בזק בינלאומי לא תפצה על גלישה איטית בחגים
לקוחות התלוננו ל-ynet על גלישה איטית במיוחד לאתרים ואיטיות בהורדת קבצים ובסטרימינג. "זה סיוט, משלמים על 10 מגה בייט ומקבלים כמה מאות קילו בייט. נציגי שירות אמרו לנו שנפוצה". בזק בינלאומי: "היו עומסים בחג בגלישה לחו"ל"
גלישת אינטרנט איטית זו תופעה מעצבנת, במיוחד בחגים. לקוחות בזק בינלאומי מתלוננים על בעיות בגלישה החל מיום כיפור ובמהלך סוכות לאתרים בארץ ובחו"ל, כשהתלונות הן על טעינת דפים בעייתית, סטרימינג איטי והורדות שנתקעות.
דבר האיטיות דובר בהרחבה בפורום תמיכה טכנית ב-ynet כמו גם בפורומים ב-fxp, תפוז, lawguide, אוניברסיטת בן גוריון ובפורומים רבים אחרים. בין המתדיינים נפוצה השמועה שיש "תקלה בציוד התקשורת של החברה שנמשכת קרוב לחודש", כך נכתב באחד הדיונים הרבים בנושא. אפילו לקוחות שמנויים לחבילת גיימרים היו בין המתלוננים. "יוטיוב לא זז, טורנטים חנוקים (מעבר למחנק הרגיל שמקורו ב traffic shaping דפוק)", נכתב בפורום ב-hwzone. "התקשרתי לשירות, מיהרו לפצות אותי בחודש אינטרנט חינם. כנראה שיש שם הנחייה גורפת לגבי המצב".
חבילה של 100 מגה, הורדה בקצב 15 קילו בייט
לקוחות שפנו ל-ynet דיווחו על שאינם מקבלים את החבילות עליהן שילמו. אנתוני כתב: "מזה כמה שבועות אני חווה איטיות מחרידה בגלישה בבזק בנלאומי ובזק בכלל. אני לקוח עם חבילה של 100 מגה ואני מוריד קבצים קטנים מאוד משרתים מוכרים בקצב הורדה של 15KB".
איציק לקוח בזק בינלאומי מת"א אמר ל-ynet: "מהירות הגלישה וההורדה בבזק בינלאמי נמוכה בצורה מזוויעה החל מיום כיפור. בתחילה חשבנו שהיא נגרמה בגלל גלישה רבה ביום כיפור, אך בסוכות המהירות לא השתפרה.
"יש לנו יש חבילה של 10 מגה, ואתרים כמו ynet עולים באיטיות נוראית. קצב הורדת הקבצים ירד מ-1.2 MB לשנייה למקסימום 300 קילו בייט: פחות משליש. ערכתי בדיקות עם חברים בפ"ת וחולון וכולם חשו באיטיות.
"בשיחה עם נציג טכני בפעם המאה שניהלתי לפני סוף השבוע, נמסר לנו באופן רשמי שיש תקלה כבר לפחות שלושה ימים ואין צפי לסיום התקלה. הנציג הסביר שהשרתים של החברה באחת המדינות נפלו לחלוטין ולכן העומס על יתר השרתים הוכפל. הנציג טען כי החברה לא תעניק זיכוי גורף אך תזכה לקוחות שיפנו אליה באופן פרטני, על תקופת התקלה. היום נאמר לנו כי המצב יבוא על תיקונו. חברה שלי שנמצאת בבית אמרה לי שהמהירות השתפרה מעט אך לא ב-100%".
רוצים פיצוי: שילמנו על פס רחב וקיבלנו פס צר
כל המתלוננים ביקשו פיצוי על שבועיים של גלישה איטית. "הגלישה אמנם התאפשרה, אך באיטיות בלתי נסבלת, זה לא השירות עליו שילמתי", אמר אחד הלקוחות ל-ynet. לקוח אחר בשם נעם כתב ל-ynet: "שילמנו כסף טוב על אינטרנט פרטי בפס רחב, ובשבוע ומשהו האחרון קיבלנו אינטרנט בפס צר. מה לגבי איזה פיצוי לכל הלקוחות ששילמו ולא קיבלו תמורה"?
בבזק בינלאומי לא מתכוונים לפצות את הלקוחות באופן גורף. אפשר לנסות לפנות לחברה ולדרוש פיצוי על אי אספקת שירות, מאחר שלקוחות שפנו באופן פרטני מדווחים כי פוצו בעקבות פנייתם. ויש גם אופציה אחרת: החל מ-9 בינואר, לקוחות ותיקים יוכלו להתנתק מספקיות האינטרנט ללא קנס, אחרי שבאוגוסט בוטלו קנסות היציאה ללקוחות חדשים.
מבזק בינלאומי נמסר בתגובה: "במהלך החג חוו חלק מגולשי האינטרנט איטיות בגלישה לאתרים בחו"ל בלבד וזאת עקב עומסים חריגים בשימוש. עומסים אלו, באו לידי ביטוי בעלייה חדה של כ- 150% בכמות הגולשים בו זמנית והסתיימו עם צאת החג, כך שהשירות שב לקדמותו".