שתף קטע נבחר

סטארט-אפ קולינרי: כרטיסי טעימות בשווקי הארץ

מיזם תיירותי ראשון מסוגו מציע כרטיסי טעימות בשווקים המובילים בישראל, כולל מפות התמצאות, הסיפור האישי מאחורי הבסטה, וכמובן חווייה קולינרית עשירה בטעמים. עושים שוק

אתם בשוק מחנה יהודה בירושלים, או בשוק לוינסקי בתל אביב: שמעתם עליהם דברים טובים, הציפיות לאכול טוב גבוהות, אפילו מצאתם חנייה נוחה לרכב.

 

עכשיו אתם עומדים בכניסה אל השוק ותוהים: מאיפה להתחיל, לאן ללכת, איפה הדוכנים הטובים ביותר, הטעימות המייצגות ביותר, הלוואי שהייתי מכיר פה מישהו שיעזור לי להתמצא במקום ולחוות אותו כמו שצריך.

 

עוד טיולים מיוחדים בירושלים בערוץ התיירות:

 

מיזם תיירות שווקים חדשני, העונה לשם "יאללה באסטה", בא לפתור בדיוק את הצורך הזה בקרב תיירים ישראלים ומחו"ל

, ומציע לקהל של בודדים וקבוצות קטנות המגיעות לשווקים הפופולריים בארץ, הדרכה עצמית בליווי כרטיסי טעימות.

 

הכרטיסים מכילים שוברי טעימות ודליקטסים מובחרים ממיטב התוצרת המקומית של כל שוק, ומגיעים יחד עם קובץ דיגיטלי הניתן להדפסה, שבו מדריך למטייל העצמאי בשוק, כולל מפות התמצאות.


לטעום את השוק מכל המובנים. מחנה יהודה (צילומים: רון פלד)

 

"השוק הישראלי מהווה מיקרו קוסמוס ייחודי"

כרטיסי הטעימות והמדריכים נמכרים באתרי אינטרנט ייעודיים במחיר של 99 שקל, שאותם אוספים בשוק עצמו בנקודת איסוף מיוחדת.

 

עד כה הונפקו שלושה כרטיסי טעימות: בשוק מחנה יהודה, בשוק העיר העתיקה בירושלים, וכרטיס שיצא לאחרונה לשוק לוינסקי בתל אביב. חוץ מהכרטיסים הוקמו תוכן ומידע חווייתיים בשווקים הפופולריים בישראל: מחנה יהודה, העיר העתיקה, שוק הכרמל, שוק לוינסקי, שוק הפשפשים, שוק הנמל ושוק נצרת, ובשבועות הקרובים יעלה האתר השמיני שיכסה את שוק עכו העתיקה בצפון.

 

"השוק הישראלי מהווה מיקרו קוסמוס ייחודי ועשיר, שיחד עם הטעמים והריחות שבו מעניק חוויה תיירותית אותנטית שאין שנייה לה", אומרים ראובן פילו ומיכאל וייס, שני היזמים העומדים מאחורי יאללה באסטה. "כרטיס הטעימות שלנו מנתב את המבקר במיומנות בין המקומות המרכזיים וההיסטוריים, הסיפורים והאנקדוטות הצבעוניות של השוק, וכל כרטיס טעימות מלווה במדריך מלא למטייל העצמאי שמעניק רבדים של תוכן, התמצאות וחוויה המשלימים את חוויית הטעימות השונות בכרטיס", הם מוסיפים.


הכרטיס מכיל טעימות ממגוון מוצרים. דוכן חלבה בשוק

 

לספר את הסיפור מאחורי הבסטה

על מנת להבטיח את איכות הטעימות שתקבלו בכרטיס, יאללה באסטה משלמת לכל בעל דוכן בעבור הטעימה שהוא נותן למטייל המגיע עם הכרטיס. "המודל שלנו הוא הפוך", אומר פילו, "הכרטיס אינו מוצר פרסומי ולכן הטעימות בכל כרטיס באמת מייצגות את הטעימות הטובות ביותר. בעלי הדוכנים לא משלמים לנו כדי להופיע בכרטיס, אלא ההפך, אנחנו מאתרים אותם, פונים אליהם ומציעים להם להופיע בו תמורת הבטחה לטעימה איכותית, שירות טוב, והעברת הסיפור האישי שמאחורי העסק".

 

בשוק מחנה יהודה למשל, כולל הכרטיס שוברי טעימות מיוחדים שהורכבו בשיתוף בעלי החנויות והבאסטות בשוק: מאפה ירושלמי מהטאבון, קפה אורגני עם טעימות מקונפיטורות ביתיות, בורקס פינוקים ירושלמי כולל שתייה, גבינות בין לאומיות, משקה בריאות טבעי, צלחת חמוצי שוק תוצרת בית, תבשיל היום בתוספת תבלינים מיוחדים לבחירה וכוס מיץ שקדים אמיתי, והרכבת מנת גלידה ירושלמית בשילוב הסבר על תהליכי ייצור הגלידה במקום.

 

בכרטיס הטעימות של העיר העתיקה תוכלו לקבל בין היתר מנת חומוס בצלחת, שיפוד קבב כבש בצלחת או בפיתה, כוס מיץ תמרהינדי, בייגלה שלם עם זעתר, וממתקי רחת לוקום, ובכרטיס של שוק לוינסקי תקבלו בין יתר השוברים שבכרטיס קבנוס עם ממרחים ולחם, צלוחית דליקטסים וגבינות, מנת מלאבי עם מי ורדים, וקציצת גונדי פרסית.


מיץ שקדים, אתרוגים ושאר סוגי מיצים מקוריים. עוזי אלי ומרכולתו

 

העיניים לברצלונה

לשאלה האם הכרטיסים מסייעים לסוחרים בשוק להתמודד מול מחירי הרשתות והמבצעים המוזלים בסופרים, אומרים בעלי המיזם שכן.

"הטעימות שלנו מעניקות את החוויה של המקום, אך לא פחות חשוב פותחות את הדלת אצל רוכשי הכרטיסים לעשות קניות בדוכנים של הטעימות וגם בדוכנים אחרים", אומר וייס. "זוהי בהחלט אחת המטרות ששמנו למול עינינו בפיתוח הכרטיס, ואנו שמחים לראות שזה עובד".

 

וייס ופילו פועלים בימים אלו לפתח את כרטיסי הטעימות שלהם בשווקים נוספים בעולם, ולאחרונה שבו ממסע בשוק לה-בוקריה בברצלונה, שם הם מתכננים להקים עד סוף 2012 את כרטיס הטעימות הראשון שלהם מחוץ לישראל.

 

עוד אירועים בירושלים באתר של רון פלד

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רון פלד
לכל בסטה יש סיפור. מוכר בשוק מחנה יהודה
צילום: רון פלד
מומלצים