מוכרת קסטרו ללקוחה: "לא קיבלת בלילה?"
לקוחה בת 60 ביקשה מהמוכרת החזר כספי ונוצר ויכוח במהלכו הפטירה המוכרת לעברה אמירה פוגענית, שכללה מלה גסה. הלקוחה תבעה את קסטרו והשופטת קבעה שרשת האופנה תפצה אותה ב-11 אלף שקל. קסטרו: "מקרה חריג"
שופטת בית-משפט השלום פסקה ללקוחה קבועה של רשת קסטרו 11 אלף שקל, ואלפיים שקלים לעורך-דינה אחרי שמוכרת בקסטרו עודפים ביפו העליבה את הלקוחה ושאלה אותה "לא קיבלת אתמול זין בלילה? מה קרה?".
- מוכר ללקוח בפול אנד בר: "אתה נראה גועל נפש"
- תביעה: עובד במלון בים המלח כינה אורחת "גנבת"
- סליו: קמפיין הריחוף של קסטרו דומה מדי לשלנו
הלקוחה, חולת סרטן בת 60 ביקשה להחזיר פריט שקנתה לבנה בחנות, לפני יום. המוכרת הציעה לה זיכוי והאישה ביקשה להיוועץ בבנה. אחרי שהתקשרה אליו והתייעצה עמו, החליטה שהיא מעוניינת בהחזר כספי ולא בזיכוי אבל המוכרת, כך טענה האישה בעדותה, הודיעה לה כי עליה להמתין בתור. אחרי 20 דקות במהלכן שאלה הלקוחה מתי יגיע תורה, שכן לא היה במקום תור גדול, לטענתה, הטיחה בה המוכרת את המשפט הבעייתי.
"עמדתי ורעדתי, הייתי בשוק", אמרה הלקוחה בעדותה במשפט. "עד היום אני רועדת ונזכרת במלים. אני כמו אמא שלי, לא הייתי בזוגיות. היו לי לחצים בחזה, אני אחרי שני ניתוחים".
הלקוחה טענה כי חשה השפלה מול קהל הלקוחות בחנות. בנה פנה לחנות בבקשה להתנצלות אך לטענתם, הנהלת החנות סרבה לעשות כן. עקב כך, הלקוחה פנתה לבית המשפט בבקשה לפיצוי של 80 אלף שקל לפי חוק לשון הרע ולפי החוק למניעת הטרדות מיניות.
לפי כתב התביעה, אחרי שעורך דינה של הלקוחה, עו"ד אופיר יעקובוביץ', שלח לקסטרו מכתב אזהרה לפני תביעה, בחרו בשירות הלקוחות של הרשת לפנות בעצמם ללקוחה ולהציע לה מתנות כפיצוי, למרות שאמורים היו לפנות לבא כוחה. לטענתה, בשירות הלקוחות המליצו לה בטלפון להימנע מהגשת התביעה בתואנה כי חבל, לקסטרו יש עורכי דין רבים וטובים.
קסטרו: הלקוחה צעקה וגידפה את המוכרת
לפי קסטרו התובעת לא הותקפה, "אלא היתה מעורבת בדין ודברים שהיא עצמה יזמה והיא זו שהעבירה אותם לפסים אישיים", כך נאמר בכתב ההגנה שהגישה החברה לבית-המשפט. "התובעת אינה יכולה לרחוץ בניקיון כפיה ולהתעלם מתרומתה הרבה להלהטת הרוחות".
לפי כתב ההגנה, התובעת הגיעה לחנות ודרשה כסף תמורת החזרת הפריט. המוכרנית האחראית על הקופה הסבירה לה כי ההחזר הכספי יגיע אליה תוך 7 ימים, כחוק, וזו בתגובה התעצבנה וצעקה. בשלב זה היא יצאה מהחנות כדי לשוחח עם בנה בטלפון. כששבה לחנות, כך טענו בקסטרו, הלקוחה צעקה על אחראית הקופה משום שזו התפנתה לשרת לקוחות אחרים. אחראית הקופה ניסתה להרגיעה ואמרה כי תפנה אליה מיד אחרי שתסיים לטפל בלקוחות אך הלקוחה המשיכה בגידופים כלפי אחראית הקופה והרשת, כך טענו בקסטרו.
בעדותה טענה המוכרת כי הלקוחה צעקה, "עד שבתור אמרו לי למה את לא עונה לה וזו כנראה הסיבה שזרקתי את המלה". לטענתה התחרטה מיד ואף התנצלה מספר פעמים אך הלקוחה המשיכה לקלל ואמרה בין היתר: "אגרום שתסיימי את העבודה שלך". עוד טענה כי הבת של הלקוחה, שחיכתה לה ברכב, הגיעה לחנות והחלה גם היא לצעוק.
"הצענו ללקוחה פתרון שירותי במקום משפטי"
עוד טענו בקסטרו כי אחרי קבלת המכתב מעורך דינה של הלקוחה, מנהלת שירות הלקוחות של החברה החליטה לחזור אל הלקוחה מטעמים שירותיים ועל דעת עצמה. היא הצעיה ללקוחה להגיע לאחת מחנויות קסטרו ליום כיף ולבחור פריטים לפי רצונה, כשמנהלת שירות הלקוחות מלווה אותה. הלקוחה השיבה שתתייעץ עם בנה אך מאז הגיע לרשת עוד מכתב מעו"ד הלקוחה.
"קסטרו הופתעה לקבל מכתב זה, שעה שבפועל נערך נסיון כנה מצד מנהלת שירות הלקוחות להציע ללקוחה פתרון בעל אופי 'שירותי' להבדיל ממשפטי להסדרת המחלוקת והכל בדרכי נעם, באדיבות ותך כדי הסכמת הלקוחה ובנה".
עוד טענה קסטרו כי לא מדובר בפגיעה שחוק לשון הרע פורש עליה את כנפיו, שכן נאמר בפסיקה שלא כל גידוף יקים עילת תביעה לפי חוק איסור לשון הרע ולא בכל הנסיבות. השופטת, ככל הנראה, חשבה אחרת.
.
דובר קסטרו מסר ל-ynet בתגובה: "לצערנו העובדת דיברה שלא על פי קוד הדיבור הנהוג בחברה, העובדת ננזפה ואנו רואים בכך התנהגות שלא ראויה המקרה חריג ואנו בטוחים שלא יקרה בשנית".