שטראוס משיקה נשנושי גזר ב-24-33 ש' לק"ג
החברה תמכור בשיתוף עם קיבוץ שלוחות גזר בסגנון אמריקני: שקולף ושוייף בצורת גזר גמדי. המחיר לאריזות של 400-150 גרם עומד על 9.9-4.95 שקלים, כלומר 33-24.76 שקל לקילו, בעוד שגזר רגיל נמכר כרגע ב-4-2 שקלים לק"ג. שטראוס: "מכל קילו מופקים רק 380 גרם נשנושי גזר"
בעוד היא מתמודדת עם מחאות נגד מחירי מוצריה, שטראוס הודיעה הבוקר על כניסה לתחום הירקות הטריים לנשנוש בשיתוף עם קיבוץ שלוחות. המוצר הראשון בשת"פ, הוא הלהיט האמריקני גזרי בייבי (baby carrots או baby cut carrots) - גזר טרי ושטוף, שנחתך למקטעים ואז קולף, גולף ושוייף לצורת גזר גמדי. שטראוס ושלוחות הקימו לשם כך מפעל חדש בהשקעה של 15 מיליון שקל.
- זוהרות, כתומות וטעימות: לביבות גזר
- אזהרה: המוצר עשוי להכיל יותר מדי אזהרות
- עוד הפגנה נגד שטראוס: "חומוס באסה"
המוצר נמכר כחטיף מוכן לאכילה, תחליף בריא לחטיפים עתירי שומן. בשטראוס יקראו למוצר "נשנושי גזר" והוא ימכר באריזות אישיות ומשפחתיות, כשהמוצר הראשון שיכנס לשוק הוא נשנושי גזר בייבי, ואחריו ימכרו גם אצבעות גזר (carrot sticks).
יקר כגזר, זול כחטיף
מחירו המומלץ של נשנושי גזר בייבי עומד על 4.95 שקלים לאריזה אישית של 150 גרם ו-9.90 שקל לאריזות משפחתיות של 400 גרם, כלומר כ- 33-24.76 שקל לק"ג. לשם השוואה ק"ג גזר נמכר כרגע לצרכן במחיר של 4-2 שקלים לק"ג. מיתוג כ"חטיף" זו דרך מתוחכמת לגבות מחיר נוסף על גזר, ירק שמחירו נמוך.
בשטראוס מוסרים כי כדי להכין את הגזרים בחיתוך בייבי, משתמשים בכמות גדולה יותר של גזרים. "מכל קילו גזר מופקים רק 380 גרם נשנושי גזר" נמסר, ומכאן העלות הגבוהה. לא ברור מה עולה בגורלם של 620 ק"ג הגזר הנותרים.
בשטראוס טוענים שהמחיר בישראל נמוך לעומת ארה"ב ואירופה. ואכן, אריזה של 200 גרם גזר בייבי טרי עולה בטסקו בריטניה 8.82 שקלים, כלומר 4.41 שקלים ל-100 גרם אכן מחיר גבוה לעומת התמחור של המוצר הישראלי: 3.3 שקלים ל-100 גרם. בבריטניה מוכרים גם בייבי גזר קפוא, מוצר זול במיוחד, ששנמכר בטסקו ב-3.528 שקלים לק"ג.
בשטראוס מתכננים למכור את המוצר הטרי כבר השבוע בכל רשתות המזון, ובהדרגה יימכרו בחנויות הנוחות וגם במכונות חטיפים בבתי ספר ומוסדות. הגזרים ישולבו גם בארוחות הנמכרות ברשת המזון המהיר מקדונלד'ס.
גזרי בייבי מהווים 60% משוק הגזר בארה"ב
בארה"ב המוצר הזה נולד לפני 20 שנה בקליפורניה, בעקבות הצטברות מלאי של גזרים שלא התאימו לשיווק בשל צורתם. המשווקים האמריקנים חתכו וגילפו אותם לצורה מוגדלת של גזר גמדי, והמוצר הפך ללהיט בקרב חובבי נשנוש שוחרי בריאות. בעקבות הפופולריות שלו, ייחדו למוצר שדות מיוחדים, בהם מגדלים גזרים ארוכים עם ליבה דקה המתאימים לחיתוך המיוחד.
"מאז, המוצר תפס כמעט 60% משוק הגזר בארה"ב ויצר גידול אדיר בצריכה לנפש. גם באירופה החלו לשווק את המוצר שכבר תפס 7%-8% מהשוק", אמר מוריס כהן, מנהל יחידת ירקות טריים בשטראוס.
המוצר מגיע מהשדה למדף תוך 36-24 שעות ויש לו אורך חיי מדף של 8 ימים. עם פתיחת השקית - המוצר טוב לאכילה תוך זמן קצר שעה עד שעה-שעתיים. גזר הוא שורש עשיר בויטמין A ובבטא קרוטן, אך ידוע שקילוף הירק פוגע מעט בערכו התזונתי.
על פי נתוני שטראוס מחזור המכירות של ירקות טריים בחברה ל-2011, עומד על 72 מיליון שקל. יותר מ-20% מבתי האב בישראל קונים את הירקות מתוצרתה לפחות פעם בשבוע. ישראלי ממוצע צורך 180 קילו ירקות בשנה בממוצע וכי גודל שוק הירקות נאמד ב-5 מיליארד שקל. בישראל נמכר כל שנה 250 מיליון טון גזר ובשטראוס מצפים למכירות של כ-12 מיליון בשנה.
"קטגוריית הירקות הטריים לא נמצאת בפרונט אבל היא מאוד חשובה ומורכבת, במיוחד מבחינת לוגיסטיקה. זו הקטגוריה הצומחת ביותר בשטראוס בשלוש השנים האחרונות", אמר אלי איצקין, מנכ"ל חטיבת מזון טרי בשטראוס.
מפעל גזר שלוחות, שממוקם בעמק המעיינות בקרבת בית-שאן, ייצר ב-2011 מעל 50 אלף טון גזר המהווים כ-25% מייצור הגזר במדינת ישראל. מנכ"ל המפעל יוסי קנר: "חשבנו על הרעיון כבר לפני עשר שנים אבל לא היה לנו כסף לעשות את זה לבד".