נביעות תחליף בקבוקי תכלת לבקבוקים חסרי צבע
החברה עוברת מבקבוקים כחולים שקופים למחצה לבקבוקים שקופים חסרי צבע, כדי לייעל את המיחזור שלהם. נביעות: "זה צעד למען איכות הסביבה"
כבר באוגוסט 2012, נביעות עברה לפלסטיק חסר צבע בכל בקבוקי המים בטעמים שלה, בבקבוקי חצי ליטר וליטר וחצי. כעת, כאמור החברה משלימה את מהלך המעבר לבקבוקים שקופים חסרי צבע, בכל מוצרי החברה.
ממחיזור של בקבוקי פלסטיק המשמשים בתעשיית המים המינרליים (PET), ניתן לקבל תמורה גבוהה בעשרות אחוזים על בקבוקים חסרי צבע, לעומת בקבוקים כחולים. הרווח על בקבוקים שקופים לגמרי גבוה הרבה יותר, משום שמפתיתי פלסטיק שקוף אפשר לייצר מוצרים במגוון צבעים, בניגוד לפלסטיק הכחלחל, ממנו אפשר לייצר רק מוצרים בצבע אחד. בין היתר אפשר לייצר מפלסטיק שקוף איכותי סלסלות לפירות. עוד מוצרים שמייצרים ממנו: סיבי טקסטיל וחומרי מילוי.
יש כבר בקבוקים חסרי צבע בשוק
לפי נביעות, מהלך המיתוג יכלול מראה חדש, משקל בקבוק קל יותר ואזור אחיזה משופר. בארץ רוב החברות משתמשות בפלסטיק תכול, כדי לשוות למים מראה מפתה יותר. יש מותגים נוספים, כמו מותג המים אקווה נובה, שכבר מוכרים מוצרים בבקבוקים שקופים חסרי צבע.
החברה, ששייכת לחברה המרכזית למשקאות, קמה ב-1989 וב-2011, עברה להפיק מים מאקוות ההר בגליל העליון, באמצעות קידוח. המתחרות שלה בשוק המים הן עין גדי ומי עדן (שתשווק בארץ גם מתקני מים מסוננים ומתחרה בנביעות גם בתחום הכדים) וכן מותגים כסאן בנדטו, Vitel, אקווה נובה, מותגים פרטיים של רשתות השיווק ואוויאן. בתחום המים המסוננים מתחרות בה תמי 4 ואלקטרה, בין היתר.
מנביעות נמסר כי "החברה אף הפחיתה בשנים האחרונות את משקל הבקבוקים ובכך הקטינה בצורה משמעותית את כמות חומרי הגלם אשר משמשים ליצירתם. משמעות המהלך היא הפחתת צריכה של 240 טון PET עד שנת 2012, ומ-2013 והלאה 640 טון PET בשנה. הפחתת המשקל והשימוש בחומר גלם, באה לידי ביטוי גם בשאר חומרי האריזות".