שתף קטע נבחר
 

שטראוס בגל המחאה: מוכרת יותר, מרוויחה פחות

ענקית החלב פרסמה את דו"ח הרבעון שמתייחס לתקופה הסוערת של חרם הקוטג' והמחאה החברתית. מכירות הקבוצה עלו ברבעון השלישי בכ-9% להיקף של 750 מיליון שקל, אך בגלל ההנחות והמבצעים ירד הרווח התפעולי בכ-8%

חברת שטראוס פרסמה הבוקר (ד') את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2011. הדו"חות מספקים הצצה כיצד השפיעה המחאה החברתית שהחלה עם חרם הקוטג' ביוני האחרון על תוצאות ענקית המזון המקומית, ומראים כי בעוד שמכירות החברה עלו, רווחיה נשחקו.

 

החברה רשמה ברבעון רווח הנקי של61 מיליון שקל - עלייה של 13.7% לעומת 54 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2011, לעומת זאת, ירדו רווחי שטראוס ב-18.7% והרווח הנקי הסתכם ב-170 מיליון שקל, לעומת 209 מיליון ב-9 החודשים הראשונים של שנת 2010.

 

המכירות ברבעון הסתכמו בכ-2 מיליארד שקל, גידול של 13.8% בהשוואה 1.77 מיליארד שקל בתקופה המקבילה. בנטרול השפעת שערי מטבע עמד הגידול במכירות על 14.4% בלבד.

 

מתוך סעיפי המכירות של החברה, הצמיחה של שטראוס ישראל עמדה על 9% להיקף מכירות של 750 מיליון שקל. מנגד, החברה נאלצה באותם חודשים (בהם הודיעה גם על הפחתות מחירים בשורה של מוצרים) להסתפק ברווחיות מופחתת - הרווח התפעולי של שטראוס ישראל ירד בכ-7.9% לסכום של 80 מיליון שקל ברבעון, בהשוואה ל-87 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שטראוס ישראל כוללת למעשה את פעילויות המחלבה, הסלטים, השוקולד והחטיפים – אך אינה כוללת את פעילות הקפה בישראל ואת תמי 4.

 

שטראוס כולה סיכמה את הרבעון עם שחיקה בשיעור הרווח הגולמי (היחס בין הרווח הגולמי לבין ההכנסה ממכירות) ל-33.5% לעומת שיעור של 35.7% ברבעון המקביל. את השחיקה ברווחיות מסבירה החברה בעליית מחירי חומרי הגלם.

 

הרווח התפעולי של הקבוצה כולה ירד ברבעון השלישי ב-18.8% לסכום של 121 מיליון שקל. האם בחברה מנמקים זאת בהשפעת המחאה החברתית? לא ממש. בחברה מסבירים כי עיקר השחיקה הגיעה מהתרחבות עיסקי המים של החברה בסין ואנגליה והתרחבות עיסקי הסלטים המצוננים בעולם – התרחבויות שדרשו מהחברה השקעות גדולות, לצד ירידה ברווחיות תחום הקפה בישראל ובעולם.

 

עופרה שטראוס: התאמות לאור שינוי השיח הציבורי

יו"ר קבוצת שטראוס, עופרה שטראוס, אמרה: "קבוצת שטראוס ממשיכה לקיים את התוכניות האסטרטגיות להמשך התפתחותה הבינלאומית, תוך מתן דגש על ביצוע התאמות נדרשות בישראל, זאת לאור שינוי פני השיח הציבורי והמחאה החברתית שהציפה את נושא יוקר המחייה הגבוה במדינה. כך במקביל להשקעות בשווקים הבינלאומיים ובמנועי הצמיחה של החברה, החברה ממשיכה לבחון את כל תכניות העבודה על מנת לתת מענה הולם למציאות החדשה שנוצרה".

 

נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס גדי לסין, אמר: "ברבעון השלישי מדווחת קבוצת שטראוס על צמיחה של 13.8% במכירות, הצמיחה ניכרת בכל פעילויות הקבוצה ובכל הגאוגרפיות בהן היא פועלת. בישראל שוק הבית של הקבוצה ממשיכה שטראוס לצמוח כמותית וכספית יחד עם המשך השקעה בפיתוח וחדשנות.

 

"לצד הצמיחה במכירות הקבוצה, הרווח התפעולי והרווחיות של הקבוצה נשחקו כתוצאה מהעליות במחירי חומרי הגלם, תשומות הייצור והאנרגיה, הרווח הנקי צמח בכ-7% בעיקר כתוצאה מירידה בהוצאות המימון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיוון פרג
יו"ר שטראוס עופרה שטראוס
צילום: סיוון פרג
מומלצים