שתף קטע נבחר

2012: חברת החשמל פיצתה צרכנים ב-13.3 מיליון שקל

רשות החשמל פרסמה היום את דו"ח תלונות הציבור ל-2012, לפיו חלה עלייה בתלונות על החשבונות וכן על אמינות ואיכות האספקה וטיב השירות. לעומת זאת, חלה ירידה בתלונות על נזקים. 31% מהתלונות נמצאו מוצדקות

13.3 מיליון שקל פיצוי לצרכנים: רשות החשמל פרסמה היום (ב') את דו"ח תלונות הציבור לשנת 2012. לפי הדו"ח, חלה עלייה בתלונות על חשבונות, תעריפים, שימוש בלתי חוקי, אמינות ואיכות אספקה וטיב השירות. לעומת זאת, חלה ירידה בתלונות על נזקים וכן בחיבור לבית ועבודות על חשבון אחרים. ב-2012 נרשם גידול של 2.6% במספר התלונות שמגיעות לרשות לעומת 2011 - מספר שהוכפל כמעט מאז 2008. הדו"ח מפורסם לאחר סגירה של כל התלונות משנה זו.

 

 

ברשות החשמל, בראשות היו"ר עו"ד אורית פרקש הכהן, מסרו כי מעל 1,100 תלונות צרכנים ופניות ציבור (471 תלונות ו 653 פניות ציבור) התקבלו וטופלו באגף פניות הציבור של הרשות - 31% מסך התלונות נמצאו מוצדקות; 22% מסך התלונות עסקו באנרגיה מתחדשת ו-30% מן התלונות בנושאי חשבונות נמצאו מוצדקות.ב-69% מן התלונות נמצא כי הפעילות הנבחנת תואמת את ההנחיות באמות המידה ושהספק פעל נכונה מול הצרכן (לעומת 70% בשנה קודמת).

מתוך הדו"ח ()
מתוך הדו"ח

 

15% מן התלונות שטופלו ברשות בנושא שימוש בלתי חוקי בחשמל, נמצאו מוצדקות (לעומת 11% בשנה קודמת). 26% מן התלונות בנושא נזקים בהן טיפל האגף ב-2012, נמצאו מוצדקות (לעומת 19% בשנה קודמת); 30% מן התלונות בנושא חשבונות ותשלומים נמצאו מוצדקות (לעומת 41% בשנה קודמת); 48% מן התלונות בנושא חיבור לבית ועבודות על חשבון אחרים נמצאו מוצדקות (לעומת 44% בשנה קודמת). עיקר התלונות (22%) היו בנושא האנרגיה המתחדשת על רקע ההסדרות החדשות שקבעה הרשות בעניין הפוטו-וולטאי לצרכנים הביתיים והמערכות עד 50 קוו"טש לצרכנים בתעריף כללי; 57% מן התלונות בנושא זה נמצאו מוצדקות (לעומת 13% בשנה קודמת).


 

התפלגות הפיצוי לצרכנים

בסופה של שנה, חברת החשמל שילמה כ-13.3 מיליון שקל לצרכנים: 9,394,680 שקל שולמו לצרכנים עבור הפרות של אמות מידה; כש-9.2 מליון שקל מתוכם שולמו לצרכנים בגין עריכה של דילוגים יזומים שלא בהתאם להוראות אמות המידה שקבעה רשות החשמל. דילוג יזום הוא מצב בו החברה לא מוציאה קוראי מונים אל השטח ביוזמתה ובעקבות כך מבוצעת הערכה של הצריכה במקום ומוגשים לפיה חשבונות לתשלום.

 

כתוצאה מהחמרת הרגולציה של רשות החשמל בגין הפרות בתחום זה ירדה כמות הדילוגים היזומים מ 11% בשנת 2011 ל-8% בשנת 2012 ובמחצית שנת 2013 היא עומדת על 4% בלבד.

 

מתוך סכום זה, חברת החשמל שילמה 4 מיליון שקל לצרכנים עבור נזקים למכשירי חשמל שנגרמו לצרכנים, בהתאם לקריטריונים שקבעה רשות החשמל באמות המידה.

 

החברה ניתקה 84.5 אלף בתי אב מאספקת החשמל. החברה נקטה ב-7,886 פעולת עוקפות ניתוק (התקנת מוני מת"מ ונתיך מוקטן) מה שצמצם את כמות הניתוקים ב – 0.5% ביחס לשנה קודמת.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: יוסי וייס
חברת החשמל. עלייה של 2.6% בתלונות
צילום: יוסי וייס
מומלצים