שתף קטע נבחר
 

נטוורקינג בשחקים: KLM תכיר בין היושבים במטוס

חברת התעופה ההולנדית KLM השיקה שירות חדש שיאפשר לטסים לבחור את הנוסע שיישב לידם, על פי הפרופיל שלו ברשתות החברתיות פייסבוק או לינקדאין. בינתיים השירות יפעל באופן ניסיוני בשלושה קווי טיסות מאמסטרדם - לניו יורק, לסן פרנסיסקו ולסאו פאולו, ובהמשך יורחב גם לקווים נוספים

מעוניינים לנצל את הטיסה לנטוורקטינג עסקי, מחפשים שותף לשיחה במושב לידכם, או מקווים למצוא אהבה בגובה 20 אלף רגל? חברת התעופה ההולנדית KLM השיקה היום (ו') את שירות Meet & Seat שיאפשר לכם לבחור את הנוסע שיישב לידכם, על פי הפרופיל שלו ברשתות החברתיות פייסבוק או לינקדאין.

 

  

המיזם, שפרטים ממנו דלפו בחודשים האחרונים, הושק היום באופן ניסיוני בשלושה קווי טיסות מאמסטרדם - לניו יורק, לסן פרנסיסקו ולסאו פאולו. נוסע שהזמין כרטיס לאחת מטיסות אלה יכול לקשר את הפרופיל שלו בפייסבוק לטיסה המיועדת, ולראות איזה נוסעים נוספים נרשמו לשירות. במידה ואחד מנוסעים אלה מוצא חן בעיניו, הוא יכול להזמין את הכיסא שלידו. 

 

 

השירות זמין החל מ-90 יום לפני הטיסה ועד ל-48 השעות האחרונות שלפניה. הנוסעים יכולים לראות רק נוסעים אחרים שנרשמו לשירות, ובמקרה שהם מתחרטים יכולים לבטל את ההרשמה ולהזמין מקום באופן אנונימי, בשיטה המסורתית.  

 

אי אפשר "לחסום" נוסע לא רצוי

נוסע שנרשם לשירות שולט במידע מהפרופיל שלו שנחשף ליתר נוסעי הטיסה הרשומים, ויכול לחסום פרטים כמו מקום עבודה, או מצב משפחתי. ב-KLM מרגיעים את החששות מפני חשיפת מידע, וטוענים כי 48 שעות לאחר הטיסה הפרופיל בשירות נמחק, וכדי להשתמש בשירות מחדש צריך להירשם אליו מחדש בטיסה הבאה.

 

ומה עושים במקרה שנוסע לא רצוי מבקש להתיישב לידכם? השירות אינו מאפשר "לחסום" נוסעים, אולם ב-KLM טוענים כי תמיד אפשר להחליף מקום, או כאמור לבטל את ההרשמה לשירות.

 

ומה בנוגע לנוסעים שיפתחו ברשת החברתית פרופיל מזויף או ישימו תמונה של דוגמנית, שתתגלה ברגע האמת כרחוקה מאד מהמציאות? לדברי מרטין ואן דר זי, סגן נשיא בכיר למסחר אלקטרוני בתאגיד אייר-פרנס-KLM, המערכת משתפת את המידע שיש בפייסבוק, ואינה מאמתת את הפרופיל. "אנחנו פשוט מחברים את שתי המערכות", אמר.

 

40 עובדים נותנים מענה סביב השעון בפייסבוק

לדברי מנכ"ל KLM, אריק וארוויק, המיזם החדש "לוקח את הנטוורקינג החברתי צעד אחד קדימה. השירות החדש מקשר נוסעים ומיועד לתת להם מסע ממצה יותר". 

 

חברת KLM שואפת בשנים האחרונות להיכנס ככל שניתן לזירת האינטרנט, כדי לחזק את הקשר עם הנוסעים גם באמצעות מתן אינפורמציה, קבלת תלונות, פתרון בעיות, והתמודדות עם משברים נקודתיים. בחברה טוענים, כי משבר ענן העשן הוולקני ששיתק את התעופה באירופה בשנת 2010 היווה נקודת מפנה, שעודד את הפיכת את האינטרנט לכלי קשר ישיר של החברה עם הנוסעים.  

 

לדברי סמנכ"ל המסחר האלקטרוני, כיום מועסקים בחברה 40 עובדים העוסקים במתן מענה מיידי, 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, ללקוחות בפייסבוק ובטוויטר.

  

האם בקרוב יוכלו גם נוסעים מישראל להצטרף לשירות Meet & Seat? השירות שהושק היום בגרסה ניסיונית אינו זמין בטיסות הפנים יבשתיות באירופה, שישראל נחשבת לחלק מהן, אולם ב-KLM מבטיחים שתוך כמה שבועות עד כמה חודשים, לאחר שהשירות ייבחן וישופר במידת הצורך, הוא יורחב לקווים נוספים.

 

הכתב היה אורח חברת KLM בהולנד

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים