מותג חיתולים חדש: יותר טבעי ויותר יקר
המותג השבדי NATY לא מכיל כלור והמעטפת שלו עשוייה מעמילן תירס, אך חומר המילוי של החיתול סינתטי. המחיר לחיתול גבוה ב-25% מממוצע מחירי המותגים היקרים בשוק וגבוה פי 3 ממותגים כמו טיטולים פרימיום ובייביסיטר. היבואן: "המחיר הוא לא הדבר היחיד שהורים מעוניינים בו"
מותג חדש של חיתולים בשוק הישראלי: חברת נייצ'ר קר החלה לייבא לארץ את נייטי (NATY) מותג חיתולים שבדי העשוי 70% חומרים טבעיים. המעטפת שלו עשויה מעמילן תירס מתכלה ולא נעשה שימוש בכלור בבטנה הפנימית שלו. המותג נכנס לרשתות לפני כ-3 שבועות ונמכר כרגע ברשתות עדן טבע מרקט וניצת הדובדבן. בבתי טבע ובבתי מרקחת פרטיים שבחלקם הוא נמכר כבר כחצי שנה.
שוק החיתולים בישראל מגלגל כ-656 מיליון שקל בשנה. להאגיס 50% נתח שוק, לפמפרס 17% נתח שוק. ובחיתולי נייטי מקווים להגיע ל-5% נתח שוק, תוך 3 שנים.
"כיוון שבחיתולים שלנו יש פונקציה שלא פוגעת בבריאות של התינוק, הורים יהיו מוכנים להוציא קצת יותר", אמר ל-ynet שגיא סברייגו, מנכ"ל חברת נייצ'ר קר יבואנית בלעדית של חיתולי נייטי בישראל.
"ראינו שאם נלך על מוצר שעשוי מחומרים טבעיים ושהתפעול שלו מושלם, נוכל לספק גם נוחות להורה וגם נוחות לתינוק. הוא מספק הגנה גבוהה נגד חיידקים שגורמים לתפרחות חיתולים משום שהוא לא שומר לחות. חיתול רגיל בעצם משמש רק כאביזר איטום, לעומת זאת, החיתול שלנו מאוורר. זה לא עוד חיתול זו קטגוריה נפרדת. זה מוצר היגיינה שלא פוגע בעור של תינוקות רגישים".
לא מתחרה בזירת המחיר
החיתול לא מתחרה בזירת המחיר: הוא נמכר ב-49.90-52.90 שקל לאריזות של 36, 32, 30 ו-28 יחידות במידות 3, 4, 4+ ו-5 ; או ב-33.90 שקל למידה 1 (26 יחידות במארז) או 44.90 שקל למידה 2 (34 יחידות במארז).
המחיר של חיתולי נייטי נראה נמוך משום שהאריזות שלו קטנות. למעשה, החיתולים האלה יקרים ב-25% מהמותגים היקרים בשוק ויקרים פי 2 וכמעט פי 3 ממחיר חיתול בודד של חלק מהמותגים. למשל, חיתולים במידה 2 של ניטי עולים 1.3 שקל לחיתול. לעומת זאת, טיטולים פרימיום שלב 2 נמכרים ביינות ביתן ב-55 אג' לחיתול (72 יחידות במארז) ורמי לוי מוכר חיתולי בייביסיטר שלב 2 באותו מחיר בדיוק: 55 אג' לחיתול (72 חיתולים במארז) וטיטולים פרימיום ב-34.5 שקלים לאריזה -48.1 אגורות לחיתול (72 חיתולים בחבילה). לרוב, החיתול לא יימכר במבצעים.
"הורים מוציאים כסף על נוחות - למה לא על התינוק?
"אמנם המוצר עולה 25% יותר אך הוא ממלא פונקציה ששומרת על בריאות התינוק, לא רק על הנוחיות של ההורים", אמר סברייגו, "כשאמא קונה סנדלים לבת שלה, והם לא נוחים, אז היא קונה לה מותג יקר יותר. כשהילד רוצה נעל ממותגת, כמו כל החברים, אין לה בעיה להוציא 80 שקל יותר. אז למה לא לנהוג באופן דומה עם התינוקת המסכנה שבוכה, כל ההבדל בין מחירי החיתולים למחירי החיתולים שלנו עומד על 50 שקל בחודש. זה המחיר של הקפה והמאפה הנוסף שהורים מזמינים בשבוע".
אתם מפרסמים שהמצר עשוי מ-70% חומרים טבעיים. מה זה ה-30%?
"המילוי של החיתול הוא עדיין מתוצרי תעשיית הפלסטיק. אין לזה פיתרון עדיין. יש עוד כמה רכיבים קטנים בחיתול שאינם טבעיים, אבל רוב החיתול טבעי ופשוט: אין לנו אין לנו דמויות של פופאי ואוליב ששילמנו עליהם לדיסני".
אם רק התירס מתכלה אז לא ניתן לומר שהחיתול מתכלה?
"נכון. לקומפוסט זה לא מתאים. כי יש חלק לא מתכלה, אבל עדיף ש-70% יתכלה מאשר שכל החיתול לא יתכלה".
מותג ללא תחרות - בנישה שלו
אין לנייטי מתחרים רבים בשוק. האגיס הוציאו ב-2011 חיתולים עם כותנה אורגנית, אך אלה כשלו אחרי שהיתה בהם תקלת ייצור שגרמה להם לדלוף ונראה שהצרכנים לא התחברו לחידוש. כמו כן לא שמו בחברה דגש שיווקי על "חיתולים ירוקים". בשוק נמכרים מספר חיתולים אורגניים.
בשוק נמכר לפחות סוג נוסף אחד של חיתולים שמשווקים כאקולוגיים שנקרא באבו. "תהליך הייצור שלהם ידידותי לסביבה, אך החומרים לא טבעיים" טוענים בנייצ'ר קר. "הוא מעט יותר יקר מהאגיס ופמפרס וזול מעט משלנו 1.40 שקלים לעומת 1.55 שקלים אצלנו".
תימכרו בשופרסל, סופר-פארם וניו פארם?
"אנחנו רוצים להיכנס לשופרסל גרין. אנחנו רוצים גם להיכנס לסופר-פארם ולניו-פארם. אבל זה יותר מסובך יש להם שטח מדף מצומצם".
הם טוענים שהם מפסידים על חיתולים. גם על החיתולים שלכם הם יפסידו, אם ימכרו?
"לא. אבל הם לא ימכרו הרבה מהחיתולים שלנו כי הם מוצר נישה, אז לא בטוח שהם ירצו למכור אותם".