שתף קטע נבחר

בזכות המחאה: שטראוס מאריכה את מבצעי החג

אנשי מחאת הקוטג' נפגשו אתמול עם מנכ"ל שטראוס, ציון בלס, וביקשו ממנו להוריד מחירים. בלס אמר שישקול זאת, והבוקר הוא מיישם: "נחשוב על דרכים נוספות כדי להקל על הצרכנים". אנשי המחאה: "מצפים להוזלות בחומוס אחלה, שוקולד וקפה"

בעקבות בקשת אנשי מחאת הקוטג', ואחרי שכבר הודיעה השבוע על הורדת מחירים, חברת שטראוס מאריכה את מבצעי החג. "נשקול דרכים יצירתיות להעלאת הערך לצרכן", אמר אתמול מנכ"ל שטראוס ציון בלס לאנשי מחאת הקוטג', שהגיעו למשרדי חברת שטראוס ובידם מכתב: הורידו מחירים אחרת המחאה הצרכנית תכוון נגדכם.

 

 

מהחברה נמסר הבוקר: "בהמשך לפעולות האחרונות אותן ביצעה ובעקבות המפגש החיובי עם ראשי מחאת הקוטג', שהתקיים אתמול במשרדיה, החליטה שטראוס להאריך את מבצעי המחיר של החגים גם לאחר החגים ולשמור על רמת המחירים הנמוכה עד לסוף השנה האזרחית".

 

כלומר, עד סוף 2011, שטראוס תמשיך למכור שתי יחידות גבינת סקי, שתי יחידות קוטג', רביעיית מילקי ורביעיית יוגורט דנונה לבן ב-10 שקלים, בכל רשתות השיווק ונקודות המכירה הפרטיות. זאת במקביל להורדת המחירים של מילקי וגבינות סקי עליה הודיעה השבוע, בעקבות הורדת המחירים של תנובה.

 

"מה עם דבש, חומוס , שוקולד וקפה?"

לא ברור אם אכן מדובר במחווה לצרכנים גרידא, או בתשובה למבצעים של תנובה שהוחלט להמשיכם באופן חלקי גם אחרי החגים. גם טרה ממשיכה למכור אריזות מוגדלות, לפחות בחודשיים הבאים. כמו כן למרות שאנשי המחאה ביקשו משטראוס הורדה קבועה במחירים, ולא מבצעים, וכן ביקשו הורדות מחירים אף בתחומים שאינם שוק החלב, שטראוס הודיעה כי תאריך את מבצעיה דווקא במדפי מוצרי החלב. 

 

איציא אלרוב, יוזם מחאת הקוטג' אמר הבוקר ל-ynet: "ברוח ימי הסליחות, אמרנו שאנו מצפים להורדת מחירים אמיתית ולא על-ידי מבצעים ואנו מצפים שהחברות הללו יבינו את המסר. מבצעים והוזלות זה נחמד אבל זה לא היעד אך לא בשביל זה יצאנו למאבק".

 

אנשי מחאת הקוטג' מסרו: "אנו מצפים משטראוס-עלית להורדות קבועות, ולא רק מבצעים. בדומה למחאה הצרכנית מול חברת תנובה הנמשכת כעת - גם בתחומים מחוץ לתחום החלב - כך דרישתנו מחברת שטראוס-עלית היא זהה: לבצע הוזלות משמעותיות בכלל המוצרי של תשלובת שטראוס-עלית. כלומר אנו מצפים להוזלות בחומוס אחלה, כלל תחום הסלטים, דבש ומוצרים אחרים ובפרט בתחום השוקולד והקפה - שבו לשטראוס-עלית השפעה משמעותית על רמת המחירים".

 

טרה ממשיכה למכור אריזות מוגדלות; אסם על הכוונת

תנובה, שהציעה גם היא אריזות מוגדלות של מוצריה לחג, ממשיכה לשווקן, באופן חלקי. אריזות הקוטג' והחלב חזרו לגודלן הטבעי, אך אריזות גבינה לבנה ימשיכו להימכר בגדלים מוגדלים. תנובה ממשיכה גם במבצעי שני מוצרים ב-10 שקלים, וכאמור הודיעה בתחילת השבוע שהיא מורידה את מחירי הגבינות הלבנות, הצהובות והמעדנים, הודרת מחירים שגררה אחריה גם את המתחרות.

 

גם חברת טרה ממשיכה במבצעיה במדף החלב, אך אצלה לא מדובר בשינוי בתוכניות, משום שהמבצעים של חברה זו נקבעו מראש לחצי שנה. טרה ממשיכה למכור אריזות מוגדלות של גבינות לבנות, קוטג', חלב, גבינות צהובות ומעדנים, מבלי לייקר את המוצרים. גביע קוטג' וגבינה לבנה 3% ו-5% הוגדלו מ-250 גרם ל-300 גרם וגבינה צהובה 28% נמכרת באריזת 240 גרם במקום 200 גרם. לאריזות ליטר חלב 1% ו-3%, טרה הוסיפה 10% והן נמכרות באריזות בנפח 1.1 ליטר. זאת בנוסף להורדת המחירים של גבינות לבנות, צהובות ומעדן מו עליה הודיעה טרה אתמול, בעקבות תנובה ושטראוס.

  

אנשי מחאת הקוטג' ואגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א שלחו אתמול מכתבים למנכ"לי שטראוס, אסם ותלמה ובהם דרישה להורדת מחירים של 30% או שיהפכו למטרות חרם הצרכנים הבא. איציק אלרוב אמר אתמול ל-ynet שאם לא ינקטו צעדים על-ידי החברות, אסם תהיה מטרת החרם הראשונה, משום מחיריה הגבוהים של מטרנה, אחד ממוצרי החברה.

 

"אנחנו מבקשים מאסם, הבעלים של מטרנה, להוריד את מחירי אריזת 700 גרם ל-45-40 שקל, מחירי מבצע כרגע, במקום המחירים הרגילים של מטרנה שעומדים על 70-65 שקל", אמר ל-ynet. "אין למחירים הנוכחיים של מטרנה שום הצדקה.

 

"אם זה לא יקרה, לא נקרא לציבור להחרים את מטרנה כי זה בלתי ישים, אך נקרא אחרי החגים שלא לקנות מוצרים של חברת אסם עד שלא תוריד את מחירי המוצרים שלה ובפרט את מחירי מטרנה. בתקווה שהחברות האחרות יחששו ויורידו מחירים".

 

מנכ"ל שטראוס ישראל: "נמצא גם פתרונות לטווח ארוך"

ציון בלס, מנכ"ל שטראוס ישראל מסר: "בעקבות הפגישה הטובה והאמתית עם נציגי המחאה, חיפשנו דרך להביא תרומה נוספת למאמץ להורדת המחירים בנוסף למחירים שכבר הורדו על ידי שטראוס. החלטנו לשמור על רמת המחירים הנמוכה הקיימת היום בעקבות מבצעי החג - גם אחרי החגים, ועד לסוף השנה.

 

"מעבר לכך, אנו לא סיימנו את מחויבותנו כלפי הצרכנים. נמשיך לעסוק בסוגיה זו גם בחודשים הקרובים ובשנים הבאות ונמשיך להפוך כל אבן בחברה בכדי למצוא פתרונות אפשריים, במטרה להקל על הצרכנים ולהתאים את ההצעות שלנו למציאות החדשה שנוצרה. תהליך כזה מחייב שינויים, התאמות בתהליכי העבודה והשקעות ארוכות טווח שאינן ניתנות לביצוע בטווח המידי.

 

"חשוב לנו לציין ולהדגיש שכדי שהורדת המחירים תהיה משמעותית לצרכן, חייבות להתבצע פעולות של כל הגורמים בשרשרת . על הממשלה להירתם ולהוריד את המע"מ על מוצרי המזון ועל שאר הגורמים להשתתף במאמץ הזה". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
איציק אלרוב, דודי מחפוד ומנכ"ל שטראוס ישראל ציון בלס
צילם: מוטי קמחי
דודי מחפוד, בני גרוברמן ואיציק אלרוב, מיוזמי מחאת הקוטג' בפתח משרדי שטראוס
צילם: מוטי קמחי
מומלצים