שתף קטע נבחר

הרשתות: "אסם זו החברה הבאה שתעלה מחירים"

הקמעונאים טוענים שאסם-נסטלה היא הבאה בתור להעלות מחירים אחרי יוניליוור, שמתחרה בה בלא מעט קטגוריות, אך עם זאת, החברה עדיין לא הגישה מחירונים חדשים לרשתות. "באסם בודקים כרגע את התגובות לעליית המחירים של יוניליוור". אסם: "אם וכאשר - נוציא הודעה מסודרת לציבור ולרשתות"

הבמבה מתייקרת? אחרי יוניליוור, חברת אסם היא חברת המזון הבאה שתודיע על העלאת מחירים, כך לפי גורמים ברשתות השיווק. נראה שבימים האחרונים, בעקבות הודעת יוניליוור על שתעלה מחירי מאות מוצרים ב-10 באוקטובר, באסם בודקים את השטח לעליית מחירי מוצרי החברה וחברות הבת שלה אחרי החגים. "באסם מחכים לרגע המתאים, וכבר ערכו איתנו על כך שיחות לא רשמיות", אומרים גורמים בענף.

 

 

אחד הקמעונאים הגדולים אמר ל-ynet: "באסם מתכוונים להודיע בקרוב על העלאת מחירים, הם מדברים על כך כל הזמן, רק שהם מחכים לראות מה תהיה תגובת הציבור ליוניליוור, עד כמה יוניליוור תיפגע מההודעה שלה. לדעתי זו טעות לחכות, כי אחר כך, כל הזעם יצא עליהם ואת יוניליוור ישכחו".

 

קמעונאי אחר אמר ל-ynet: "אסם זו החברה הראשונה שתעלה מחירים. הם מתכננים התייקרות של עד 7%, ככל הנראה בנובמבר-דצמבר. יוניליוור חוטפים את האש עכשיו, אבל זו אש קטנה, הציבור עדיין לא הוכיח שהוא כועס על יוניליוור כך שאולי באסם חושבים שהצעד לא נורא כל כך".

 

ברשת גדולה אמרו ל-ynet: "לא קיבלנו שום מסמך רשמי מאסם, אבל כולם מדברים על כך שאסם תהיה ראשונה". ברשת נוספת אמרו ל-ynet כי לא ידוע להם שום דבר ודאי על הצעדים שאסם מתכננת. בבורסת ההימורים, מי תהיה החברה הבאה שתעלה מחירים, נזרקו גם שמות כמו שטראוס ותנובה, אך אלה נכוו מאוד מהמחאה ולכן בינתיים, נראה שהן מחכות.

 

אם יוניליוור תעלה מחירים אסם תתקשה לעמוד מנגד

אסם, אחת מ-5 חברות המזון הגדולות בישראל, משווקת מוצרים כפסטה, במבה, תבשילים בשקית, אינסטנט פונדינג, מנה חמה, שקדי מרק, אבקות מרק, קרקרים, רטבים, עוגת הבית, ערגליות, לחמית, פתיתים, סירופ ויטמינצ'יק וחטיפים כביסלי, בייגלה ובמבה.

 

אסם היא חברת בת של נסטלה ולכן בין מוצריה גם גלידות נסטלה, נסקפה, טייסטרס צ'ויס ודגני הבוקר של נסטלה. גם מוצרים שלא בהכרח מזוהים עם אסם, שייכים לחברה, בין היתר: סלטי צבר, מוצרי טבעול, מאפי בונז'ור, בית השיטה, מטרנה ומותגי המזון לבע"ח של פורינה.

 

אסם היא מתחרה ישירה של יוניליוור בדגני בוקר, חטיפים, קרקרים, אבקות מרק, בייגלה, פתי בר וגלידות, בין היתר. אם יוניליוור תצליח להביא את הרשתות להסכים לייקר את רוב מוצריה ב-3%-15%, יתכן שאסם לא תוכל לעמוד מנגד.

 

העילות לעליות המחירים המתוכננות, לפי יצרניות ויבואניות המזון, הן עליות במחירי חומרי הגלם ותשומות הייצור, אך יש לזכור כי אסם היא גם חברת המזון הרווחית ביותר מבין חברות המזון הגדולות שנסחרות בבורסה בת"א. במחצית הראשונה של 2012, אסם דיווחה על רווח נקי של 180.3 מיליון שקל, עלייה של 5.1% לעומת המחצית המקבילה ב-2011. הרווח התפעולי של אסם גדל ב-2.3% ועמד על 249.9 מיליון שקל. ועם זאת חלה שחיקה ברווחיות התפעולית לעומת המחצית המקבילה ב-2011: 12.3%, לעומת 12.4%.

 

לאחרונה אמר מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, כי ידוע לו שמספר חברות מזון מתכוונות להעלות מחירים אחרי החג, אך לא נקב בשמות. לשאלה אם יאשר עליית מחירים השיב: "כל מקרה ייבחן לגופו" והדגיש כי הרשת תעשה כמיטב יכולתה למנוע עליות מחירים. 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
במבה. אסם היא חברת המזון הרווחית ביותר מבין החברות הנסחרות בבורסה
הדמייה: סטודיו אסם
דגני בוקר של נסטלה
צילום: סטודיו אסם
צילום: סטודיו אסם
שניצל טבעול
צילום: סטודיו אסם
סלטי צבר
מומלצים