלה, עלה באותו שבוע שהחל ב-18 בספטמבר ל-54.3%, משפל של 53.4% אליו הגיע שבוע קודם לכן, בעקבות החרם שהוכרז על החברה בתחילת ספטמבר. לשם השוואה, בשלהי אוגוסט, לפני החרם, נתח השוק של החברה במוצרי מדף ומעדניה עמד על 56%.
סך כל שוק החלב - מדף ומעדניה - ירד בספטמבר מ-156.86 מיליון שקל ל-147.01 מיליון שקל. שטראוס החזיקה נכון לשבוע שהחל ב-18 בספטמבר בנתח שוק של 24.3%, וטרה (של החברה המרכזית למשקאות קלים) ירדה מ-11.3% ל-10.8%.
השבוע שהחל ב-28 באוגוסט | השבוע שהחל ב-11 בספטמבר | השבוע שהחל ב-18 בספטמבר | |
גודל שוק במיליוני שקלים | 156.86 | 147.96 | 147.01 |
תנובה | 56% | 53.4% | 54.3% |
שטראוס גרופ | 24% | 25.3% | 24.3% |
טרה (החברה המרכזית למשקאות קלים) | 10.4% | 11.3% | 10.8% |
מחלבות גד | 2.9% | 3.1% | 3.1% |
אחרים | 6.6% | 7% | 7.4% |
נתונים: סטורנקסט
מדובר בהתאוששות קלה מאוד לתנובה, אחרי שבשבוע הראשון לחרם, חלה ירידה במכירות מוצרי החלב של החברה של 4.4% לפי סטורנקסט, המספקת שירותי מידע ומסחר אלקטרוני לקמעונאים ולספקים. לפי נתוני חברת המחקר נילסן, נתח השוק של תנובה ירד אז ב-3.2%.
אחרי תנובה: שטראוס מוזילה את סקי ומילקי >>
לפי נילסן, מכירות החלב הטרי של תנובה ירדו בשבוע הראשון לחרם ב-14.4% (מ-19.6 מיליון שקל שבועיים לפני החרם ל-18.1 מיליון שקל בשבוע לפני החרם ל-16.8 מיליון שקל בשבוע החרם הראשון). ומכירות הגבינה הלבנה ירדו ב-14.1% (מ-6.9 מיליון שקל מ-6.4 מיליון שקל ל-5.9 מיליון שקל). מכירות קוטג' תנובה ירדו ב-15.5%, מ-8.4 מיליון שקל שבועיים לפני החרם, ל-7.6 מיליון שקל בשבוע שלפני החרם ועד ל-7.1 מיליון שקל בשבוע החרם הראשון.
תנובה ספגה גם ירידה במכירות גבינת עמק (מ-8.17 מיליון שקל בשבועיים לפני החרם ל-8.27 מיליון ש' בשבוע לפני החרם ל-8.18 מיליון ש' בשבוע החרם) וכן ירידה של 11% במכירות גבינת גלבוע ושל 3.6% בגבינות לאפייה השף הלבן. הירידה החדה ביותר של תנובה היתה בשוקו: 21.3%.
קונצרן תנובה הוא הספק הגדול בשוק המזון כולו, עם 15.25% נתח שוק. הספק השני הגדול בשוק המזון הוא שטראוס גרופ עם 9.8% נתח שוק ואחריו אסם עם 8.5% והחברה המרכזית למשקאות קלים עם 7% נתח שוק.