הקאמבק של לוצ'י בקרייזי ליין: בלי מידות 34-36
אחרי שכמעט כל 34 חנויות רשת לוצ'י נסגרו, הבעלים פתחו ב-17 חנויות קרייזי ליין, מתחמי לוצ'י כחנות בתוך חנות. לאכזבת כמה מהלקוחות ולשמחתן של אחרות, המידות של לוצ'י השתנו ל-46-38. ומה קרה לחברות במועדון ולזיכויים?
רשת האופנה שנסגרה חזרה לחיים, במידות גדולות יותר: אחרי סגירת רוב חנויות לוצ'י, המותג לא נעלם, אלא החל להימכר בחנויות קרייזי ליין והמידות שלו השתנו. מאז השבוע שעבר, נפתחו 17 מתחמי "חנות בתוך חנות", של לוצ'י בחנויות רשת קרייזי ליין, במטרה שבחודש הקרוב ייפתחו 20 מתחמים כאלה.
- "כל רשתות האופנה בארץ ימכרו דרך האינטרנט"
- מה קורה לנקודות כשפג תוקף כרטיס המועדון?
- רשת בנטון עוזבת את ישראל
"למרות שלא יכולנו לתפעל יותר את רשת לוצ'י, היה לנו קשה לוותר על מותג שגלגל 60 מיליון שקל בשנה", אמרה ל-ynet מבעלות "קרייזי ליין" וסמנכ"ל השיווק של הרשת, עופרה שביט-לוין. "בזכות לוצ'י, אנחנו צופים 25% גידול במכירות הרשתיות של קרייזי ליין בטווח של 3 עונות.
"זה בדיוק כמו שקסטרו איחדו את חנויות הנשים והגברים ופוקס איחדו את חנויות הנשים, הגברים והילדים. בגלל התחרות, וכן בגלל קניבליזציה פנים ארגונית שהולכת וגדלה ושכר הדירה בקניונים, יש מגמה לאחד מותגים שלא אנחנו התחלנו, אך הצטרפנו אליה".
הקולקציה של לוצ'י התכווצה בשני שליש
המותג יימכר בשלב הראשון ב-20 מתוך 70 חנויות רשת אופנת "קרייזי ליין" בפינות ממותגות ומבודלות משאר החנות. תמונות קטלוג הקיץ של "לוצ'י" הוטמעו בתוך קטלוג "קרייזי ליין" תחת הכותרת "קרייזי ליין מארחת את לוצ'י". שני המותגים נמצאים בבעלות משפחת לוין.
לפי שביט-לוין, בחנויות קרייזי ליין תוצג קולקציית לוצ'י מצומצמת: שליש מהקולקצייה בחנויות המותג שנסגרו, אך היא תכלול בגדים ואקססוריז. "בסופו של דבר, אנחנו מקווים שבכל החנויות יהיה אזור ללוצ'י", אמרה, "אך בשלב הראשוני אנחנו פותחים 20 חנויות בתוך חנויות, כדי שהשינוי יהיה הדרגתי. בחלק מהחנויות יש גם מגבלה של גודל, בחרנו בינתיים בחנויות גדולות בעיקר, 120 מ"ר עד 250 מ"ר. יש חנויות קטנות שצמצמנו בהן את המגוון של קרייזי ליין כדי להכניס את לוצ'י. עם זאת, במקביל קרייזי ליין הולכת לקראת מהלך של הרחבת חנויות".
חנות בתוך חנות של לוצ'י נפתחו או יפתחו בין היתר, בקניון מלחה בי-ם, בקניון עזריאלי, בקניון רחובות, בקניון הגדול בפ"ת, בקיריון, בביג ב"ש, באילת במול הים, בגרנד קניון חיפה, בקניון חיפה, בקיריון, בקניון בת ים, בעיר ימים ובעמק סנטר בעפולה.
מה קרה למידות?
הפתיחה המחודשת זו בשורה טובה ללקוחות הנאמנות של הרשת, שהחזיקה במועדון בן 60 אלף חברות, אך בשורה פחות טובה לאלו מהן שניחנו במידות 36 ו-34. עבורן המותג לוצ'י אכן נעלם. בעמוד הפייסבוק של המותג לקוחות מתלוננות שהמידה הקטנה ביותר במותג היא מעתה 38.
בהודעה ששלחו מטעם הרשת לעיתונות נכתב כי "הרוח המאפיינת את המותג - פריטים ליום ולערב במראה אופנתי-טרנדי ובסילואטות קרובות לגוף יישמר וכך גם קו השמלות של המותג, אך טווח המידות משתנה, והוא יהיה מעתה 38-46".
ברשת לוצ'י, המידה הקטנה ביותר היתה לרוב 36, כשבקולקציית "יאנג" ובדגמים מסוימים, נמכרו גם פריטים במידה 34. המידה הגדולה ביותר ברשת היתה 42.
הסיבה לביטול המידות הקטנות, והרחבת המידות הגדולות לעד 46, היא לפי לוצ'י - "דרישה הולכת וגוברת מצד לקוחות "קרייזי ליין" להוסיף את המידה 38" ובד בבד, התאמת המותג לוצ'י ללקוחות היותר בוגרות של המותג קרייזי ליין.
שביט-לוין אמרה ל-ynet: "צפינו את התלונות, אבל לצערי הרב מאוד, אי אפשר לזכות בכולם. ויתרנו על המידה 36, לטובת המגוון, כי המקום שיש לנו מצומצם".
מה לגבי הזיכויים ולחברוּת במועדון?
האינטרגרציה של לוצ'י עם קרייזי ליין כוללת גם את הזיכויים והחברוּת במועדון. לקוחות ששמרו זיכויים וכרטיסי מתנה ללוצ'י, יכולות לממש אותם בכל חנויות קרייזי ליין. חברות המועדון של לוצ'י הועברו למועדון הלקוחות של קרייזי ליין. חברת מועדון ותיקה, שלא ידעה בכלל שהחברות שלה הועברה לקרייזי ליין, קיבלה אתמול הודעות SMS: "בואי לפגוש את לוצ'י החדשה בחנות קרייזי ליין בקניון ולהנות מ-25% הנחה".
"כל הלקוחות שהיו לקוחות מועדון לוצ'י טופ ומועדון לוצ'י הרגיל, ב-50 שקל לשנה, קיבלו חברות חינם של שנה במועדון VIP של קרייזי ליין", מסבירה שביט-לוין. "תיקשרנו את זה גם בדיוורים, גם בחנויות וגם בהודעות ללקוחות נאמנות שמופיעות בקופות כלקוחות VIP. לרגל פתיחת הרשת יצאנו בהטבות בלעדיות להשקה. המטרה שלנו היא ליצור טריטוריה רק של לוצ'י בחנות קרייזי ליין, כדי לתת ללקוחות תחושה שהן באותה פינה חמה.