שתף קטע נבחר

גט טקסי השיקה את השירות בניו יורק

חברת אפליקציית המוניות הישראלית תיקרא בעיר G-Car משום שתעבוד עם מוניות היוקרה השחורות בעיר ולא עם המוניות הצהובות. "אנחנו לא מתחרים במוניות הצהובות, אלא באפליקציות אחרות להזמנת מוניות"

אפליקציית גט טקסי (Get Taxi) הושקה היום (ה') בניו יורק: אחרי שגייסה 42 מיליון דולר, שירות הזמנת המונית באפליקציה של החברה הישראלית יחל לפעול במוניות היותר יקרות בניו יורק - המוניות השחורות (livery services), שמחוייבות למחיר קבוע. נציבות המוניות ומכוניות השרד של ניו יורק (TLC) חייבה את החברה לחבור רק למוניות השחורות. השירות של גט טקסי ייקרא בניו יורק G-Car משום שאסור למוניות שחורות בעיר להיקרא טקסי. 

 

 

המחירים לנסיעה במנהטן, במוניות של מרצדס ו-ב.מ.וו, יעלו ללקוחות G-Car בין 13 ל-30 דולר במהלך היום, כשהמחיר הגבוה ייגבה על מעבר בין אזור לאזור. לתעריפים תתווסף בשעות השיא עמלה של 5 דולר. המחיר הזה גבוה ב-10%-30% ממחירי המוניות הצהובות בעיר, אם כי הוא תלוי סיטואציה: במונית צהובה המחיר עשוי להיות גבוה יותר בזמן פקקי תנועה. השירות יפעל בכל חלקי ניו יורק ויגיע גם לנמל התעופה.

לוגו האפליקציה בניו יורק ( ) ( )
לוגו האפליקציה בניו יורק( )

 

"אנחנו לא מתחרים במוניות הצהובות - אלא באפליקציות אחרות"

"המוניות הצהובות זמינות בכל מקום בעיר לכן לא חברנו אליהן, וכך גם חייבה אותנו ה-TLC", אמר ל-ynet נמרוד מאי, סמנכ"ל השיווק העולמי של החברה. "אם הן נמצאות בכל מקום אין סיבה להזמין אותן באפליקציה. לעומת זאת, בשעות העומס, אי אפשר בכלל להשיג מוניות צהובות. אנחנו רוצים להיות זמינים בשעות העומס. הבחירה המועדפת והנוחה ביותר לנסיעה לתושבי מנהטן בכל זמן ובכל מקום".

 

האם נפתרו הבעיות הרגולטוריות ושעיכבו את השקת השירות בעיר?

 

"כן. בתחילה, היתה התנגדות לכניסתן של אפליקציות בעיר. אחד הדברים שהפחידו את נהגי הלימוזינות למשל, הוא שמכוניות שרד - מזמינים בעיר בהזמנה טלפונית ומוניות צהובות - אפשר לעצור ברחוב. האפליקציות נכנסות באמצע.

 

"הוחלט אז שייערך מכרז לכמה חברות שרצו להציע שירות הזמנה באפליקציה במוניות צהובות. בגלל ההתנגדות הממושכת - המכרז בוטל. בסופו של דבר, הוחלט לצאת בפיילוט במוניות הצהובות – אליו נכנסה חברה מסויימת. אנחנו החלטנו לוותר על המוניות הצהובות. מחקר הראה שנהגי המוניות הצהובות מגיבים ל-17% מהקריאות בלבד במסגרת הפיילוט, כי הם במילא נגישים מאוד בכביש".

יקר יותר ממונית צהובה, אך בחברה מבטיחים שיהיה הרבה יותר זמין בשעות השיא ( ) ( )
יקר יותר ממונית צהובה, אך בחברה מבטיחים שיהיה הרבה יותר זמין בשעות השיא( )

 

לפי מאי, התחרות של גט טקסי היא לא מול המוניות הצהובות אלא מול אפליקציות אחרות שהבולטת שבהן היא Uber שהקדימה את גט טקסי בעיר, אך יש לה תדמית יקרה. "אנחנו מתחרים ב-Uber אפליקציה שהושקה לראשונה בסן פרנסיסיקו - ופועלת גם בניו יורק", אמר. "היתרון שלנו עליהם הוא שהם מציעים מחיר דינאמי שהוא לא קבוע. בשעות השיא אפשר להגיע ל-100 דולר. לנו יש יתרונות נוספים: מוקד עסקים, שירות 24-7 נכניס אינטרנט אלחוטי לכל המוניות. אנחנו מקווים להגיע לערים נוספות בארה"ב".

 

מנכ"לית החברה בארה"ב ג'ינג וונג הרמן, דאגה להדגיש בכלי תקשורת בארה"ב ששירות G-Car הוא לא שירות יוקרה, כדי לבדל את גט טקסי מ-Uber. יחד עם זאת Uber כבר הכריזה שתשיק שירות מוזל שייקרא UberX. בעיר גם פועלות אפליקציות שמאתרות טרמפים: Lyft ו-Sidecar.

 

החברה: "יש לנו ממוצע של 20 אלף הזמנות ביום"

חברת גט טקסי שהוקמה ב-2010, מספקת שירות להזמנת מוניות בלחיצת כפתור לאייפון, לאנדרואיד ולבלאקברי. אחרי ביצוע ההזמנה ניתן לצפות בזמן אמת, על גבי מפה, בהתקדמות הנהג לעבר היעד וכן הלקוח מקבל את פרטי הנהג (שם, נייד ותמונה) וסוג הרכב. המערכת מודיעה לנוסע על הגעת המונית ומאפשרת תשלום עבור הנסיעה בכרטיס אשראי ישירות מהאפליקציה ללא תוספת עמלה מהנוסע או מהנהג.

 

מגט טקסי, שמפעילה את האפליקציה בישראל (בעיקר בגוש דן), רוסיה ובריטניה, נמסר כי: "כיום מספר המשתמשים באפליקציה הישראלית עומד על 1,000,000 איש ברחבי העולם, עם ממוצע של 20 אלף הזמנות יומיות ב-20 הערים שבהן פועלת החברה, בארץ ובעולם. על פי נתוני החברה, חל גידול של 50% בהכנסות החברה בכל רבעון ועד לסוף 2013 צופה Get Taxi מכירות הנעות בין 130-120מיליון דולר במונחים שנתיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
גט טקסי בניו יורק. G-Car
מנכ"ל גט טקסי בארה"ב ג'ינג וינג הרמן.
מומלצים