שתף קטע נבחר

אלפי תושבי ר"ג קיבלו חשבון מים שגוי

תושבים מתלוננים שקיבלו חשבונות מים מתאגיד מי רמת-גן כשהמחיר כולל מע"מ כפול וכן נוספה שורה של "יתרה שנה שוטפת" ללא הסבר. זמן ההמתנה לבירור בשירות הלקוחות: 15-7 דקות. התאגיד: "חלה תקלה במערכת הלקוחות יזוכו"

המתנה של 10 דקות בשירות הלקוחות ועוד 10 דקות נוספות לבירור - מדוע חשבון המים האחרון יצא כה מנופח ונוספו לו חיובים לא ברורים - זה מה שעובר על כמה מתושבי ר"ג בימים האחרונים. מסתבר שנפלה טעות מחשב ואלפים מתושבי העיר קיבלו חיובים שגויים - לגובה כמובן.

 

  • שותים לכם את הכסף: איך מוזילים חשבון מים?

  • "תאגידי המים יאולצו להחזיר כסף לצרכנים"

 

תושב ר"ג כתב ל-ynet: "תאגיד מי רמת גן בע"מ שלח רבים מחשבונות המים האחרונים עם טעות שמקורה במחשב. בטעות נוסף לחשבון סעיף שנקרא 'יתרה שנה שוטפת', או 'יתרת חשבון שוטף'. החשבונות הגיעו על סך סכומים מופקעים בחלקם- אלפי שקלים, או סתם הוכפלו - כך שלחלק מהתושבים קשה להבחין בטעות באופן מובהק.

 

"החברה או העירייה לא הוציאו אף הודעה בדבר הטעות. אין אפשרות להשיגם טלפונית, וכדי לברר את העניין צריך לגשת לשם (קומה שלישית ללא מעלית) ולנסות לברר ולבטל את החשבון".

תוספת על "יתרה שנה נוספת" ()
תוספת על "יתרה שנה נוספת"

 

אחרי הוצאת חשבון חדש: התברר ששילמו פי 2

עומרי סיפר ל-ynet: "חשבון המים הדו-חודשי שקיבלנו היה גבוה בצורה חריגה והחלטנו לבדוק. מיד שמנו לב לכמה דברים חשודים: 1. המחיר למ"ק היה שונה מהמחיר המפורסם באתר רשות המים. 2. המחיר למ"ק כולל מע"מ, אבל היה שורה של מע"מ נוספת בחשבון - כלומר כפל חיובים. 3. הייתה שורה "יתרה שנה שוטפת" על סך 350 שקל ללא הסבר. וכל זה בהנחה שהמדידה של הצריכה מדויקת.

 

"התקשרנו למוקד, כמובן שחיכינו כרבע שעה. שהרי אין להם אינטרס לענות מהר. ברגע שהטלפנית העלתה את הפרטים שלנו היא מיד אמרה 'כל התלושים יצאו החודש שגויים', אמרה לי לקרוע את התלוש ולשלם לה בטלפון. אני התעקשתי לקבל תלוש חדש. החשבון העדכני שקיבלנו, היה נמוך מחצי החשבון שקבלנו בדואר. ממש מדהים מה שקורה עם תאגידי המים האלה".

צור קשר? לא קל. אתר מי רמת-גן. אין גם הודעה באתר על התקלה ()
צור קשר? לא קל. אתר מי רמת-גן. אין גם הודעה באתר על התקלה

 

התאגיד: "מתנצלים"

כשהתקשרנו למוקד, ההמתנה אכן היתה ארוכה מדי כ-8-7 דקות. השירות היה אדיב אך סירבו למסור פרטים על התקלה ללא פרטי חשבון. בנוסף, באתר התאגיד מצויין מספר טלפון כמספר של שירות הלקוחות. כשמתקשרים אליו נאמר: זה מפר טלפון לתשלום בלבד. רק מי שמחכה מעט שומע שהוא יכול ללחוץ לתשלום אצל נציג שירות. נראה שטופס הפנייה באתר - לא עבד כשניסינו לשלוח פניה דרכו.

 

מנכ"ל התאגיד צחי זילכא אמר ל-ynet בתגובה: "חלה תקלה במערכת בחיוב התקופתי של 3 באפריל 2013, שבעקבות כך יצאו לכמה אלפים מתוך 70 אלף התושבים חיוב שגוי ביתרת שנה שוטפת. לאחר שליחת החשבונות, התקלה תוקנה. במידה ויש צרכנים ששילמו את החשבונות הנ"ל, אז המערכת באופן אוטומטי תקזז את ההפרש בתלוש הבא.

 

"כרגע יש עומס בשירות הלקוחות. אנו מתגברים את המערכת הטלפונית ותוך יום-יומיים נחזור למהלך תקין. אנחנו מתנצלים ונעשה את המירב כדי לתקן את המצב, זו היתה תקלת מחשב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים