שתף קטע נבחר

חידוש: נייר טואלט דחוס כדי לחסוך מקום

הגלילים של המותג החדש "לילי קומפקט" ארוזים באריזה שמועכת את הגלילים לצורת אליפסה דקה. לחיצה על הגליל תחזיר אותו פחות או יותר למצב "הרגיל". המטרה: לחסוך במקום אחסון לצרכן ולהגדיל את נתח השוק של חוגלה קימברלי. בינתיים אפשר להשיג את המוצר רק בגודל של 32 גלילים

איפה אתם מאחסנים את אריזת גלילי נייר הטואלט שקניתם זה עתה בסופר? חוגלה קימברלי, ששולטת בשוק נייר הטואלט, יצאה עם פיתרון איחסון לגודל הפופולרי של 32 גלילים: "לילי קומפקט" מוצר שאריזתו קטנה ב-30% מאריזת 32 גלילים של החברה, בשל טכנולוגיית דחיסה חדשה בארץ.

 

 

הטכנולוגיה מכווצת ומועכת את נייר הטואלט, עד שהחור העגול בגליל נראה כאליפסה צרה. כששולפים גליל מהאריזה, אפשר ללחוץ עליו והוא חוזר לגודלו המקורי. נקודת תורפה: החור שהפך לאליפסה חוזר אמנם לצורתו העיגולית, אבל בכל זאת נשאר עם "זוויות" שנוצרו מהדחיסה, שלמרות שהן לא מאוד מורגשות, הן כן עלולות לפגום מעט בתנועה החלקה של גלגול ומשיכת הנייר בעת השימוש. היתרון כאן הוא חיסכון בחלל האחסון והחיסכון במקום אמנם ניכר, אך תלוי בגודל חלל האחסון. יש חללי אחסון שאריזת לילי קומפקט עדיין תהיה גדולה עבורם. אורך נייר, מספר הדפים בגליל, מספר הדפים הכולל וגודל הדף: זהים לאריזת לילי 32 גלילים הרגילה.

נייר טואלט לילי קומפקט (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
נייר טואלט לילי קומפקט(צילום: מירב קריסטל)

בלחיצה הגליל חוזר למצבו הרגיל, אבל נשארות "זויות" (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
בלחיצה הגליל חוזר למצבו הרגיל, אבל נשארות "זויות"(צילום: מירב קריסטל)

נייר טואלט לילי קומפקט לעומת נייר טואלט בגודל רגיל (סטודיו שייק דיזיין) (סטודיו שייק דיזיין)
נייר טואלט לילי קומפקט לעומת נייר טואלט בגודל רגיל(סטודיו שייק דיזיין)

 

השיטה הגיעה לארץ מברזיל, שם מחבבים גלילים כפולים שנפחם גדול יותר מנפח גלילים "רגילים". בברזיל קוראים למותג נייר הטואלט הדחוס של קימברלי קלארק (חברת האם של חוגלה קימברלי) Scott Compacto. החברה מוכרת גם מותג בשם Neve Naturali מסיבים ממוחזרים, שגם הוא עושה שימוש בטכנולוגיית הדחיסה.

 

הטכנולוגיה הזאת עשויה להתאים לישראל מפני שמוכרים פה אריזות ענק של נייר טואלט, בגדלים שקשה עד בלתי אפשרי למצוא מעבר לים. למשל בבריטניה, האריזה הכי גדולה שמצאנו באתר השוואת המחירים הזה, מכילה 18 גלילים. הסיבה העיקרית לכך שחוגלה קימברלי מביאה את הטכנולוגיה הזאת לארץ - היא יתרון תחרותי והגדלת השוק.

  

קטגוריית נייר הטואלט בארץ מגלגלת כ- 450 מיליון שקל בשנה. לילי זה המותג המוביל בקטגוריה עם 34.4% נתח שוק כספי, ו-27% נתח שוק כמותי (נילסן מצטבר, יוני 2013) והוא לא מותג זול במיוחד. המותגים של חוגלה קימברלי: לילי, קלינקס, מולט ושמורת טבע מהווים 70% מהשוק, כשמתחרים בה סנו ויצרני מותגים פרטיים כמו שניר תעשיות נייר. עבור חברה כזאת שהיא כמעט מונופול - חדשנות היא מנוע צמיחה.

  

חוסך כסף? לא בהכרח

"הטכנולוגיה של קימברלי קלארק קיימת כבר שנתיים בברזיל", אמרה ל-ynet מיכל תמרי, סמנכ"ל שיווק חטיבת הום קר בחוגלה קימברלי. "אנחנו הראשונים אחרי ברזיל שמשיקים אותה. מאוד התלהבנו כי האריזות תופסות מקום בבית של הצרכן. בברזיל, המוצר הגיע ל-70% מהעסקים של החברה".

 

המוצר הזה יהיה יקר יותר?

 

"למרות שהטכנולוגיה יקרה יותר ודרשה מכונה חדשה, המוצר יימכר במחיר היכרות של 34-32 שקל, נמוך יותר מההמחיר המומלץ לצרכן של לילי רגיל 32 גלילים, שעומד על 36-34 שקל". (אנחנו מצאנו שהמוצר הוותיק לילי 32 גלילים - אריזת תכלת - נמכר ברשתות ב-46-39.99 שקל. לילי פסטל 32 גלילים - אריזה כתומה - אפשר גם למצוא ב-29 שקל. כך או כך, החיסכון הכספי לא גדול אם בכלל קיים, משום שיש מותגים זולים בהרבה בשוק מ.ק).

 

כמה זמן המוצר יימכר במחיר היכרות?

 

"כרגע אנחנו לא מתחייבים להעלות את המחיר. בעתיד נבחן את הנושא".

 

בעצם המוצר הזה חוסך לכם עלויות, כי הוא מצריך פחות שטח אחסון.

 

"מכיוון שהמשאיות משלבות מוצרים נפחיים שונים של חוגלה קימברלי בכל משלוח, החיסכון הלוגיסטי בטל בשישים".

 

למה לא יצאתם עם מוצר כזה באריזות היותר גדולות? 32 גלילים זה לא הפורמט הגדול ביותר בישראל?

 

"אבל הוא הפופולרי ביותר. בעתיד נבחן להכניס את הטכנולוגיה לפורמטים נוספים, ולמותגים נוספים".

 

תדחסו מוצרים נוספים כמו אריזות חיתולים?

 

"כרגע אנחנו מתמקדים בנייר טואלט".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: מירב קריסטל
נייר הטואלט הארוז. חוסכים מקום
צילום: מירב קריסטל
סטודיו שייק דיזיין
לילי קומפקט
סטודיו שייק דיזיין
מומלצים