בואינג מקפיאה את אספקת ה"דרימליינר" בעולם
אחרי שורה של תקלות במטוס החלומות של בואינג, הקפיאה יצרנית המטוסים את אספקת הבואינג 787 החדיש שלה. מבחינת החברה מדובר בפגיעה במוניטין כמו גם באסון כלכלי
בואינג הודיעה בסוף השבוע כי היא מקפיאה את אספקת כל מטוסי הדרימליינר, זאת אחרי שורה של תקלות שנרשמו בזמן האחרון, ושאף הובילו להשבתת כמחצית מהמטוסים שכבר נמסרו.
הדרימליינר מתוכנן כבר שנים רבות ובשל בעיות ייצור, אספקתו עוכבה במעל לשנתיים - עיכוב שהביא לזינוק בהוצאות החברה. לפני כשנה החלה החברה לספק את ראשוני המטוסים, מה שגרם להתלהבות ולהזמנות רבות.
עוד על הדרימליינר בערוץ התיירות:
- מטוס החלומות של בואינג בדרך לאל על?
- טיסה מסחרית ראשונה: ה"דרימליינר" פורש כנפיים
- החלום כבר פה: הדרימליינר נחת לראשונה בישראל
הסלון האווירי בנסיכויות המפרץ הניב מאות הזמנות. התור לקבלת המטוס התארך, ומי שהזמינו לפני מספר חודשים קיבל תאריך אספקה לעוד עשור.
העיכוב במסירות גרם לכך שחברות תעופה שרצו להתרחב "נתקעו" בלי יכולת להוסיף טיסות.
יונייטד איירליינס, למשל, שמקיימת שתי טיסות יומיות לישראל במטוסי בואינג ,777 רוצה מזה תקופה להוסיף טיסה יומית, אך אין לה מטוס פנוי. החברה קיוותה כי אספקה סדירה של מטוסי בואינג 787 (דרימליינר,( תאפשר לה לשחרר מטוסי בואינג 777 לקווים הארוכים - ובכך להוסיף טיסות ליעדים שבהם זה כדאי.
גם ארקיע הזמינה את המטוס (שני מטוסים בהזמנה ועוד שניים באופציה,( ואמורה לקבל את הראשון ב־2015 והשני ב־.2016 קבלת המטוסים תאפשר לה לפתח קווים ארוכים, אך איחור במסירה יעכב את התפתחותה.
מבחינת בואינג, הפסקת האספקה היא לא רק פגיעה במוניטין של החברה אלא גם אסון כלכלי. על פי אנליסטים, אחרי ההוצאות הגדולות שרשמה החברה סביב פיתוח המטוס החדשני וייצורו, עליה למכור כ־1,100 מטוסים כאלו כדי להגיע לאיזון.