טוריסט אינפורמיישן: מיהו התייר שמגיע לישראל?
סקר תיירות נכנסת לשנת 2011 מצביע על אופיים של התיירים שבאים לארץ: לרוב נוצרים בגילי 44-25, בעלי הכנסה ממוצעת ומוציאים כ-1,500 דולר בשהייה שלהם. ומה הכי גורם להם לבוא?
סקר תיירות נכנסת לשנת 2011 שפורסם השבוע מגלה נתונים חדשים אודות מאפייני התייר המבקר בישראל. הסקר בוצע על ידי משרד התיירות בקרב כ-25 אלף משפחות (מייצג כ-42 אלף איש) ומהווה מדגם מייצג של אוכלוסייה הנבדקת.
עוד על תיירים:
- יש גם תיירים טובים: הצד השני של הישראלים
- הקוסם, מיסז'ניקוב: מאיפה יביא עוד מיליון תיירים?
- רשימה שחורה בבתי מלון? "צריך לטפל בנבלות"
מטרת הביקור: נמצא כי חלה עלייה של 10% במספר התיירים שהגיעו לישראל למטרת תיור וטיול לעומת שנת 2010. כמו כן השהות הממוצעת עבור תייר בישראל (אצל תיירים ששהו בארץ עד 30 יום) עמדה על 8.2 לילות, נתון המהווה עלייה קלה לעומת השנה שעברה. נמצא כי מרבית התיירים המבקרים בישראל מתגוררים בבתי מלון או בכפרי נופש (71%), ומרכיב זה מהווה את ההוצאה המרכזית עבורם בעת ביקורם.
התפלגות הכנסה והוצאה ממוצעת לתייר: 68% מן התיירים המגיעים לישראל הם בעלי רמת הכנסה ממוצעת. 31% דיווחו על הכנסה מעל לממוצע ו-1% דיווחו על הכנסה נמוכה מן הממוצע. כמו כן ההוצאה הממוצעת לתייר (שהגיע ארצה לביקור של 30 יום או פחות), בשנת 2011 עמדה על 1,497 דולר. ההוצאה הממוצעת לתייר שהגיע ליום אחד בלבד עמדה על 142 דולר. תייר שהגיע בשיוט הוציא 230 דולר ביום. ההוצאה לתייר בטיול מאורגן עמדה על 1,725 דולר, לתייר בחבילת תיור - 1,539 דולר ולתייר עצמאי - 1,257 דולר.
המלצות ומקור המידע: בתשובה לשאלה מה הגורם המשפיע ביותר על קבלת ההחלטה להגיע לישראל, ציינו 49% את המשפחה והחברים ו-20% את סוכן הנסיעות. 39% מהנשאלים ציינו את סוכן הנסיעות כמקור המידע העיקרי אודות ישראל ו-27% ציינו את האינטרנט.
מרבית המטיילים שמגיעים לארץ בגילי 44-25
ביקורים חוזרים: עבור 61% מהתיירים בשנת 2011 היה זה ביקורם הראשון בישראל, לעומת 39% שציינו כי ביקרו בארץ יותר מפעם אחת. מרבית התיירים החוזרים הם יהודים (82%) ומגיעים לבקר חברים ומשפחה (80%). רוב התיירים מניגריה (95%) דיווחו כי זהו ביקורם הראשון. כך גם התיירים מפולין (92%), פורטוגל (91%) ויפן (88%).
התפלגות גיל: מרבית המטיילים שמגיעים הינם בגילי 44-25 (41%). מבקרים בגילים צעירים יותר מהווים 12% בלבד. שיעור התיירים המבוגרים (55 ומעלה) מהווה 22% ובולט בעיקר בקרב תיירים המגיעים מפורטוגל ואוסטריה או מי שמגיעים למטרות צליינות.
שר התיירות סטס מיסז'ניקוב: "נתונים אלה מחזקים את ההנחה הבסיסית של הקמפיין החדש 'כל אחד מביא אחד', לפיה חברים ומשפחה מהווים את הגורם המשמעותי והעיקרי בקבלת ההחלטה אם לבקר בישראל. כל אחד יכול להשתתף במאמץ להביא עוד תיירים לארץ ובכך לתרום לכלכלה, ליצירת תעסוקה, ולתדמית ישראל בעולם".