פלאפון ביטלה את המסלול ב-99 שקל
בחברה החלו להציע לאחרונה מסלול ללקוחות קיימים: חבילה של 1,500 דקות, 1,500 הודעות SMS ו-1 ג'יגה גלישה ב-99 שקל, מחיר שהיווה הוזלה לעומת מסלול דומה קודם, והזכיר את מחירי החברות החדשות. לקוחות גילו היום שהמסלול בוטל
אכזבה ללקוחות פלאפון שביקשו לשלם פחות: בפלאפון מאשרים כי הסירו היום (ב') את את המסלול "בינגו פלוס אקסטרה": חבילה של 1,500 דקות, 1,500 הודעות SMS ו-1 ג'יגה נפח גלישה ב-99 שקל, אחרי שהוצע במשך כשבוע ללקוחות קיימים שדפוסי השימוש שלהם תואמים לדפוסי השימוש במסגרת המסלול. פלאפון כבר ביטלה בעבר מסלול מוזל שהשיקה בעקבות כניסת רמי לוי לשוק.
- פלאפון בתשובה להלו: שיחות ו-SMS ללא הגבלה
"לפי שיחה היום, עם נציג חברת פלאפון, החברה הסירה ממש היום את החבילה", כתב ערן ל-ynet. לקוח נוסף אמר ל-ynet: "התקשרתי לפלאפון כדי לבקש את המסלול שהוצע בסתר ללקוחות קיימים ונאמר לי שהמסלול בוטל. הם גם לא פרסמו את המסלול, גם לא הציעו לי את המסלול מיוזמתם, כפי שהיו צריכים לעשות וגם מבטלים אותו ככה במהירות ארבעה ימים אחרי שנחשף בתקשורת. פלאפון משחקים בלקוחות".
לקוח בשם מיכה טוען שהנציגים כבר לא מכירים את המסלול: "אני לקוח ותיק של החברה וקראתי על ההצעה של פלאפון ללקוחות קיימים. התקשרתי היום לחברה לשאול מדוע לא הציעו לי את המסלול כלקוח ותיק והנציג השיב כי לא ידוע לו על ההצעה המופיעה בכתבה. אני מבקש מפלאפון להוריד לי את המחיר החודשי".
למה שלא תעבור לחברה אחרת?
"כי אני כבול אליהם עם המכשיר במודל של חיוב זיכוי. תמורת שיחות הם מורידים לי מחיר על המכשיר".
מדבר אלף דקות? במילא לא היית זכאי למסלול
לפי מולי, לקוח נוסף של החברה, לא בטוח כלל שהלקוחות הללו היו מקבלים את המסלול גם אם היה קיים. "אני לקוח של שנים רבות בפלאפון והם סירבו אתמול לצרף אותי לתוכנית, כשעוד היתה קיימת", הוא טוען.
מצילומי מסך ששמר משיחה עם נציגת שירות בצ'אט, עולה כי כשחשף מולה את דפוס השימוש שלו, כאלף דקות בחודש, היא כתבה לו שזה לא מספיק. "עלי לדבר 1,500 דקות"? שאל, והנציגה אישרה: "כן". כשתהה מדוע, השיבה לו כי "זה מסלול שמוצע ללקוחות מסוימים על פי דפוס שימוש מסוים, הוא לא מוצע לכל הלקוחות".
החבילה קרצה ללקוחות הללו למרות שלא היתה "חבילה ללא הגבלה". מדובר בווריאצייה של חבילת "אקסטרה לארג'" (XL) של פלאפון שעברה כמה גלגולים, כשהוואריאציה הנוכחית מבטאת ירידת מחיר שעשויה להגיע ל-200 שקל בחודש.
במקביל, פלאפון הציעה ללקוחות קיימים גם מסלול של 500 דקות ו-500 הודעות SMS ב-80 שקל. המסלולים הללו ניתנו רק ללקוחות קיימים משום שהם "עולים" מול נציגי השירות במסגרת מערכת פנימית שנקראית בינגו, המתאימה מסלול לדפוס השימוש של הלקוח הקיים.
המסלול היווה ירידת מחיר דרסטית לעומת 2011
מעניין לראות את הבדלי המחירים בין חבילת בינגו פלוס אקסטרה החדשה, לחבילת אקסטרה לארג' מ-2011. זו פחות או יותר אותה חבילה, עם שינויים קלים במבנה, ושינויים כבדים במחיר.
חבילת XL מ-2011, כלומר לא מזמן, עלתה 299 שקל וכללה 1500 דקות לכל הרשתות, 1500 הודעות SMS לכל הרשתות ותוספת של 1500 דקות ברשת פלאפון. תעריפי החריגה שלה נראים כיום, כשנה אחרי שהוצעה, מנופחים בדרמטיות: 59 אגורות לדקת שיחה, 62 להודעת SMS.
רציתם חבילת גלישה ב-2011 יחד עם חבילת האקסטרה לארג'? נדרשתם אז להוסיף עוד כסף לתשלום החודשי: עבור 250 מגה (נפח קטן מאוד) שילמתם 49 שקל בחודש, לא פחות, כלומר סך הכל 348 שקל בחודש. על תוספת של 2 ג'יגה גלישה נדרשתם לשלם 79 שקל. כלומר סך הכל: 378 שקל בחודש. אם חרגתם מהגלישה יכולתם להגיע ל-99.90 שקל בחודש רק על גלישה, כלומר קרוב ל-400 שקל בחודש. מכאן שהמחיר בו גולן טלקום ו-HOT מובייל מציעות ללקוחותין שיחות ללא הגבלה, הודעות ללא הגבלה, שיחות לחו"ל וגלישה בנפח 3 ג'יגה – 99 שקל - היה פעם המחיר של חבילת גלישה בלבד. זה רק מראה עד כמה מפת השוק השתנתה, אולם היום, פלאפון עשו צעד אחר לאחור.