שתף קטע נבחר

"מגה ושופרסל לא מוכרות המיצים הזולים שלנו"

למה המיץ הסחוט של היצרן הקטן שעולה פחות לא נכנס לרשתות הגדולות? חברת פרי ניב מוכרת ברשתות הפרטיות מיצים טבעיים שלטענת בעליה זולים ב-15% מהמיצים שנמכרים ברשתות הגדולות: "אין שום סיבה שבעולם שהמחירים יעמדו על 28-19 שקל ל-2 ליטר"

האם יצרן מיצים טבעיים שלישי יצליח להיכנס לשופרסל ומגה? חברת פרי ניב מייצרת מיצים טבעיים הממוצבים כפרימיום: מיץ סחוט (100% פרי ללא תוספות) ו-40%-60% פרי, שלטענת החברה נמכרים במחירים נמוכים מפריגת ופרימור השולטות בקטגוריה. אך למרות התמחור הנוח, ומגוון המוצרים הרחב, כולל סדרה חדשה של מיצים בשילוב בננות, פרי ניב לא הצליחה בינתיים לקבל דריסת רגל ברשתות הגדולות. בימים אלה היא מנהלת מו"מ עם שופרסל ומגה, ומשיקה סדרת משקאות בננה חדשה.

 

  • פרי גליל: צריך להעלות מחיר כדי להיכנס לרשתות

 

"אנחנו זולים ב-15%-20% מהמתחרים", אמר ל-ynet מנכ"ל ובעלי החברה אשר יניב ממושב דבורה שבחבל התענ"כים.  "אין שום סיבה שבעולם שהמחירים יהיו 28-19 שקלים לשני ליטר, כשאנחנו מוכרים בין 16 ל-19 שקלים ואפשר להוריד את המחיר עוד יותר. לליטר אנחנו מוכרים ב-10-12 שקלים, בעוד שהמתחרים מוכרים בין 13 ל-15 שקל בממוצע".

 

34% שוק ברשתות הפרטיות. פרי ניב (צילום: ליאור יניב) (צילום: ליאור יניב)
34% שוק ברשתות הפרטיות. פרי ניב(צילום: ליאור יניב)

 

פרי ניב מרסקים וטוחנים את הפירות בעצמם במפעל שבמושב, ואף משווקים סירופים עם ויטמינים למותג הפרטי של שופרסל, אך למדפי שופרסל עצמה לא הצליחו עדיין להגיע. למה המיץ הטבעי של היצרן הקטן שעולה פחות לא נכנס לרשתות הגדולות?

 

"המתחרים שלנו בעלי עוצמה"

"אנחנו רוצים להיות בשופרסל ומגה", מסביר יניב, "נכנסנו לרשתות הפרטיות לפני כ-3 שנים, עד אז היו שם רק פריגת ופרימור. לזכותם של בעלי הרשתות הקטנות יאמר שהם פרגנו לנו וקיבלנו אותנו בזרועות פתוחות. כעת אנחנו נמצאים בקואופ ישראל ובכל הרשת הרביעית (רמי לוי, מחסני כמעט חינם, חצי חינם, מחסני השוק וכו') ובתת הרשתות של רבוע כחול: טבע עדן מרקט וזול בשפע. אנחנו חזקים ברשתות המהדרין כיוון שיש לנו כשרות של בד"ץ רובין, אך עדיין לא חדרנו לשוק המאורגן. המוצרים שלנו מיוחדים בזכות חדשנות: אנחנו משיקים מוצרים חדשים פעם ואפילו פעמיים בשנה".

 

מנהל שיווק ומכירות אפי דיין: "אנחנו מהווים 34% מהקטגוריה ברשתות הפרטיות, בעוד שפרימור מהווים 32% ופריגת 24%. הפכנו להיות מובילי שוק. מי שמוביל היום בנתחי שוק, התפתחות וצמיחה אלה הרשתות הפרטיות, ברשתות המאורגנות תהליך קבלת ההחלטות יותר איטי. במקומות בהם אנחנו לא נמצאים, המחיר לסחוט טבעי נשאר בממוצע 24 שקלים".

 

למה לא מכניסים אתכם לשופרסל ומגה? חוששים להוריד את המחירים בקטגוריה? המתחרים שלכם מאגפים אתכם?

 

"זה נכון שלא תמיד יש אינטרס לרשת להוריד את המחירים בקטגוריה, וכן, המתחרים שלנו בעלי עוצמה והשפעה, אבל יש כרגע תהליך של הורדת מחירים ברשתות הגדולות. הן צריכות לנצל כל מ"ר כדי לתת תחרות לרשתות הפרטיות. המטרה שלנו היא להסביר לרשתות שהמחירים הנמוכים יותר לא יורידו להן את הרווחיות אלא יגדילו את הקטגוריה. הן צריכות לשפר את הליך קבלת ההחלטות כדי לא להפוך לסטגנטיות. הנה יש 6-5 מותגי סלטים על המדף, חלקם זולים וחלקם יקרים מאוד. למה שלא יהיה עוד מותג מיצים"?

 

תיכנסו לשופרסל כמותג פרטי?

 

יניב: "אנחנו מעדיפים שלא".

 

זולים יותר בסחוט 100% פרי

האם פרי ניב באמת יותר זולים? בגדול התשובה היא כן, כך נראה. במגרש המיץ הסחוט בו פרי ניב משחקת, יש שתי שחקניות נוספות: פריגת (של החברה המרכזית למשקאות) ופרימור (של גניר).

 

מבדיקה מאתרי האינטרנט של הרשתות נראה כי בקבוק 2 ליטר סחוט פרימור עולה 18.5 שקל אצל רמי לוי, 23.09 שקל בשופרסל ו-27.99 שקל במגה. 2 ליטר פריגת סחוט עולה 18.99 (מגה), 21.99 שקל (רמי לוי) ו- 22.9 (שופרסל). פרי ניב מוכרים 2 ליטר סחוט (100% מיץ) ב-19-16 שקל.

 

1 ליטר פרימור סחוט עולה 10 שקלים בשופרסל, 13.1 שקל אצל רמי לוי ו-18.79 שקל במגה. פריגת 1 ליטר עולה 15.29 בשופרסל ו-18.79 שקל במגה. פרי ניב מוכרים 1 ליטר ב-12-10 שקל.

 

בנקטרים המחירים דומים, אך כניסה לרשתות תגדיל את המגוון

נראה אם כך כי בקטגוריית הסחוט פרי ניב זולה יותר, אולם רוב מוצרי פרי ניב הם נקטר, עם 40%-60% פרי. אלה נקטרים יקרים יותר מהנקטרים שנמכרים בקרטון, משום שהם מכילים יותר פרי ומתקרבים כך לסוג ה"סחוט".

 

הנקטרים של פרי ניב שנמכרים ב-12-10 שקל, מתחרים בעיקר באיילנד, משקה שנמכר בבקבוקי זכוכית בניגוד לבקבוקי הפלסטיק של פרי ניב ומתומחר ב-12-10 שקלים לבקבוק של ליטר – בדומה לתמחור של פרי ניב. מותג נוסף בקטגוריה הזאת הוא מיקס פירות בבקבוק של פרימור, שעולה גם הוא בין 10 ל-12 שקלים. יחד עם זאתף כניסה של פרי ניב לרשתות תגדיל את המגוון לצרכן ועשויה להביא להורדת מחירים, או לכל הפחות לריבוי מבצעים בקטגוריה.

 

בניגוד לפריגת ופרימור, פרי ניב לא מוכרת נקטרים בקרטונים, שמחירם נע בין 4 ל-6 שקלים. אלה דומים יותר למיץ קל, מכילים פחות פרי ונשמרים זמן רב יותר. המיצים של פרי ניב, כמו מיצים סחוטים אחרים לא נשמרים היטב מחוץ למקרר בגלל טריותם.

 

"ההבדל הוא שהנקטרים שלהם עשויים מחיות פרי ושלנו עשויים מפרי ללא חומרים משמרים. הנקטרים בקרטון דומים יותר למשקאות קלים ושלנו למשקאות טבעיים", טוען יניב.

 

"השוק קטן, יש לאן לצמוח"

הנקטרים של פרי ניב ממותקים בסטיביה, והם נמכרים גם בפיצוציות בבקבוקי חצי ליטר ב-9-7 שקלים. המפעל, שיעבור בקרוב לצומת חבר, מייצא לפינלנד, צרפת , שבדיה וארה"ב.היבואן בפינלנד הפך לספונסר של קבוצת הוקי קרח נשים ושם המותג מופיע על המדים שלהן. לעומת המיצים המיוצרים עבור השוק הישראלי, המיצים לייצוא מכילים 13% תאי פרי (פאלפ) לעומת 2% בארץ.

 

"כרגע אנחנו מייצאים 10% מהתוצרת לחו"ל, אך נגיע ל-25%, כדי לעמוד בדרישות התמ"ת לקבלת מענק למפעל החדש שלנו", מסביר יניב.

 

"השוק מגלגל 150 מיליון שקל בשנה, זה לא הרבה, בישראל צורכים בין 13 ל-15 מיליון ליטר מיצים טבעיים בשנה לנפש, בעוד שאמריקני צורך 40-30 מיליון בשנה. יש לאן לצמוח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: ליאור יניב
פרי ניב. מומתק בסטיוויה
צילום: ליאור יניב
מומלצים