עלית קופי סגרה סניפים - מה עם כרטיסי החיוב?
רשת בתי הקפה יצאה מאוניברסיטת בן גוריון. סטודנטים: הטענו כרטיסים של הרשת, רוצים את הכסף בחזרה. שטראוס: "למרות שאנו לא מחוייבים לכך חוקית, נציג יגיע לאוניברסיטה ויחזיר להם את הכסף ושירות הלקוחות יפנה לכל סטודנט"
רשת עלית-קופי בבעלות קבוצת שטראוס, סגרה את כל הסניפים שלה באוניברסיטת בן-גוריון בשל הפסד במכרז של אגודת הסטודנטים. רשת בתי קפה אחרת תפעיל מעתה את נקודות הקפה באוניברסיטה, אך סטודנטים פנו ל-ynet בתלונה: "הטענו כרטיסי חיוב לשימוש באוניברסיטה, אנחנו רוצים את הכסף בחזרה".
יואב, אחד הסטודנטים, סיפר ל-ynet "הרשת סגרה את סניפיה ללא הודעה מוקדמת לסטודנטים. הבעיה היא שלהערכתי אלפי סטודנטים מחזיקים כרטיסי חיוב של עלית קופי בשווי של עשרות אלפי שקלים. אני וחברי מחזיקים בכרטיסים שהוטענו בסניפים באוניברסיטה בסכומים 100-50 שקל. סטודנטים שפנו לרשת קיבלו תשובה שכרגע הנהלת הרשת מסרבת לזכות או לתת פתרון אחר.
"נאמר לנו שאנו יכולים לנצל את הכרטיסים בסניפים מחוץ לאוניברסיטה, אך אני לא נתקלתי בסניפים שלהם בעיר, ולא לשם כך הטענתי את הכרטיסים. מחוץ לאוניברסיטה רובנו לא קונים קפה ברשת זו, ומטרתנו בעת ההטענה היתה לשתות קפה בהנחה של 10% באוניברסיטה. הסיבה היחידה בגינה הטענו את הכרטיסים היתה הימצאות הרשת באוניברסיטה. אני וחברי לא מעוניינים להשתמש בכרטיס בסניפים אחרים. בינתיים אנחנו מנסים להפעיל עליהם לחץ דרך אגודת הסטודנטים".
שטראוס: "מוקד הצרכנים יתקשר לכל סטודנט"
משטראוס נמסר בתגובה: "לאחר 13 שנים, במהלכן רשת קפה עלית נתנה לסטודנטים בב"ש את השירות, איכות המוצרים ורמת המחירים הטובה ביותר, גורם אחר זכה במכרז החדש והרשת תמשיך לפעול לרווחת אלפי הלקוחות באמצעות 80 הנקודות ברחבי הארץ בכלל ובבאר שבע בפרט.
"מייד עם היוודע תוצאות המכרז ולמרות שמבחינה חוקית אין אנו מחוייבים לכך החלטנו לשמור על רמת השירות שלנו כלפי הצרכנים ולגלות הבנה ואחריות לסיטואציה שנוצרה.
"אנו משקיעים מאמצים על מנת לאפשר לכל לקוח לבחור את הדרך שלו, כך שכל מי שירצה לקבל את כספו חזרה יוכל לעשות זאת בהקדם בדרכים הבאות:
"נציג מטעם הרשת ימצא באוניברסיטה שבועיים, החל מיום פתיחת הלימודים ב-30 באוקטובר ועד 13 בנובמבר, ייקח את פרטי הסטודנטים וידאג להחזיר להם את כספם באמצעים המקובלים ישירות לחשבון הבנק, בכפוף לבדיקת היתרה בכרטיס.
רשת קפה עלית תפרסם ברחבי האוניברסיטה את הימצאותו של הנציג מבעוד מועד וכיצד ניתן להגיע אליו.
"שירות צרכנים שטראוס יקיים פניה יזומה לכל סטודנט שיש בידיו את פרטיו דרך e-mail או SMS; ויקבל כל פניה של סטודנט שיפנה למוקד, יבדוק את היתרה בתקציב וידאג להחזיר לו את הכסף בהעברה לחשבון הבנק שלו.
"מוקד מולטיפס ייקח פרטים מכל סטודנט שיתקשר ומוקד שטראוס ידאג לחזור אליו.
"בנוסף, לקוחות/סטודנטים שנותרה להם יתרה בכרטיס קפה עלית מוזמנים לממשה בנקודות האחרות של רשת קפה עלית בב"ש, בסניפי מקס ברנר או בחנות הממתקים של עלית".