שתף קטע נבחר

ההתייקרויות נמשכות: שוקולד סניקרס וקפה גרג

למרות שבבריטניה חטיף מארס עולה 3.6 שקלים לחטיף ובארץ כמעט פי 2, יבואנית השוקולד סידס, מבקשת לייקר את החטיף בנובמבר וכן את סניקרס, באונטי, טים טאם ולינדט ב-5%-6%. סידס: "הספקים בחו"ל העלו מחירים". גם בקפה גרג יעלו מחירים ב-3%

גם חברת סידס תוספת טרמפ על העלאות המחירים של חברות המזון והצריכה הגדולות: סידס תייקר את חטיף השוקולד סניקרס, השני הנמכר ביותר אחרי פסק זמן, וכן את M&M, מארס, באונטי, טים טאם וכן את הטבלאות והבונבוניירות של לינדט ב-5%-6%. ההתייקרות הזאת במוצרי המזון, מתפשטת גם לרשתות הקפה: גרג קפה תייקר את התפריט שלה בחודשים הקרובים ב-3%. זאת בעוד רשתות הקפה הגדולות האחרות - ארומה ישראל, ארומה ת"א וקפה קפה לא מתכננות בינתיים עליית מחירים.

 

 

במתחרה העיקרית של סידס בשוקולד, ליימן שליסל, שמייבאת את חטיפי פררו, מסרו ל-ynet שכרגע אין עדכון מחירים, אך אם יהיה "נעדכן". בחברה ניסו לייקר את מוצרי פררו ב-5% במאי, אך הקמעונאים סירבו. כעת, האווירה בשוק השתנתה,כיוון שחברות מזון רבות מבקשות לייקר מוצריהן. ובכל זאת, לא בטוח שכל עליית מחירים תאושר. קמעונאי אחד אמר ל-ynet: "לא קיבלנו מחירון חדש מסידס. אבל זה לא מוצר בסיס. על חטיפי שוקולד אפשר ואולי אף רצוי לוותר". קמעונאי נוסף אמר: "לא אאשר להם להעלות מחירים. זה ספק קטן".

 

מחירי חטיפי השוקולד גבוהים יותר בישראל לעומת בריטניה

מחירי סידס בארץ מלכתחילה גבוהים. טבלאות השוקולד והבונבוניירות של לינדט יקרות מטבלאות שוקולד אחרות שנמכרות בארץ, כיוון שהמותג נחשב לאיכותי יותר. מחירי הטבלאות למשל, נעים בארץ בין 15 ל-25 שקלים. באיטליה ובריטניה הן זולות יותר: אפשר למצוא טבלת שוקולד לינדט גם ב-11-10 שקלים.

 

בבריטניה, מצאנו חטיף מארס ב-3.6 שקלים לחטיף ובארץ מירו גבוה כמעט פי 2, חטיף סניקרס עולה בבריטניה 6 שקלים לאריזה של 4 חטיפים ואילו בארץ מוכרים במחיר זה חטיף אחד, אם כי לעיתים יוצא היבואן במבצעים של 3 ב-10 שקל - עדיי מחיר גבוה יותר לעומת חו"ל.

 

עליית המחירים הזאת מגיעה אחרי הכרזות של מנעמים שתייקר וופלים ב-7%, אחווה שתייקר חלבה, טחינה ומוצרי מאפה בשיעור דומה, דורסל שתייקר סלולות ב-10%, יפאורה שתייקר משקאות אר סי קולה, תפוזינה, ספרינג, קריסטל, שוופס ומיץ פז ב-5%, קוקה קולה שתייקר מוצריה ב-5.7%, ויטה פרי גליל שתעלה מחירי שימורים וירקות קפואים בכ-6%, אסם שתעה מחירי חטיפים ומוצרים נוספים בכ-5% ויוניליוור שתייקר מאות מוצרים כמרקי תלמה, קנור, מיונז דגני בוקר ומוצרי דאב ופינוק  ב-4%.

   

מסידס נמסר בתגובה: עליית מחירי המוצרים המיובאים על ידי סידס, בינהם מרס, סניקרס, לינדט, נעשית בשיעור ממוצע של 5% ונובעת מעליית מחיר המוצרים על ידי הספקים השונים בחו"ל. כמו גם עלייה במחיר התשומות וההובלה לישראל. מדובר בשיעור ממוצע של עלייה במחיר לקמעונאים בעוד קביעת המחיר לצרכן היא באחריות בלבדית של הרשתות, כל אחת בנפרד". 

 

מקפה גרג נמסר בתגובה: "במהלך החודשים האחרונים ספגו רשתות המזון והקפה. את עליית המחירים והמיסים הגבוהים בשיעור של כ- 10%.

 

"העלייה כללה התייקרויות של מוצרי מזון בסיסיים כגון: קמח, משקאות, החלב והגבינות לרבות עלייה בשיעור המע"מ ושכר המינימום. בעקבות ההתייקרויות רשת קפה גרג בוחנת את סוגיית שינוי המחירים ברשת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
סניקרס. "לא חובה לקנות חטיפי שוקולד"
צילום: אסף לוי
קפה גרג. רשתות הקפה האחרות לא מעלות מחירים
צילום: אסף לוי
מומלצים