סיכום שנה בעולם: מעל מיליארד תיירים ב-2012
אסונות טבע, משבר כלכלי ומלחמות לא עוצרים את התיירים: בסוף השבוע נחתה בספרד התיירת המיליארד. 51% מהתיירים נוסעים לאירופה, 33% לאסיה והפסיפיק, 16% לארה"ב
לא מפסיקים לטייל: למרות המשברים הכלכליים בעולם, אסונות טבע וגם מלחמות, שנת 2012 מסתיימת עם מעל מיליארד תיירים, כאלה שחצו גבול בין מדינה אחת לאחרת (גידול של כשני אחוזים בהשוואה לשנת 2011) ועוד כששה מיליארד תיירים שיצאו לחופשה בארצותיהם.
עוד על תיירים בערוץ התיירות:
- טוריסט אינפורמיישן: מיהו התייר שמגיע לישראל?
- התיירים הצרפתים הכי פחות מרוצים מישראל
- 2011: כ-22 מיליון לינות תיירים במלונות בישראל
התיירת המיליארד, גב' דייל שפרד-פלויד, היא אנגליה שהגיעה בסוף השבוע האחרון לחופשה בת 3 ימים בספרד.
נתונים שפירסם בסוף השבוע ארגון התיירות העולמי, המסונף לאו"מ מלמדים כי התיירות העולמית תורמת כ-9% לתוצר הלאומי הגלמי בעולם, הן באופן ישיר והן באופן עקיף והיא מהווה כששה אחוזים מכלל המסחר בעולם ומספקת עבודה לכ-12% מכח העבודה בעולם (ישיר ועקיף).
מהנתונים עולה כי 53% מהתיירים מגיעים מאירופה, 22% מאסיה והפסיפיק, 17% מאמריקה, 4% מהמזרח התיכון ושלושה אחוזים מאפריקה.
איפה מטיילים הכי הרבה?
לאן כל התיירים האלה מתנקזים? אירופה, כצפוי, זוכה ל-51 אחוזם מהתיירים, אסיה והפסיפיק ל-22%, 16% נוסעים לאמריקה, 6% למזרח התיכון ו-5% לאפריקה. השאר לכל מיני מקומות אחרים. הארצות המתויירות ביותר על פי נתוני הארגון הן צרפת, ארה"ב, סין (כולל הונג קונג), ספרד ואיטליה.
נתון נוסף מלמד כי 51% מכלל התנועה היא של יוצאים לנופש או טיולים, 27% נוסעים לביקורי משפחות או חברים וגם לנסיעות למטרות בריאות, 15% נוסעים לנסיעות עסקים והשאר מכל מיני סיבות אחרות.
לפני חודש וחצי השיק ארגון התיירות העולמי קמפיין תחת הכותרת: "מיליארד תיירים, מיליארד הזדמנויות", שבו קרא לציבור התיירים להצביע על נושאים חשובים בתיירות העולמית ובהם לכבד את התרבות של המדינה שבה הם מבקרים, לשמר את מסורת המדינה או לרכוש מוצרים מקומיים ובכך לתרום לכלכלה של מדינת היעד.
בסוף השבוע חשף מזכ"ל ארגון התיירות העולמי, טאלב ריפאי, כי רוב התיירים שהשתתפו בהצבעה בחרו ב'רכישת מוצרים מקומיים' כנושא החשוב ביותר במהלך החופשה ובכלל זה קניות של מזכרות, אוכל מקומי, מוצרים מקומי ועוד.
ומה הכי חשוב לכם במהלך חופשה? טקבקו לנו!