בדרך למהפכה בטלוויזיה? סמסונג השיקה VOD
החברה עקפה את סלקום ואורנג' והשיקה שירות תכנים על גבי האינטרנט שיוטמע בכל הטלוויזיות החכמות שלה. תמורת 30 שקל לחודש תוכלו לצפות בסרטים ובערוצי ילדים וטבע, כל זאת בנוסף לערוצי עידן פלוס בחינם. החסרונות: אין עדיין סדרות טלוויזיה והשירות ניתן בטלוויזיות של סמסונג בלבד
- כחלון: "סוף ל-3,600 שקל בשנה לכבלים וללוויין"
- פרטנר תהיה חברת הטלוויזיה השלישית?
- סלקום תציע שידורי טלוויזיה בחצי מחיר וטריפל
האפליקציה, smarTVod, תעבוד על כל דגמי הטלוויזיה מסדרה D 2011 ומסדרה E 2012, כולל אלה שנקנו עד לפני שנה (באמצעות עדכון תוכנה), ללא צורך בקופסת ממיר. השירות ייקלט גם בנגני בלו ריי ובצגי מחשב תומכים. בנוסף, הטלוויזיות של סמסונג יגיעו עם אפשרות מובנית לקליטת עידן פלוס (חינם) וכן עם מקליט דיגיטלי.
השירות יינתן בתשלום חודשי: 29.99 שקל לכל התכנים ללא התחייבות. כמו כן, ניתן לקנות סרטים באיכות HD ב-17.99 ל-48 שעות וכן סרטי תלת ממד ב-22.99 שקל ל-48 שעות. רוחב הפס הנדרש עבור ה-VOD מ-5 מגה ומעלה, 10 מגה לסרטי תלת מימד ולא, לא ישודרו פרסומות.
נראה כי בזמן שב-yes וב-HOT מתכוננים ליום בו יחוייבו להציע לצופים חבילה צרה ובזמן שבאורנג' ובסלקום מחכים לסיוע של משרד התקשורת בפתיחת שוק הטלוויזיה המורכב לתחרות, באמצעות הוזלת עלויות תשתית האינטרנט, באה סמסונג ומציעה את השירות לפניהן.
יחד עם זאת, מדובר בשירות שעדיין לא מתחרה בספקיות התוכן הוותיקות מבחינת עושר התכנים וכן הוא מחייב קניית טלוויזיות מסוימות מאוד של סמסונג, כך שמלכתחילה שלו הקהל שלו עשוי להיות מוגבל. כמו כן, לא ברור איזו רגולציה תופעל על המיזם.
"בדרך לעידן שמייתר את הקופסא"
"זה המחיר הכי נמוך בחודש לטלוויזיה רב ערוצית בישראל", אמר ל-ynet ברק פלצ'י, מנהל השיווק של סמסונג ישראל.
"אנחנו בדרך לעידן שמייתר את הקופסא. הצרכן הישראלי רוצה לקלוט את הטלוויזיה לקיר לחבר לחשמל ולצרוך תוכן. שירות ה-VOD של סמסונג הוא שירות מובנה בתוך הטלוויזיה של סמסונג, עם אלפי תכנים, כמעט כולם בפול HD ורבים מהם בתלת מימד ובאיכות תמונה של עד 1080p"
התשלום לחברה ייעשה דרך האפליקציה, של Vonetize הישראלית, בהזנת פרטי כרטיס אשראי. לטענת Vonetize זאת הפעם הראשונה בעולם שניתן לסלוק כרטיס אשראי בצורה מאובטחת דרך הטלוויזיה. נקודת התורפה של האפליקציה לעומת הכבלים והלוויין היא תכנים.
שת"פ עם דיסני ובקרוב גם עם רשת
"יצרנו שת"פ עם דיסני, אנחנו בשלבים סופיים של שיתוף פעולה עם רשת ועוד מספר אולפנים שאנו במו"מ מאוד מתקדם איתם", מסביר פלצ'י. "יהיו כ-2,000 כותרים, שהמטרה שלנו עד סוף השנה לראות עלייה של פי 2 במספר התכנים".
קיבלתם את אישור משרד התקשורת?
"השירות עומד בכל התנאים והרגולציות כי זו אפליקציה אינטרנטית. כולם רוצים שלציבור בישראל תהיה מקסימום יכולת לצרוך תכנים".
תשדרו סדרות חדשות?
"כרגע אין סדרות בכלל. יהיו כשנחבור לרשת. אנחנו נמצאים במו"מ עם עוד אולפנים והשאיפה שלנו היא להגיע למקסימום תכנים".
תעשו שת"פ עם אורנג', הרי יש קשר בין החברות?
"לא כרגע, אולי בעתיד. מדובר על תוכן שיושב על טלוויזיה שלנו".
לכמה בתים אתם מתכננים להגיע?
"לכמה שיותר".